augusztus 08, 2007

Tuti piték!


A hugom receptjei között találtam rá erre a pitére. Számtalanszor sütöttem már ilyen-olyan pitéket, de ez a recept bizonyult eddig a legtökéletesebbnek. Bátran ajánlom mindenkinek, aki pitetésztát keres! Az uborkagyalun vékonyra gyalult borízű alma citrommal és kevés cukorral ízesítve kerül a tésztára, állni hagyni nem szükséges, így a kicsavarás is elmarad, a tészta mégsem ázik el. Az alma puhára, krémesre sül, és szép világos marad. A meggyet az előző meggyes pite recepthez hasonlóan, szintén meggylé+pudingpor felfőzött keverékébe forgattam. Dupla mennyiségű tésztából 2 tepsi (40x26-os) sütemény lett.

"Hozzávalók:

  • 45 dkg liszt
  • 20 dkg margarin
  • 10 dkg porcukor
  • csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 tojás sárgája
  • 4-5 ek. tejföl
  • 1 citrom héja és leve
  • 7 db nagyobb alma
  • pár szem édes keksz
  • fahéj+cukor
  • vaniliás cukor

Elkészítés:

A lisztet elmorzsoljuk a margarinnal. Hozzátesszük a cukrot , sót, sütőport, tojások sárgáját, egy citrom lereszelt héját, kevés levét, és annyi tejföllel gyúrjuk össze, hogy összeálljon. Félretesszük hűvös helyre.
Az almát meghámozzuk, magházát kivágjuk, és nagyon vékonyra legyaluljuk, citromlével meglocsoljuk. A tészta nagyobbik felét kinyújtjuk tepsi méretűre,(én a kisebbik,magas falú tepsimet használtam) feltekerjük a sodrófára a tésztát, és a tepsibe tesszük, belenyomkodjuk hogy egy kis pereme legyen, villával megszúrkáljuk.

A kekszet ledaráljuk, vagy a sodrófával összetörjük, és a kinyújtott tésztára szórjuk. Az almát fahéjas cukorral elkeverjük, és a tésztán egyenletesen elosszuk.Most a tészta másik, kisebbik felét nyújtjuk ki, rátesszük az alma tetejére, és villával megszúrkáljuk. Egy felvert tojás fehérjével lekenjük. Előmelegített sütőben 180 fokon 25-30 percig sütjük. Vaniliás cukorral megszórjuk.

Tipp: azért jobb szerintem szeletelve (gyalulva) az alma, mert így nem enged levet, vagyis bennemarad az almában ami értékes . A tésztája finom omlós, még másnap is finom !!!"


A tészta kinyújtására egy tipp: a tepsi méretére vágok egy darab sütőpapírt, erre rakom a tésztát, majd egy darab folpack fóliával letakarva pont akkorára nyújtom, mint a sütőpapír. Így ahogy van a tepsibe terítem. A felső réteget ugyanígy nyújtom ki, és miután a tölteléket befedtem vele, egyszerűen lehúzom a sütőpapírt róla. A nyújtódeszka és a sodrófa tiszta marad, a tészta pedig nem szakadozik amikor a tepsibe emelem.

19 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Szia Maci! Jó újra látni Téged!

Névtelen írta...

Étvágygerjesztőek a sütik, mint a legtöbb étel itt a Macikonyhán, gratula! Isten ments, hogy belekontárkodjak a piteremekekbe, de ha a tetejét tojás helyett egy pici tejföllel kennénk + egy egész pici cukorral hintve, ahogy drága, jó nagyanyám készítette... Persze, ízlések és pofonok, a végeredmény mennyei!

Unknown írta...

Szia Füszeres Eszter! :o)

@névtelen :Nyitott vagyok minden újra, ez a tejfölös cukros lekenés pedig kifejezetten jól hangzik!

Névtelen írta...

Szia!
Kétszer is megsütöttem ezt a pitét. Cseresznyéset és almásat is. Tökéletes recept!
Köszi.

énvagyok írta...

El kell áruljam ismeretlenül is, hogy ez a kedvenc receptes oldalam. Régóta könyvjelzőzött. Amikor nincs tippem, mindig innen sütök. Köszönöm szépen én is ezeket:)
Üdv: Fitytiritty kisasszony:)

Unknown írta...

Mindig nagyon rülök a pozitív visszajelzéseknek, még akkor is, ha nem válaszolok rájuk azonnal! Köszönöm Nektek, hogy veszitek a fáradságot! :o)

Szélvészkisasszony, komolyan ez a kedvenc receptesed? Teljesen megilletödtem ezen, nem vicc! Remélem még sok ötletet találsz nálam! Gyere máskor is!:o)

Névtelen írta...

Nálam most aktuális az almáspite, így találtam erre a tuti receptre.
A kérdésem csak az, hogy, ha az almát nem reszeled, hanem szeleteled (tipped szerint) akkor esetleg egy kicsit párolod vagy hogyan töltöd a tésztába?

Unknown írta...

Nem szeletelem, hanem gyalulom! Az így kapott milliméternyi vastagságú szeleteket nem kell párolni, mert -ahogy írtam is a receptben- teljesen puhára sül. Lecukrozás után állni hagyni sem, és ebböl adódóan kinyomkodni sem kell, hanem azonnal befedni a tésztával és máris süthetö, így nincs ideje levet ereszteni.

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm, hogy (mint mindíg)gyorsan válaszoltál a kérdésemre.
Ezt a gyalulós módszert még nem ismertem, de holnap kipróbálom.

Névtelen írta...

Szia,kedves Maci,elobszor is B.U.E.K.,neked es azt szerettem volna elmondani hogy ,megsutottem az almas pitet recepted alapjan es nagyon jol sikerult,mindenkinek nagyon izlet ez eddigi legfinomabb almas sutije.Koszi a receptet,gyakori vendeg vagyok nallad es a te blogod volt az elso amire rabukantam volt egyszer mikor valami recept utan kutattam,persze az mar jo regen volt.Gratula!

Unknown írta...

Sárika üzeni :
A Macihonyha pitéje nekem is remekül sikerült. Valóban jobb módszer gyalult almával dolgozni, finomabb így a töltelék is.
Köszönet az ötletért!
A finom sütik mellett izlésesen szép az oldal is!
Gratulálok!

Unknown írta...

Erdemes megnezni ezt is azert: Melinda receptes oldala

Névtelen írta...

jo jo de nekem hianyzik valami

lord george írta...

Bocsánatot kérek, nem úgy sikerült ahogy kellett volna! Nem tudtam kihámozni, hogy az almára a második réteg tésztát hogy kell rátenni! Csak annyit írsz, hogy ugyanúgy nyújtod mint az elsőt, - de hogyan kell a kinyújtott tésztát az almára rátenni??? Üdv: Olika

Unknown írta...

Olika,

szerintem több mint érthetö, a leírás, gyakorlatilag nem szorul kiegészítésre, de a kedvedért leírom még egyszer:

1. a tepsi méretére vágok egy megfelelö méretü sütőpapírt

2. folpackot terítek rá, ez ugyanis megakadályozza, hogy beleragadjon a tésztába a nyújtófa

3. kinyújtom a tésztát szép egyenletesre

4. leemelem a folpackot a tésztáról, erre már nincs szükség. igaz ezt fent nem említettem, de gondolom nem tenne jót az ízének, és valljuk be ez magától értetödik...

5. a sütöpapít a 2 sarkánál fogva megragadom és ráborítom a kinyújtott tésztával együtt a töltelékre. az alsó réteggel szemben itt felül legyen a papír, ne alul! :o) nem kell félni, nem esik le a papírról a tészta, csodálatosan hagyja magát transzportálni.

6. lehúzom a tésztáról a sütöpapírt. amennyiben igazi, tapadásmentes sütésre használatos sütöpapírt használsz, minden további nélkül hagyja magát lehúzni úgy, hogy a tészta ép és sértetlen marad.

7. kész, ennyi :)

Névtelen írta...

Világbajnok piték, már mindet kipróbáltam, most túrósat sütök ugyanebből a tésztából...asszem, pitefüggő lettem :) Köszi a nagyszerű receptet, Magusz

Névtelen írta...

Többször sütöttem már, almásat is, meggyeset is, a legtutibb pite recept! Holnap ismét meggyes lesz, a nagyobbik fiam kedvence!
És persze nem ez az egyetlen Maci-recept, amit "honosítottam". Köszi! Bogi

Névtelen írta...

Kerem, mi az a folpack??? es mekkora a tepsi? sok szo nagyon ismeretlen, nem vagyok sokat Magyarokkal...koszonom

Névtelen írta...

a masik ami furcsa volt...egy masik receptben, BORKOSAV, etkezesi kemenyito?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails