október 17, 2007

"Baromira diós torta"


Számomra Tündi nevéhez kapcsolódik a baromira diós torta receptje, amelyet 1-2 éve mentettem el az NLC-ről. Tudtam, hogy valamikor biztos sort kerítek rá, ha eljön az alkalom. Tegnap végre el is jött, pici lányom 10. születésnapja formájában. Nigella régimódi csokitortája, és az ünnepi puncstortával szemben ez a diótorta vitte el az fő-, és az összes különdíjat. A tészta könnyű, puha, és nem túl édes, a krém pedig szintén nagyon könnyűnek és levegősnek tűnt, annak ellenére, hogy negyed kiló vaj leledzik benne. Olyan igazi jófajta, cukrászdás diótortára emlékeztet engem. Az elkészítésében nem rejlik semmiféle buktató, a tészta szép magas lesz, nem horpad be, és nem púposodik fel, a krém nem folyós, és a mennyiségek is tökéletesek. Egyetlen pontot emelnék ki csupán: a dió megpörkölése egy nagyon fontos, sőt elhagyhatatlan mozzanat! Ennek legegyszerűbb módja szerintem, forró sütőbe tolni a tepisre kiterített diót, és nem elfeledkezni róla! Világosra pörkölve jön elő az az aroma, amitől igazán intenzív diós íze lesz a tortának. A receptet úgy másoltam be, ahogy eredetileg lementettem. Kivételesen semmit nem változtattam rajta, hisz egyszerűen úgy jó ahogy van!

Baromira diós torta

Tészta:
  • 17 dkg liszt
  • 6 dkg darált dió (darálás előtt megpirítani)
  • 18 dkg cukor
  • 9 egész tojás (jó,jó tudom, hogy sok, de mégis!)
  • 3/4 dl rum
  • 1/2 cs. sütőpor

Ezt piskóta szerűen összekeverni és kifóliázott aljú tortaformába önteni. Piskóta szerűen sütjük 180 fokon kb.30-35 percig. A formában hagyjuk kihűlni. 3 lapba vágjuk és megtöltjük a krémmel, majd kívülről is bekenjük vele. A tetejére fél diókat teszünk körbe a szeleteket jelölendő. Akkor a legjobb ha áll egy napig a hűtőben!

Krém:
  • 4,5dl tej
  • 9 dkg liszt
  • 23 dkg porcukor
  • 30 dkg darált dió (szintén átpörkölt)
  • 25 dkg vaj
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 3/4 dl rum
A tejet a liszthez adjuk, csomómentesre kikeverjük, gőz fölött sűrűre főzzük, kihűtjük. Közben a cukrot kikeverjük a vajjal, hozzá a diót, rumot, vaníliás cukrot és a főzött krémmel jól kikeverjük.

A torta bevonását nagyon megkönnyíti egy kerek műanyag-, esetleg fém lap, ami pontosan akkora átmérőjű, mint maga a torta. A tortalapokat erre az alátétre rakom, és a krémmel megtöltöm. Ezután egy tepsit veszek elő, ráteszek egy pléhdobozt, (pl. kekszes doboz) erre pedig a tortát. (A pléhdoboz átmérője kisebb kell legyen, mint a tortáé!) Most szabadon van a torta oldala, így szépen, egyenletesen, és könnyen be lehet vonni a krémmel, miközben úgy forgatom a tepsit, ahogy haladok. A diót szintén ezen elv alapján nyomkodom az oldalára. (ha még egy sütőpapír is van a tepsin, akkor a lehulló dió egy mozdulattal visszavarázsolható a tálba)

33 megjegyzés:

Csibe írta...

Maci! Ez valami fantasztikusan néz ki! A receptet már én is lementettem az nlc-ről régebben, de asszem ez a látvány kellett ahhoz, hogy - talán a hétvégén - én is kipróbáljam. Abban tudnál segíteni,hogy a torta oldalára, hogyan kell felvinni a darált diót, hogy ilyen gyönyörűséges legyen?
Előre is köszönöm!

Unknown írta...

Szia Csibe! Köszi, hogy felvetetted ezt a kérdést! Kiegészítettem a postot a bevonásra alkalmazott trükkel.Szólj, ha valami nem egészen érthetö a leírásban!

Névtelen írta...

Nagyon ígéretes!
Eddig nálunk a Sacher-torta volt AZ ünnepi sütemény, de érdemes lesz ezt is kipróbálnom. Látszik, hogy van benne anyag:-))) Csak jó lehet!
A piskótát ugyan nem szeretem, de hát a Sacher is az:-)

Az oldal kenés leírásán én is gondolkodtam. Nemrég szereztem egy állítható tortagyűrűt, gondolkodom, hogyan lehetne azt forgatni körülötte:-) A krémezés általános gond, a tied viszont nagyon profi lett!
(Maci, te véletlenül nem cukrász vagy a másik életedben,:-)))

Névtelen írta...

Mamma kérdése bennem is gyakran - szinte minden sütis postnál - felmerül. De hát - die Übung macht den Master - és ennyi sütés után tényleg mesterré vált a Maci.

Unknown írta...

Mamma! Az állítható tortakarikát a torta körül forgatni? Most eltünödtem ezen ;o)
Elözö életemben nem tudom mi lehettem, de a következöben lehet, hogy cukrász leszek majd, hisz eleget "gyúrok" rá.

Pirikenagyi! Nagyon hiányollak már a világhálóról! Az utolsó bejegyzésed több mint egy hónapja jelent meg, ez így nem lesz jó!

Unknown írta...

Ja, még csak annyit, hogy nem akartam illúzióromboló lenni, ezért nem publikáltam a puncstortát és a régimódi csokitortát sem. Különben felvetödne a kérdés, hogy kontár voltam-é elözö életemben....

Névtelen írta...

Az állítható tortakarika csak mint eshetőség villant át a képzeletemben, a gyakorlatban le kellene tesztelni:-) Csokimázzal tuti NEM müxik, de ez a diós valós aspiráns lehet:-)
Most majd szépen lemegyek alfába, és kiderítem, ki is lehettél előző életedben, ha már Te nem tudod:-))

A puncstorta speciell engem igencsak érdekelne, mivel eddig még nem mertem belevágni, pedig a férjem egyik kedvence:-( Sajnos. Mármint neki.

Unknown írta...

Teljes mértékig megértem a férjed Mamma, úgymond együttérzek vele. Meg veled is, hogy nem mertél eddig belevágni. Én se fogok többet! Irigykedem azokra, akik szép puncstortát tudnak sütni!

Csibe írta...

Köszi Maci, ez teljesen érthető :) remélem a gyakorlatban is tudom alkalmazni ezt a tőled megszerzett elméleti tudást :))

Névtelen írta...

Maci, jöhet a lyány, és bár biztosan egy tündér, de nekem feltétlenül csatoljál hozzá egy ilyen tortát!
Azt kell még eldönteni, félúton hol legyen a cukrászdájuk:))

Névtelen írta...

Maci!
Kép nélkül soha nem álltam volna neki, de annyira jól nézett ki, hogy muszáj volt!
Isteni lett életem első tortája, és örökre beloptam magam az apósjelölt szívébe:)
Köszönöm!
Mandulka

Névtelen írta...

Ich hatte das Vergnügen aus diese Torte zu essen.Ich kann sie "immer noch schmecken", wenn ich an die Torte denke!
Es ist mein Favorit geworden, seit dem ich es gegessen habe:-)

Unknown írta...

Simona! Es ist mir eine wahre Freude für dich zu Backen! Immer wieder gerne!

Névtelen írta...

Kedves Maci !

Köszi a tortát , isteni !
Most a családnak ez a kedvenc tortája. Én gluténmentes lisztből sütöm , de így is fantasztikus !
Nubi

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki ez a torta, biztos vagyok benne, meg is csinálnám, de lenne egy kérdésem: a rum nem árt a krém állagának? Az ízének biztos nem, de engem ez a sok folyadék viszonylag visszatart attól hogy beletegyem. Köszi előre is. Noémi

Unknown írta...

Szia Noémi!

Nem foga elhigítani a rum, nyugodtan beleteheted. Ha mégsem tudnád leküzdeni az aggályaidat, rumaromával is helyettesítheted!

Névtelen írta...

Köszi szépen a válaszod, már megsütöttem hétvégére.Férjem nagymamájának a nyolcvanadik szülinapjára, dupla adagot, mert 25 főre készítettem, ezért nem kerek formába, hanem sima tepsibe, így is nagyon szép lett, és kapós. A rumot pedig belefőztem a lisztes pépbe, így biztos nem volt annyira intenzív az íze, de fincsi volt, s lehet hogy ebben az esetben jobb is, jó pár kisgyerek van a családba. Ettől függetlenül majd a recept szerint is megpróbálom. Noémi

Névtelen írta...

Kedves Maci
mi a baratnommel imadjuk a diot egy hetvegen rakerestunk interneten a dios tortara kiadta nekunk ezt a cimet hogy baromira dios torta na ez az hat ez tenyleg baromira dios torta volt es baromira finom is volt koszonjuk ezt a receptet .

Unknown írta...

Szia én 1 kezdő vagyok és akárhogyan gondolkodom nem fér bele a 9 tojás a tortaformámba Anyóca

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Szia Maci! Fantasztikusan gyönyörű a tortád, a héten meg is fogom sütni! Érdeklődnék, hogy hány cm átmérőjű formában sütötted, hogy ilyen szép magas lett?
Előre is köszönöm! :)

Tücsök Bogár írta...

Szia Maci !
Köszönöm ezt a receptet , nagyon hasonlít arra , amilyet a nagymamám sütött nekem gyerekkoromban ! Most pedig én sütöm a 7 éves világszép és csodagyerek :) kisebbik lányomnak , akivel már kétszer megalkottuk ezt a csodát ! Pannám ki is jelentette , hogy márpedig Neki ez lett a kedvenc tortája és leszek szíves a születésnapjára is ilyet prezentálni :) !!!

Unknown írta...

Szia! Köszönöm a receptet (ezt is, meg a többit is). A fiam szülinapi tortája lett, és teljes sikert aratott!!!
Üdv: kiskori

Márti írta...

Szia Maci!
Biztos ami biztos,azért kérdezem,hogy mekkora tortaformába sütötted a tésztát?
Egyébként nagyon szép,nálam Dunát lehet rekeszteni a dióval és a pörkölés híve is vagyok szinte bármihez,meg fogom csinálni csak még erre az infóra várok.Köszi: Márti

Unknown írta...

Kedves Maci!

A diotorta elkeszitesevel kapcsolatosan lenne egy kerdesem: mit jelent az, hogy piskotaszeruen osszekeverni?

Névtelen írta...

KÖSZÖNÖM!Nagyon jó a recept azért írok mert most megint meg sütöm,nálunk nagyon bejött.Nincs az a cukrázdai torta ami versenyezhetne vele.Édesapám születésnapi ajándéka lessz amít ma készítek el.Gyönyörű magas és "baromiradiós" üzenem ez úgy jó ahogy van ,és jó hhogy van. sok szeretettel,Mami

Névtelen írta...

Hát nekem nem sikerült !!! :(

Névtelen írta...

Kedves MACI!
Nagyon koszonom Neked ezt a receptet.Nagyon finom a torta.Jovo het vegen indulok vele "egy "mini"tortaversenyre.Ha nem is nyerek esetleg, dehat nem is ez a lenyeg ujra elvezhetem ennek a tortanak a fenseges izet es masok is megkostolhatjak.A fotoalbumomban megtalalod a kepeit.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IWG4GRNS Mar regebbota sutogetek Toled. Idaig minden nagyon izlett es jol sikerult.Udvozlettel ILDIKONL

Névtelen írta...

Kedves MACI!
Irok ujra Neked es oromteli hirem van Szamodra is. Az itteni keruleti tortasuto versenyen az elso helyezest kaptam a tortamra amit a TE! recepteddel kesziotettem el. Megegyszer koszonet erte Neked es sok puszika! Szia: ILDIKONL
Itt lathatod a fotokat: http://www.mijnalbum.nl/Album=D7TI63DX

Unknown írta...

Ildikó!!!

Megnéztem, gyönyörüüüü lett! Büszke vagyok rád! :o) Gratulálok :o)

Névtelen írta...

Karácsonyra megsütöttem.Az eredeti receptőtl nem tértem el, habár a 9 tojást először sokalltam.A 22 centi átmérőjű tortaformában gyönyörű magasra nőtt, igaz a sütőpor nem fél hanem egész volt.Lassú tűzön igazán szépre sikerült:) Megszólalásig olyan mint a képen.Isteni finom lett:) A tetejére pedig csokit öntöttünk.

Névtelen írta...

Köszönöm a receptet! Minden stimmel, ahogy leírtad. Nagy sikere volt.

Névtelen írta...

Szia Maci!
Megsütöttem én is, és nagyon ízlett mindenkinek. A legnagyobb dicséretet attól kaptam, aki először kijelentette, nem szeret semmi diósat, csak udvariasságból eszik egy falatot - aztán megevett egy szeletet mondván, nagyon finom :)
Üdv,
Emma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails