szeptember 17, 2007

Csokoládétorta - Torta al cioccolato


"Maria Callas nagyon szerette a csokoládétortát, különösképp akkor, ha a tésztája piros-ropogós, a tölteléke pedig puha volt. Természetesen ebből is legfeljebb egyetlen falatkát engedélyezett magának..."

Csokoládétorta
Torta al cioccolato
  • fél adag omlós tészta (lásd lejjebb: pasta frolla)
  • 10 deka keserűcsokoládé
  • 20 deka tejszín
  • 2 tojás
  • 2 ek. cukor
A fél adag tésztát 2 réteg folpack fólia között nagyon vékonyra kinyújtom, és egy 28 cm-es kivajazott csatos tortaformát kibélelek vele, egy kb. 2 cm magas peremet is alkotva. A csokit alacsony lángon megolvasztom a tejszínben, simára keverem, és hűlni hagyom. Közben a tojásokat habosra keverem a cukorral, és hozzáöntöm a csokis-tejszínt. A keveréket ráöntöm a tésztára, és 180°C fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángnál kb. 1 órán át sütöm.

Omlós alaptészta
Pasta frolla
  • 20 deka liszt
  • 5 deka cukor
  • 1 csipet só
  • 10 deka hideg vaj
  • 1 tojássárgája
  • 1 citrom reszelt héja
A lisztet a gyúródeszkára halmozom, egy mélyedést csinálok a közepébe, és hozzáadom a felkockázott vajat, sót, tojássárgáját, és a cukrot. Lehetőleg hideg kézzel gyorsan összegyúrom. Amennyiben nagyon morzsálódna, 1-2 evőkanál jéghideg vizet adok még hozzá, mígnem összeáll a tészta. Fóliába csomagolva 1 órán át a hűtőben pihentetem mielőtt felhasználom. Ez az adag tészta elegendő 2 darab tortához, 28 cm-es formában sütve.

8 megjegyzés:

Csibe írta...

Huhhh, Maci ez nagyon jól hangzik, és a kéééép....nagyon jól néz ki!

Névtelen írta...

Szia Maci :)

Én is egy Maci vagyok, legalábbis barinőm így hív. Nagyon nagyon édesszájú vagyok -;) Remélem sikerül a csibém rávenni, hogy az oldaladon szereplő fincsiségeket csinálja meg nekem :)

Névtelen írta...

Egy szakasztott ilyet szoktam sütni, legutóbb pár hónapja, csak azóta nem bírom feltenni:-))
Én tarte-nak nevezem a cakkos formája miatt, elég lapos is, a tetejét meg vastagon megszórom még nagyon jó kakaóporral.
Kedves Maci, esetleg kiegészítheted a postot:-)), hogy ez egy borzasztóan csokis csoda, aminél nehéz megállni az első szeletnél:-) Gondolom, nálatok sincs ez másként!

Névtelen írta...

Remélem, szép lassan a könyv összes receptjét megfőzöd és lesütöd, és akkor már nekem nem is kell megvenni. Bár a képek biztos hiányoznának Callasról, mert nagyon de nagyon szeretem őt.

Névtelen írta...

Kedves Maci, nagyon szeretem a blogod, az ételeid ínycsiklandóak és gyönyörűek egyszerre, lassan nem tudok úgy benézni Hozzád, hogy ne mentsem el azonnal az újdonságokat!

Unknown írta...

@Mamma: én úgy vettem észre, hogy a keserücsokis dolgok majdhogynem fogyókúrásak. 1 szelet után én kidölök, ennyi lefedi a heti csokiigényemet, ellenben a tejcsokiból dupla annyi elfogy(-na). Amúgy ez a torta (tarte) meglepöen NEM cukros, hanem inkább kellemesen csokis.

@Pirikenagyi: Honnan tudod, hogy erre készülök? ;o) Lefözöm és lesütöm én az egészet, mégis kár lenne az üzletben hagyni ezt a könyvet!!!

@csokimacs: örülök, hogy kedvedre vannak a receptek, köszönöm a dícséretet! :o)

Sütis néne írta...

kedves maci!
nagyon szépeket sütögetsz!ez az utóbbi csokis csoda is nagyon jól néz ki! kár hogy nem érzem a képernyőn keresztül az ízét és illatát..............bár ki tudja, még feltalálhatják! :-)

Unknown írta...

@sütis néni: A technika feltarthatatlanul fejlödik! ;o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails