május 22, 2008

Ananász + mentapesto

Narancsos "korszakom" letűnése után most az ananász arany korszakát élem néhány napig-hétig, illetve addig, amíg példaértékűen finom és érett ananászok kaphatóak mindenütt. Mostanában szinte lehetetlen volt velük melléfogni, mert egytől-egyig édesek és érettek voltak. Idén most először mentát is vettem egy óriási csokorral. Hazafelé bódító és fantáziát borzoló mentaillat volt az autóban, a legszívesebben lecsipkedtem volna a menta összes levelét, de aztán mégiscsak jobbnak láttam várni, és összehozni az ananásszal. Erősen úgy rémlik, hogy Jamie Olivernél láttam vagy tőle olvastam egy hasonló ötletet, mindenesetre bárki fejében is született, zseniálisan finom és hihetetlenül egyszerű.

A lecsipkedett mentaleveleket kevés nádcukorral, és egy citrom levével a pestohoz hasonlóan felaprítom a gépben. A végén 1-2 kanál mézet keverek hozzá. (úgy tűnt ezáltal cseppfolyósabb, kompaktabb lett) A koronájával együtt 8 cikkre vágott jól behűtött ananászra kanalazom a mentapestot. Az ananászcikkeket előzőleg kb. fél centinként bevagdosom, így az asztalnál egyetlen vágással le lehet választani a szeletkéket.


12 megjegyzés:

Unknown írta...

Egyetértek - az ananászhoz csodálatosan illik a menta! 2 éve láttam egyszer a perfekte dinnerben a mentás cukrot, s azóta készül nálam az ananászhoz (ld. pl. itt)- elkészítése pofonegyszerű: cukorhoz hozzádobjuk a mentaleveleket, s mozsárban addig dörzsöljük, míg zöld nem lesz a cukor. Nagyjából hasonlít a pestodhoz, csak a citromlé maradt el.

Unknown írta...

Igen, Tim Mälzernek köszönhetöen már én is felfedeztem a friss mentás cukrot. Bár nem mozsárban törtem, hanem gépben, de az eredmény így is meggyözö lett. Eperrel kombináltam : http://href.hu/x/5rqz

Apropó, mindjárt megüt a guta, mert még nem vágom, hogyan lehet kommentbe linket beszúrni, csak ezt az idétlen href rövidítést ismerem... Ugye elmagyarázod a néninek, kedves Beatbull? ;o)

Unknown írta...

Elég egyszerű, pl. így teheted meg: Van nekem egy <a href="http://macikonyha.blogspot.com/">blogom</a>, ahol finom receptjeimet olvashatod.
Ami így fog kinézni:
Van nekem egy blogom, ahol finom receptjeimet olvashatod.

Azaz a href után jön a link (idézőjelben) és a <a> valamint </a> között jön a szöveg, ami mögött a link rejlik -

Névtelen írta...

Hűű holnap vendégek jönnek, ez most jó ötlet. Pedig én is láttam anno Jamie könyvében, de ő simán felkockázta. Így még látványra is jobb :-)

Unknown írta...

Köszönöm Beatbull! :o)

Balzsam! Szóval jól emlékeztem, hogy J.O nevéhez füzödik! Szerintem tuti sikert aratsz vele a vendégeidnél, hacsak valamelyikük nem bírja a mentát.

Nyestkutya írta...

szia MAci!

Mostanában én is sokszor magamhoz veszek egy-egy ananászt, a közértünkben ritka fincsa példányokat találtam az utóbbi időben :) Csak el kell bújni vele a kisebbik gyerekem elől (2 éves), különben felfalja az egészet :):)
Ezzel a mentás pestóval még nem találkoztam, igaz, csak nagyon elvétve botlok bele főzős műsorokba. De ki fogom próbálni!

Ki ez a Tim M? Már más klassz receptek mellett is láttam a nevét!

Üdv
Nyestkutya

Még egy kérdés, olyan vendégkönyv-szerűség nincs az oldaladon, ahová nem csak egy-egy konkrét recept után lehet beírni, hanem általános véleményt is?

Unknown írta...

Nyestkutya: próbáld ki, új ízélményben lesz részed a mentával ;) Tim Mälzer egyébként egy népszerű német tv-szakács, korábban minden nap volt egy műsora, amiben az volt talán a legjobb, hogy nem túl sok olyan dolog volt benne, amit előre készített el (mint pl. más műsorokban szokás). Egyébként a 90-es években Jamie Oliverrel dolgozott együtt Londonban, talán az ő nevét ismered.

Unknown írta...

Szia Nyestkutya!

Csak csatlakozni tudok mindahhoz, amit Beatbull írt! A VOX weboldalán még keresgélhetsz is Tim Mälzer receptjei között (németül!) a "Schmeckt nicht, gibts nicht" címü müsorából, amit már sajnos nem adnak a tv-ben.

Vendégkönyvem bizony nincs, de ha bármi kérdésed lenne, vagy üzenni szeretnél, akármelyik bejegyzésemhez kommentelhetsz! A kommentekröl e-mailben kapok értesítést, és igyekszem minél elöbb reagálni rájuk!

Nyestkutya írta...

Köszi mindkettőtöknek! Jamie-t persze ismerem, szakácskönyvem is van tőle, hébe-hóba használom, imádom a főzős műsorait is, amikor nagyritkán elcsípek egy-egy részt.

Megnézem majd Tim recijeit is, bár sajna én angolos (spanyolos) vagyok, németül egy fikarcnyit sem értek :(

Ok, akkor majd áradozom a pacalos kommentek között, ha épp akkor eszembe jut Nerja, Torre del Mar, Ronda, Cordoba, stbstb.. és egy kicsit sóvároghatnékom van Andalúzia után, mert úgy látom, itt végre olyan valakibe botlottam, aki ugyanúgy odavan ezekért a helyekért :):) Te éltél ott, MAci, vagy csak sokat voltál, hoyg ilyen helyismereted van? Mindenesetre örülök, hogy idekavarodtam :)

Szép hetet nektek!

Unknown írta...

Nyestkutya;o) Nem, nem éltem még spanyolországban. Bár most, hogy így felvetetted, akár el is tudnék ott éldegélni gond nélkül:) Hogy ennek mi is az oka, azt remélem sikerül apránként kifejteni a blogban elsösorban ételreceptek formájában... szóval el ne keveredj!

Unknown írta...

khm, majd ha költözöl, Maci, vigyél légyszi engem is ;) Andalúzia nekem is a szívem csücske ;)

Unknown írta...

:o))) Rendben van Beatbull, hát akkor csomagoljunk!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails