október 01, 2007

Spanakotiropita, rétes style

A török spenótos börek mellett ez a másik spenótos-fetás kedvencem. Itthon csak nagy ritkán készítem el, nem is tudom miért, hisz igazán nem komplikált. Mikor sütés után picit visszapuhul, még langyosan a legfinomabb szerintem. Szeretem rétesként feltekerni, mert így feldarabolva ideális "fingerfood" válik belőle.
  • 50 deka kész réteslap (12 nagy lap)
  • 60 deka friss spenót
  • 2 csokor zöldhagyma + 2 közepes fej hagyma (vagy 4 fej hagyma)
  • 50 deka feta
  • 2 tojás
  • só, bors, szerecsendió
  • 1 csésze olívaolaj
  • 1 dl kondenztej
A töltelékhez megmosom a spenótot, és alaposan lecsepegtetem. A hagymát finom szálasra vágom, (most volt itthon 2 csomag zöldhagyma, ezért lett megvariálva) és kevés olajon puhára párolom. A végefelé hozzádobom a kis darabokra vágott spenótot, és megrogyasztom. Egy tálba morzsolom a fetát, beleütök 2 tojást, és hozzákeverem a kihűlt hagymás spenótot. Sóval, borssal, és szerecsendióval ízesítem. 6 egyenlő részre osztom.
A kondenztejet elkeverem az olívaolajjal. Egy réteslapot ráterítek egy konyharuhára, és ecsettel bekenem az olajos-kondenztejes keverékkel. Ráterítem a második lapot, és ezt is lekenem. Az egyik szélére teszem egy csíkban az egyik adag spenótot. Konyharuha segítségével szorosan feltekerem, és sütőpapírral kibélelt tepsire fektetem. (a sütőpapírt is lekenem olajjal, így finomabb lesz a pita) 6 rúd lesz belőle, és ez a mennyiség épp kitölt egy 40x26 cm-es tepsit. Bőven bekenem a rudakat a maradék olajos keverékkel, és 170°C fokra előmelegített sütőben kb. 50-55 percig sütöm.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

mi az a kondenztej?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails