szeptember 19, 2007

Grissini

Nem emlékszem, hogy sütöttem volna valaha is grissinit, bár többször is játszottam a gondolattal. Csupán az tartott vissza, hogy nem igazán vagyok oda a száraz, fűrészporos stanglikért, márpedig a legtöbb készen kapható ilyen (ezért nem is veszek, de vendégségben is inkább kerülöm). A napokban viszont barátnőmnél kóstoltam életem legfinomabb grissinijét, ami teljesen megváltoztatta róla a véleményem. Finom, könnyű kenyértésztából sodorta a hosszú vékony rudakat, és icipici sóval megszórta. Nem volt száraz, és nem recsegve robbant szét atomjaira, amikor beleharaptam. Mint kiderült, a recept a Príma Konyha 2004. júniusi számából származik. A hozzávalókat az újságból jegyeztem ki, zárójelben pedig a változtatásaim szerepelnek.
  • 1 dl tej
  • 1 ek. kristálycukor
  • 2 dkg élesztő (7 g szárított élesztő)
  • 40 dkg finomliszt
  • 1 kiskanál só
  • 1 dl víz (+ 4 ek. víz kívánkozott bele)
  • a lekenéshez 1 dl tej
  • a tepsi kikenéséhez 1 ek. olaj (olívaolaj)
  • a tetejére 1 ek. durva tengeri só
  • fél ek. köménymag

Az összes hozzávalót a kenyérsütő üstjébe raktam, és a dagasztó-kelesztő programon kelt tésztát készítettem belőle. Kiszedtem a gépből, lisztezett deszkán levegőtlenítettem (ököllel megdolgoztam), majd fél cm vastagra kinyújtottam. Pizzavágóval kb. 2 cm széles, hosszú csíkokra vágtam. A csíkok végeit ellentétes irányba sodortam, mindaddig, amíg csinos kis hurkácskák lettek belőle. Vékonyan kiolajozott tepsire soroltam a rudakat, és még 20 percig kelesztettem. (2 tepsire való) Tejjel lekentem, majd az egyik adagot köménnyel szórtam meg, a másikat pedig durva tengeri sóval. Hőlégkeverésnél 180°C foknál kb. 15 perc alatt világosra sütöttem.



13 megjegyzés:

Névtelen írta...

De jo örülök,hogy izlett!!Tied sokkal mutatosabb!:)

Unknown írta...

Dehogy mutatósabb!
"Ruha teszi az embert", a grissint meg a zöld pántlika :o)))

Csibe írta...

Jujjj Maci kösziiii! Mindenképpen ki fogom próbálni! Szeretek ropogtatni ;)Az utóbbi időben sajnos ritkán jut időm sütni, pedig a Vendégváróddal nagy sikert arattam (Csibecsoda nlc).

Névtelen írta...

Üh, de jól hangzik :) Asszem a napokban nálunk is lesz ropogtatnivaló....

Unknown írta...

@Csibe! De jó, blogolsz! Csak most esett le a tantusz! Na akkor további sikeres sütögetést kívánok magunknak! :o)

@Mirelle, hajrá! :o)

Csibe írta...

Köszi szépen! Barátnőm csinálta meg a "blogalapot", így már nem volt szívem azt mondani, hogy "nem" ;) aztán kicsit alakítgattam, de még van mit "tanulnom". Már több receptet is lementettem tőled, amiket majd szép lassan ki szeretnék próbálni. Köszi!!!

Névtelen írta...

Szia Maci!
Ma megcsináltam a grissinidet, és tanácsot szeretnék kérni. Ha nem hőlégkeveréses sütőben sütöm akkor hány fokon és hány percig kell sütni?Illetve élesztő és porélesztő is kell e bele?Én mindkettőt raktam bele, ízre nagyon finom, de lehet még sütnöm kellett volna. Válaszodat előre is köszönöm. Üdv Timi

Unknown írta...

Szia Timi!

Ha sima alsó-felsö lángnál sütném, akkor valószínüleg 200°-210° fokra állítanám a sütöt, de ez természetesen teljesen a sütödtöl függ! Ha a 15 percnyi sütési idö után úgy érzed, hogy sületlen, akkor legközelebb majd egy picit tovább hagyd bent. Tehát mindenek elött a sütöd tulajdonságait vedd inkább figyelembe, és csak másodlagosan a megadott sütési idöt! Az én sütöm hölégkeverésen mostanában nagyon-nagyon gyorsan süt, ezért óvatosnak kell lennem, és a legtöbb receptben megadott idöt is csökkentenem kell, ha nem akarok brikettet sütni.
Az élesztöhöz annyit, hogy vagy frisset, vagy szárítottat használok, a receptben csak azért írtam zárójelbe a szárított élesztö mennyiségét, hogy aki megsüti, az tudja, hogy a friss élesztö pontosan mennyi szárítottal ér fel.

Névtelen írta...

Szia!
Tenyleg jo a recept, penteken megsutottem. Pont azert mertem bevallani, mert irtad nem lesz olyan szaraz a tesztaja. Meg csavarni is sikerult, igy egesz mutatos lett. Arra lennek kivancsi, hogy mivel fuszerezned a tesztat, ha vmilyen izesebb valtozatot keszitenel belole?

Unknown írta...

Aszalt paradicsom felaprítva?
Olíva?
Édesköménymag? (nem rászórva, hanem belegyúrva)
Oregano+parmezán?
Fokhagyma? (esetleg granulátum)
Rozmaring)
Pirított hagyma?
Chilipehely?

Névtelen írta...

koszi a valaszt, ki fogom probalni, elsosorban a fokhagymas, oreganos es parmezanost, most ezekhez van itthon hozzavalo.
Kicsit kivancsiskodtam, megneztem mas oldalakon is a grissini receptet, messzemenoen a tied a leggusztabb!

Névtelen írta...

Kedves Maci! Kipróbáltam a receptet és nagyon-nagyon ízlett a családnak. A 16 hónapos kisfiam is fogta és tömte a kis szájába (egyébként nagyon válogatós)! Én szezámmagot szórtam rá! Ja! és én 2 púpos kávéskanál sót tettem a tésztába meg még szórtam a rudak tetejére, szerintem kellett is rá! Köszönöm ezt a remek receptet! :)

Mosolyrend Évi :) írta...

Szuper :O
De kár,hogy nem járok hozzád vendégségbe .)

Szép napot!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails