november 09, 2008

Cheesecake Brownies



Cheesecake Brownies
a la David Lebovitz
  • 85 g vaj
  • 115 g étcsokoládé
  • 130 g cukor
  • 2 nagy tojás
  • 70 g liszt
  • 1 ek. édesítetlen kakaópor
  • egy csipet só
  • 1 tk. vaníliakivonat
  • 80 g csokichips, ami nálam apró kockákra vágott étcsoki volt
  • 200 g krémsajt (Philadelphia)
  • 1 tojássárgája
  • 75 g cukor
  • pár csepp vanília kivonat
A tojásokat és a krémsajtot felhasználás előtt egy órával kiveszem a hűtőből. Az összetördelt csokit és a vajat alacsony lángon felolvasztom egy kis edényben. Közben 180°C fokra előmelegítem a sütőt, és sütőpapírral kibélelek egy 24x24 cm-es szögletes sütőformát*. A felolvadt csoki-vaj keveréket félrehúzom a tűzről és belekeverem a cukrot, majd a tojásokat. A lisztet elvegyítem a kakaóporral, vaníliával, a sóval és az apró kockákra darabolt csokival, majd a folyékony masszához öntöm, és egy gumis keverőlapát segítségével simára keverem. A tésztát az előkészített sütőformába öntöm és egyenletesen elsimítom.

A krémsajtos réteghez simára keverem a Philadelphiát a cukorral, a vaníliával, és a tojás sárgájával, végül elosztom a csokis tészta tetején, és egy tompahegyű késsel márványosra keverem a kétszínű masszát. (vagy legalábbis kísérletet teszek rá) Forró sütőbe tolom és előírás szerint 35 percig sütöm, de legközelebb 5-6 perccel lerövidítem a sütési időt.

*Nagy örömömre végre sikerült hozzájutnom egy kivehető aljú, nagyon praktikus brownie-sütőformához. A mérete 24x6x24 cm, és jelenleg a Tchibo shopokban kapható. Sajnos nem tudom, hogy a magyarországi Tchibo üzletekben már ott megtalálható-e a polcokon. Erre vonatkozó infókat szívesen elfogadok kommentbe, hisz gondolom sokakat érdekelne, hogy hol lehet rá lecsapni.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nov.12-től van karácsonyi kellékes, sőt konyhás ajánlatuk, de sütőforma nincs benne.
Orsi

Gabriella írta...

Hú, már én is csináltam hasonlót és tényleg mennyei!! A fotón nagyon nyálcsorgató lett....

üdv,
Gabriella

Ui: Hol van ez a karácsonyi kellékes?

Gyöngyi írta...

Ablakomat nyitom... ha esetleg most küldenél, boldoggá tennél...

Névtelen írta...

Nem vagyok egy igazi konyhatündér, ezért kérdezem: a nagyon forró sütő az hány fokot jelent?:/

Névtelen írta...

Ez csodás lett :)

Unknown írta...

Orsi, lehet, hogy egy kis fáziskéséssel fog majd megjelenni a magyar üzletekben...

Köszi Gabriella! :o)

Gyöngyi, szóval semmi kifogásod ellene, hogy sütit dobálnak be az ablakon? :o))))

Névtelen: A nagyon forró sütö nekem hölégkeverésnél kb. 190-200°-fokot jelent, alsó-felsö lángnál pedig a 220-230°C körül számít nagyon forrónak. Ennél a receptnél 180°C fok a megadott sütési hömérséklet, és ezt én forrónak (nem nagyon forrónak!) nevezem. A közepesen forró pedig a 140-170°C fokig terjedö hömérsékletet jelenti, legalábbis én azt értem alatta.

Lekvároskukta, köszi:o) Bár szerintem inkább csak finom volt, szép már kevésbé;o)

Unknown írta...

# Javítás: A közepesen forrónál természetesen 150-170°C fokot akartam írni!

Névtelen írta...

Köszönöm a hőfokokat, le is mentettem;)

pinya kolada írta...

Köszi a receptet, megcsináltam, isteni! Szeretem a sima browniet is, de úgy tünik, lehet az élményt még fokozni...

Névtelen írta...

Szia, en is kiprobaltam a cheescakes brownie-t. Tenylegesen akkor jo mikor meg ugy gondoljuk hogy nem jo:-) mert egy kicsit elszaritottam, a tetejet is, de most mar tudni fogom hogy kell, s leprobalom a jovo heten is. En meg elkockaztam bele mogyoros csokit. Nagyon finom csokis a teszta, s helyenkent epret is szortam a csokis masszaba. Eltudom meg kepzelni kicsit savanykas kombinacioval, ahogy neztem meggyel is jo lehet ha valaki szereti a savanykas izvilagot a csokival.
Koszi a receptet. Nekem nem volt otthon philadelphiam, helyette president izesites nelkuli kremsajtot hasznaltam, es igy is finom lett.
Koszi a fini receptet. csibe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails