május 07, 2008

Pekándiós brownie

Több mint egy éve írom a blogot, de browniet még nem sütöttem. Vagyis sütöttem, de nem került fel ide. Most viszont egy új receptet próbáltam ki, és ez alkalmat adott a publikálásra. A rend kedvéért beírom azt a leírást is, ami alapján eddig sütöttem, és ami szintén nagyon jól bevált. Állítólag Pierre Hermétől származik ez a recept, legalábbis így áll a Larousse könyvben. A csokis máz már az én tobzódásom eredménye, és szerintem kifejezetten jót tett neki.

Brownie I.
  • 14 deka keserűcsoki (60%-os)
  • 12 deka liszt
  • 12 deka pekándió
  • 22 deka puha vaj
  • 25 deka cukor
  • 4 tojás
  • a mázhoz 1 doboz crème double*
  • 10 deka olvasztott keserűcsoki
  • felezett pekándió (ahány darabra vádom a sütit, annyi dió)
A csokit vízgőz fölött megolvasztom és hűlni hagyom. A vajat habosra keverem, majd fokozatosan hozzáadom a cukrot, az olvasztott csokit és egyenként a tojásokat. A lisztet átszitálom, és elkeverem a durvára vágott pekándióval, majd a vajas tojásos masszába forgatom. Egy sütőpapírral kibélelt 22x24 cm-es tepsibe öntöm a tésztát, elegyengetem és 170°C fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütöm. Miközben sül, elkeverem a crème double-t az olvasztott csokival, végül pedig a teljesen kihűlt sütemény tetejére simítom. Pekándióval díszítem.

Brownie II. - az nlc-ről
  • 10 deka keserűcsoki
  • 10 deka vaj
  • 30 deka cukor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 3 tojás
  • 12,5 deka liszt
  • 2 ek. kakaópor
  • 10 deka durvára vágott dió
  • a mázhoz: 7 ek. tejszín+10 deka keserűcsoki
Egy kis edényben megolvasztom a vajat és a csokit, majd egy keverőtálba átöntve hűlni hagyom. Amikor már langyos, belekeverem a sót, a vaníliás cukrot és a kristálycukrot, majd a tojásokat. Végül a kakaóporral elvegyített lisztet keverem hozzá, és beleforgatom a durvára vágott diót. Sütőpapírral kibélelt 22x24-es tepsibe simítom a tésztát, és 180°C fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütöm. A mázhoz egy pici edényben megolvasztom a csokit, és simára keverem a tejszínnel. Csak akkor vonom be a süteményt vele, ha már teljesen kihűlt, máskülönben csúnya lesz a máz.

*a crème double nem más, mint egy nagyon magas zsírtartalmú (40-60%) tejszínsűrítmény. Tejszínnel higított mascarponéval, vagy tejföllel (bár utóbbi jóval savanykásabb) helyettesíthető

11 megjegyzés:

chriesi írta...

Ezt mär én is megcsinältam. Szerintem isteni, legaläbbis én alig birtam ki hogy ne egyem meg az egész tepsit. :)

Csibe írta...

Maci, ez isteni, imádom a browniet! Szoktam csinálni én is, de egy nagy bajom van vele, annyira de annyira eteti magát ;))

Névtelen írta...

Kedves Maci!
Talán nem veszed rossznéven, hogy "külsősként" küldök egy Brownie receptet.
Amerikában élő nővéremtől származik, óriási sikereket könyvelhettem el eddig vele és nem elhanyagolható szempont, hogy igen egyszerű, gyorsan elkészül és nagyon kiadós.

l.lépés
22 dkg margarint
4 evőkanál kakaóval
1 bögre (2dl) vizzel összemelegíteni

2.lépés
2 bögre liszt
2 bögre cukor (szúken mérve)
1,5 dl natur joghurt
1 evőkanál szódabikarbóna
2 egész tojás
vanilia, csipet só
ezt összekeverni a fentivel

30x40 cm-es tepsiben (hogy ne legyen túl magas) és előmelegített sütőben cca 25 percig szoktam sütni, figyelni kell nehogy kiszáradjon.

Tetejére:
12 dkg margarin
1 bögre cukor
4 evőkanál kakaó
2x1,5 dl natur joghurt
összefőzni és végül
1 bögre darabosra vágott diót belekeverni.

Ezt a megsült, de még nem teljesen kihűlt tészta tetején egyenletesen szétteríteni.

Nagyon érdekel majd a véleményed(ha egyáltalán hajlandó vagy kipróbálni)!

Névtelen írta...

Ez nekem most nagyon kapóra jött, ugyanis van még egy kis maradék pekándióm otthon.. :)

Unknown írta...

Kedves Névtelen!

Miért venném rossz néven, hogy receptet küldesz? Söt,megköszönöm! Még sosem találkoztam szódabikarbónás brownieval,de ezt ki fogom próbálni!

Chriesi, igen láttam, hogy Te is nagy rajongója vagy PH-nek! Szerencsére nekem ebböl az adagból csak egy darabka jutott, mert a többit grillpartyra vittem ;o)

Csibe,ez legyen a legnagyobb baja! Sokkal rosszabb lenne, ha megsütnéd, és nem ízlene ;o)

Rita, ha megsütöd, légyszi áruld már el, hogy neked hogy ízlett!

Pirikenagyi írta...

huh, ez nagyon jól néz ki, szombaton vacsoravendégeim lesznek, ezt csinálom meg, ha kapok itt pekándiót.

Unknown írta...

Örülök, hogy látlak Pirikenagyi!!
Ha pekándiót nem kapsz, süsd meg dióval, avval is finom!

Kata írta...

Kedves Maci!
Nem olvasom régóta a blogodat, de mióta rád találtam, azóta rendszeresen. :o)
Az nlc-s brownie-t már nagon sokszor megsütöttem. Imádjuk, nagyon finom. Tényleg csak az a baj vele, hogy nem lehet lekattanni róla. Én húsvét és mikulás környkén sűrűn készítem a rengeteg összegyűlt csokifigurát muszáj eltüntetni, ilyenkor keserű kakaóporral egészítem ki.
További sikeres főzőcskézést kívánok!
Köszi ezt a kellemes, igényes blogot! :o)

Unknown írta...

Kdatta! Örülök, hogy idetaláltál, és tetszik a blog, remélem sokáig látogatója maradsz!

Gyönyörüek a guiltek és a patchwork munkáid!

Névtelen írta...

mennyi lenne az az egy doboz creme double?
alika

Unknown írta...

Alika: 15 dekás kis dobozról van szó!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails