augusztus 25, 2007

Pekándiós-mandulás sütemény


Nem is tudom mit lehetne ehhez a süteményhez hozzáfűzni. Egyszerűen meg kell sütni, és személyesen meggyőződni arról, hogy milyen finom a karamellszirupban sült pekándió és mandula. Aki a tömény süteményeket kedveli, annak ideális! Egy iskolai ünnepély alkalmából összehordott sütemények között találtam rá erre a nem túl diétás finomságra, és azon nyomban elkértem az illetékestől a receptet:
  • 25 deka finomliszt
  • 10 deka cukor
  • 1 csipet só
  • 12 deka hideg vaj
  • 1 egész tojás
  • 40 deka pakándió és mandula vegyesen
  • 10 deka vaj
  • 15 deka nádcukor
  • 5 deka juharszirup
  • 1 csipet só
  • 1 dl tejszín
A lisztet elkeverem a sóval és cukorral, elmorzsolom a jéghideg vajjal, és gyorsan összegyúrom a tojással. Sütőpapírral kibélelt tepsibe (20x26 cm) nyomkodom a tésztát, villával megszúrkálom, és egy órára a hűtőbe teszem. Közben leforrázom a mandulát, 6-8 percig állni hagyom, végül leszűröm, és kinyomkodom a héjából. A pihentetési idő lejártával a 175°C-ra elömelegített sütőbe tolom a tésztát 15-20 percre. Közben egy edényben felolvasztom a vajat, hozzáadom a nádcukrot és a juharszirupot, a sót, és addig melegítem, amíg a cukor elolvad, és aranybarna színe lesz. Félrehuzom a tűzről, és kicsit hűlni hagyom. Belekeverem a tejszínt, maj hozzáadom a pakándiót és mandulát. Az elősütött alapra öntöm a keveréket, és elsimítom rajta. Visszatolom a sütőbe további 25 percre.
Miután teljesen kihűlt,egy éles recés késsel vágom fel.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

imádom ezta sütit, londonban folyton ezt faltam 2 hete.
kérlek sürgősen:) mondd meg, honnan szereztél sózatlan pekándiót!

Unknown írta...

Van sózott is? ;o)
Sajnos nem tartozik az állandó szortimenthez a boltban a pekándió, most "amerikai hét" volt, és ennek alkalmából került a kínálatba. Talán bioboltokban, vagy füszeresnél próbáld meg felhajtani.

Névtelen írta...

Szia Maci!
Ez igen, gratulálok!!!!
Csak nem tudom, itthon hol lehetne pekándiót szerezni??? Bioboltban sem szoktam látni.
:(

Unknown írta...

Esetleg arab, vagy ázsiai boltban? Nagy szupermarketekben, ahol van amerikai polc?
Nem merem írni, hogy dióval helyettesíthetö, mert szerintem az nem ilyen lesz, bár tuti finom úgy is. De ha már dióval, akkor kesudióval is, meg a barna héjától megfosztott mogyoróval is lehet.

Névtelen írta...

Köszi Maci!

Névtelen írta...

A Culinarisban mindig van pekándió. www.culinaris.hu

Unknown írta...

Na tessék! Irány a culinaris!
Köszi fakanál! ;o)

Névtelen írta...

isteni!

Névtelen írta...

köszi fakanál, megvettem a culinarisban, bizonyára eddig is volt, de még sosem vettem észre :)

Ottis írta...

Szia Maci, megsütöttem a sütidet, nagyon finom lett.Egyetlen gondom volt vele.Neked olyan szép magas a tésztája, nekem meg egész vékony lett alul a tésztája.Igaz a diós töltelék rajta mennyei.Mindent úgy tettem ahogy te írtad...nem értem miért lett az enyémnek olyan vékony az alja...na mindegy.köszönöm a receptet,két nap alatt betermeltünk én és a párom :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails