február 27, 2008

Nemis köszönöm!!

Néhány nappal ezelőtt láttam egy klassz fagyireceptet. Teljesen cukor és zsírmentes, tej és tojás nélkül készül, mégis maga a kánaán. A "snassz" azaz a sima banános alapötlet is nagyon tetszett anno, de málnával keverve egyszerűen elenállhatatlannak tartottam. Így hát lemeztelenítettem egy banánt, és uccu beraktam a mélyhűtőbe. Tegnapelőtt. A gyerek nézett is, amikor benyúlt valamiért, hogy mit keres ott a banán? Még jó, hogy szólt, különben húsvétig fagyasztottam volna mit sem sejtve. Szóval elővettem és beleaprítottam az én klassz kis aprítógépembe. A 400 wattos kisebbikbe. Aztán jött volna a málna a mélyhűtőből, de előbb találtam rá a meggyre, így abból vettem ki pár szemet. Előbb a banánt aprítottam fel, és mivel még sosem daráltam fagyasztott banánt, érdekesnek tartottam a folyamatot. Utána a félig felengedett meggyet is hozzátettem, és tovább nyomtam a gombot, néhol ki-ki nyitogatva a tetejét, hogy lejjebb tuszkoljam a moccanni nem akaró gyümölcsöket. Továbbra is gyönyörködtem a hömpölyögve összeolvadozó, egyre rózsaszínesebb krémben. A házi istennő meg is jegyezte a receptleírásnál, hogy olyan sűrű és krémes lesz a fagyi, hogy az aprító pengéjét majd nehezen lehet csak eltávolítani, így aztán tisztában voltam vele, hogy nem lesz fáklyásmenete a gépnek. Ok, ok, de vajon mitől füstöl? ...

Egyedül az vígasztalt, hogy mire leégett a gép, sikerült csodaszépen összekeverednie a banánnak a meggyel, és mire élvezettel bekanalaztam a felét, addigra rájöttem, hogy minden rosszban van valami jó is! Rég készülök venni egy ugyanilyen pici, kétpoharas, botmixerként is használható aprítót, de bivalyerős motorral. Most végre van rá okom! Köszönöm a fagyireceptet Nemisbéka! ;o)

10 megjegyzés:

Unknown írta...

:) nekem egy moulimex botmixer füstölgött el (azt hiszem 150w volt? no meg sikerült a műanyagjából is alkalmanként letörni, mikor jeget próbáltam aprítani vele ;) )
jelenleg egy Braun MR 6550 MCA boldog tulajdonosa vagyok, mely 60 eurora volt leárazva tavaly 2 hónappal karácsony előtt. 600w, fém aprítófejjel, 15+1 sebességfokozattal, mérőedénnyel, kis aprítópitlivel, habverőfejjel - BCHC kivitelezésben jégtörő is jár hozzá, ill. tovább bővíthető a készlet egy vákuumpumpával és hozzávaló dobozokkal. Nagyon tudom ajánlani! ;)

Unknown írta...

Igen ez szuper, ezt is nézegettem kb. egy hete, akkor ugyanis a baránömnek kerestem 30. szülinapjára hasonló poharas/mixeres botmixert. Neki egy Siemens csomagot vettem. Nem gondoltam, hogy magamnak is ilyen hamar nézhetek újat. Ez is Braun volt egyébként, és nagyon meg voltam vele elégedve. Most pedig sírok :o(

Névtelen írta...

Egészségetekre :), de ha legközelebb a banánt félig kiengeded, akkor talán nem ég le a gép :)).

Mamma írta...

Ezt a fagyit már Nemisnél is néztem (mert nincs benne tojás!), de akkor is csodálkoztam, miért kell lefagyasztani és utána félig kiengedni. Minek bonyolítani, nem egyszerűbb csak félig lefagyasztani??:-) Mindegy, de biztos van benne valami rejtett fizikai csavar:-)))

Maci, biztos bánod a mixert, de nincs is jobb alkalom, hogy újat vegyél:-)
Nekem az egyik botmixerem szintén ez a Braun, csak 1poharas, és műanyagfejes. Amikor a fehér majonéz kapcsán belemélyedtem a botmixerekbe:-), akkor alaposan végignéztem őket. (A sebesség miatt.) Ott olvastam, hogy a fémfej mennyire fontos. (Világos:-))
Nekem csak egy dolog nem tetszik benne, hogy a habverő egydarabos, nem kétkaros (hogy kell ezt mondani?), bár tényleg így is teljesen felveri:-)))

Névtelen írta...

Mamma, azt hiszem, valami szerkezetváltozás megy benne végbe a fagyasztás során, ezért kell lefagyasztani és utána félig kiengedni. Egyébként szerintem egyszerűbb, mint azt figyelni, mikor fagyott meg félig :).

Egyébként Maci, megnéztem, az enyém 250 W-os, ha jól láttam (Philips Cucina), úgyhogy most még inkább meglep, hogy a te 400 W-osod leégett.

Unknown írta...

Végülis jól bírta ez a kis gép a sokéves kemény munkát, mint ahogy írtam is Mammánál kommentben: pl. 10 mp alatt varázsolt majonézt. De most nyomtam mint süket a csengöt, és közben bámultam a banánt. Hát csoda, ha füstölni kezdett?

Névtelen írta...

Tudom, hogy a recept lényege, hogy nincs semmi zsíros benne még tojás se, de én nyaranta gyakran csináltam azt, hogy lefagyasztottam az epret vagy málnát aztán kivettem és hagytam picit felengedni. Aztán zutty be a gépbe egy adag habtejszínt csorgattam hozzá meg egy kis kanál porcukor ill. friss citromlé és mennyei fagyi lett a végeredmény :o) maci, kár a mixerért, én múlt héten láttam Bécsben Philips Cucinasat akciósan 40€-ért :o) még jó, hogy Bécs nincs annyira messze :o)

merci írta...

Maci! Meginvitáltalak a tavaszi kördésbe! Részletek nálam (http://receptfuzet.blogspot.com/) vagy Horasz kollégánál (http://horasz.blog.hu/2008/02/27/korkerdes_neked_mikor_tavaszodik_ki)

A konyhagépeknek is megvan a kiszabott létideje... Általában közvetlenül a garanciaév letelte után az is lejár...
Én egy olyan braunnak (és korábban még valami moulinexnek is) a parmezán kemény héjával adtam akkora pofont, hogy darabokra törtek a puhább részek :)

Névtelen írta...

Szia Maci,
én is majdnem így jártam, de szerencsére még időben lekapcsoltam a gépet, és inkább elmentem fürdeni. Ezalatt a banán szépen kiengedett annyira, hogy pont krémesíthető lett :-) A zuram jött is összevont szemöldökökkela nagy zörgésre, hogy mit bénázok már megint, de aztán a fagyit persze boldogan nyalogatta.... SCak lenne már hozzá fini meleg odakint :-)
sajtkukac

Kata Mester írta...

Most vettem aprítót, az is 400 wattos, a használatijában benne van, hogy 10 másodpercenként pici szüneteket kell hagyni. lehet az lehetett a baj, ha folyamatosan ment.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails