szeptember 14, 2007

Túrós zebratorta


A sima zebratorta sokaknak túl száraz, persze ezt nem furállom, hisz inkább kalács jellegű, mintsem torta. Egy egyszerű túrótorta receptjét alapul véve viszont nagyon finom, szaftos süteményt lehet belőle készíteni. Egyetlen apró változtatás ennél, hogy a töltelék felébe 2 kanál cukrozatlan kakaó is kerül.

A recept:

  • 30 deka liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 5 deka cukor
  • 12,5 deka vaj
  • 1 tojás
  • 1 csipet só

A krémhez:
  • 75 deka krémesre áttört túró
  • 4 dl tejföl
  • 1,5 dl olaj
  • 15 deka cukor
  • 2 tojás
  • 2 ek. citromlé
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 2 ek. cukrozatlan kakaópor
A tészta hozzávalóit öszegyúrom, és pihentetés nélkül kibélelek vele egy 28 cm-es kapcsos tortaformát. A túrókrém hozzávalóit (a kakaó kivételevel) egy nagy keverőtálba teszem, és kézi mixerrel addig keverem, amíg teljesen sima, csomómentes krémet kapok. Megfelezem a krémet, és az egyik felébe beekeverem a kakaóport. Elkezdem a forma töltését. Egy mártásos kanállal* elkezdem a tésztára kanalazni felváltva a kétféle krémet. Egész egyszerűen középre rakok egy kanál fehér krémet, erre egy kanál kakaósat és így tovább amíg a krémből tart. A szép minta elérése érdekében abszolút nem kell, sőt nem szabad kenegetni, magától fog szétterülni a formában. Mikor ez megvan, 175°C fokra előmelegített sütőbe** teszem, és kb. 50 perc alatt készre sütöm. Még 10 percig hagyom hűlni, és csak utána szedem le róla a forma oldalát. Felvágni csak teljesen kihűlt állapotban ajánlatos.

*Azért használok mártáshoz használaos merőkanalat, mert azt tapasztalam, annak van a legmegfelelőbb mérete. Nagyobb mint egy leveseskanál, és kevésbé folyik le róla a krém. Szebben lehet adagolni vele, és a csíkok is jobban mutatnak, láthatóbban elválnak egymástól.
**Hőlégkeveréses sütőben elég a 175°C fok, alsó-felső lángnál inkább 190°-200°C fokon kell sütni.

Szintén megsütötték: 

Mian (áfonyával)
Snöcy (eperrel)
Taeni
Ottis (áfonyával)
Ani
Hopicur
Sziszi
Sütiszörny
Fözzünk ürömmel!
Sütisarok
.....



69 megjegyzés:

Névtelen írta...

Juhéjj! Ez isteni lehet,imádom a sütijeidet!

Névtelen írta...

Ismét egy zseniálisan pihent agyú sütemény... :) Picit ki tudnád fejteni, hogy mit jelent a "felváltva kanalazás"? Veszek egy mártásoskanálnyi fehér krémet, és a képen látható módon ráspirálozom a tésztára, majd egy mártásoskanálnyi kakaós spirálozása, aztán megint fehér stb. amíg el nem fogy? Csak azért vagyok bizonytalan, mert a vágási felülete valahogy mást sejtet.

Unknown írta...

A felváltva kanalazás annyit jelent, hogy 1 kanál vilagos krémre rákanalazol 1 kanál kakaósat, amíg el nem fogy a krém. Nem spirálozod, nem kenegeted,nem igazítgatod, egyszerüen középre kanalazod egymás tetejére. Meg fogod látni, hogy gyönyörüen szétterül, és kitölti a formát. Ettöl lesz ilyen a vágási felület, még ha mást is sejtet. Ahogy mondtad: ez egy pihent agyú sütemény, ami talán épp ezért ilyen zseniális, mert meglepöen pofon egyszerü.

Névtelen írta...

Múlt hét végén pont ilyen rákanalazósat sütöttem, csak nem túrósból. Amilyen egyszerű, olyan mutatós.

Gabojsza írta...

Mondom én, hogy cukrász!:)))

Névtelen írta...

Zebratorte ! Soviel hab ich verstanden. Schön geraten.

Csibe írta...

Ez a túróval való felturbósítás nagyon jó ötlet!!!

Névtelen írta...

Juj de finom!!Az "igazi " zebratortat mar en is megsütöttem, 1 heten belül 2x is.:) De igy meg finomabb lehet. Ki kell probalnom. Nekem mar nagyon megy a zebrazas.:)Anita

Névtelen írta...

Hej, Maci! Ez aztán a csuda! Ráveszem a párom, hogy alkossa meg, tán a kedvencemmé válik! :D

Lila Füge írta...

EZ GYÖNYÖRÛ! ki fogom próbálni, nagyon klassz!

Névtelen írta...

A hétvégén megcsináltam,de nekem a tészta nem áll,össze morzsálódott.Talán kevesebb liszt ,vagy valamilyen folyadék kellene bele? Esetleg valamit nem jól csináltam?A torta mégy így is fantasztikusan finom és mutatós.

Unknown írta...

Te jó ég, hogy én mekkora egy ö$&*#%r vagyok! Csak most -hogy írtad ezt a megjegyzést- tünt fel, hogy kihagytam a tojást a tészta receptjéböl! Ezerszer is elnézést kérek töled, remélem megbocsájtod nekem ezt a figyelmetlenséget! :o( De annak örülök, hogy a töltelék ízlett, és szépre sikerült! Köszönöm, hogy szóltál!!!

Unknown írta...

Még valami: ma írtam be épp egy omlós tészta alapreceptet, ami ennél a tortánál is nagyon jól müködhet szerintem. Mint ahogy a csokitorta a receptjénél írtam: ha nagyon morzsálódna a tészta, 1-2 kanál jéghideg vizet kell belegyúrni, akkor garantáltan összeáll. Bár a lapos csokitortához elég a fél adag is, a zebrához szerintem egy egész adagot kell kinyújtani. Nekem nagyon tetszett ez a tészta, jó a hozzávalók aránya, könnyen kezelhetö.

Névtelen írta...

Isteni finom! Meg mielött megsüthettem volna, Maci meglepett vele szülinapomra :).Nagyon örültem neki!!! Meg1x köszönöm!!

Unknown írta...

@Lila füge: hajrá!

@névtelen Anitám ;o) örülök, hogy tetszett és ízlett a torta! Még egyszer sok boldogságot szülinapod alkalmából! Nagyon jól éreztük magunkat, csak azt sajnálom, hogy lemaradtam a gulyásról! :o((((

Zsófi írta...

Én tegnap megsütöttem ezt a tortát, de valami förtelem lett. Azt hiszem, ilyen rossz túrótortát még életemben nem ettem. Lefejtettük róla a linzert és szomorúan befaltuk hogy mégis együnk valami sütit. A többit kidobtam. :(

Unknown írta...

@Zsófi: sajnálom, hogy így jártál, de talán elmondhatnád, hogy tulajdonképp mitöl lett olyan nagyon rossz.

A recept egyébként abszolút megbízható, sokszor kipróbált,nagyon jól bevált. Az egyik kommentben említett morzsálódós tészta az én hibámnak tudható be, mert kifelejtettem a tojást belöle.
De azon nagyon csodákozom, hogy kifejezetten "rossz" volt.

Névtelen írta...

A tészta teljesen jó kis linzertészta lett.

A töltelék szerintem alapvetően íztelen, de inkább savanykás, amihez egyáltalán nem passzol a kakaó. Ráadásul több cukrot tettem bele az előírt 15 dkg-nál és még így sem találtam eléggé édesnek.

De egyébként a barátomnak például ízlett, bár ő is azt mondta, hogy a kakaó valahogy nem passzol. A torta másik felét hazavittem a családomnak, és hát az a kukában landolt, mert mindenki azt mondta hogy bár gyönyörű, de nagyon rossz.

Azért nem szeretném ha elkeserednél, mert én csak tegnap bukkantam rá a blogodra és annyira lenyűgöztek a sütieid, hogy már aznap este meg kellett sütnöm az egyiket. Azt hiszem pont beletrafáltam egy olyanba, ami nem az én szám íze szerint való.

Legközelebb a zebratortát egy kis vajas piskótából fogom megsütni, mert egyébként annyira gyönyörű, hogy biztosan belekerül a repertoárba.

Unknown írta...

@Zsófi: hát igen, ez ízlés dolga bizony, de való igaz, hogy ez a süti nem tartozik a tömény-cukros frakcióba. Szerintem "lájtos" inkább, és a túró miatt természetesen inkább savanykás az összhatás, én ráadásul 10%-os túrót használtam hozzá, ami pedig egyáltalán nem jellemzö rám, és ez még egy fokkal savanykásabb a félzsíros túrónál. Remélem azért majd találsz kedvedre való sütit, van böven olyan igazi cuppogós édes is! (mellesleg én is azokat részesítem elönyben sajnos)
Köszi, hogy leírtad a tapasztalataidat!

Névtelen írta...

Kedves Maci!
Én is megsütöttem a tortádat, és a végeredmény nekem sem egyértelmű. A torta szép lett, bár szerintem a 26 cm átmérőjű tortaforma bőven elég lett volna, mert elég laposkára sikeredett.
Másrészt ezt a sok olajat nem értettem a receptben, de amit először csinálok, ott szigorúan ragaszkodom a leírtakhoz. A végeredmény tocsogott is rendesen az olajtól. A kakaóportól pedig kesernyés utóíze lett...
Nekem a cukrosság foka bejött, nem szeretem a túl geil dolgokat.
Összeségében a "zebrásítási" technika bejöt, de én is más masszával próbálkozom legközelebb.
Orsi

Unknown írta...

Szia Orsi!

Az olajos problémádra sajnos nem tudok megfelelö magyarázatot. Ennyi kell bele, mint ahogy általában minden ilyen jellegü túrótortába, ettöl lesz laza és krémes. Hogy hogyan tocsoghatott benne, nem értem. Ehhez hasonlót még nem tapasztaltam.
Milyen túrót használsz?
Én teljesen homogén, krémes állagú túrót veszek hozzá, és csodálatosn elvegyül az olajjal, meg a többi hozzávalóval. Elképzelhetö, hogy a magyar, morzsálódós túró erre a célra nem alkalmas.
A kakaó keserüségével kapcsolatban már írtam, hogy ez teljes mértékig ízlés dolga. Próbáld legközelebb édesített kakaóval!

Névtelen írta...

Véletlenül találtam meg itt ezt a sütit, de nagyon finom. Nem töményen édes, mégis süti. Egy kérdésem lenne: hogy tudom olyan magasan tartani a sütés után is, mint ahogy a sütés alatt megemelkedik. (gondolom rossz a sütési technikám, de kezdő vagyok.)
Kb milyen magasnak kell lennie?
szia
Kati

Névtelen írta...

Kedves Maci!
Tegnap megsütöttem életem első zebratortáját és ....., hát nagyon-nagyon finom lett! Ez nem csak az én szerény véleményem, hanem kis családom, és a szomszédság is hasonló véleményen volt! Én kóstolgattam keverés közben, ízlésem szerint tettem bele cukrot (kb. 2x annyit , mint a receptben volt, és édes kakaóval), hát, mindenki oda volt érte. Köszönöm a kitűnő receptet, örvendeztess meg bennünket még sok ilyen finomsággal!!!
Bea

Unknown írta...

Szia Bea!

Jól esik, hogy végre valaki a sikeréröl is beszámol, nem csak a kudarcról... Köszi,hogy vetted a fáradságot, és nagyon örülök, hogy ízlett a családodnak! Remélem még sok használható receptet fogsz találni az oldalon, és sok-sok sikert kívánok Neked ezek elkészítéséhez!:o)

Névtelen írta...

Sziasztok,

Kati kérdezte, hogy miért esik össze a torta ennyire és hogyan lehetne olyan magasan tartani, mint amilyen sütés közben lesz.

Nos, nyomoztam és azt találtam a neten, hogy a tortaforma peremét nem szabad bevajazni, akkor magas marad a süti. Ki fogom próbálni. Remélem van ebben valami!

Emese

Névtelen írta...

Kedves Maci!

Csatlakozom az elottem szolo Bea velemenyehez, csak jokat tudok elmondani a tortacskarol. En eloszor a sima zebratortaval probalkoztam, es annak sikeren felbuzdulva elkeszitettem ezt is. Nekunk nagyon bejott, a ferjem es a nagyobbik fiam azota is csak zebrakat ker. Az en tortaformam csak 23 centis, igy kicsit csaltam a mennyisegeken aranyosan, bar azert kicsit feltem az eredmenytol. Plusz Ricotta-bol keszitettem, mert itt csak az van, de mintha ezt a sima Zebratortas megjegyzesek kozott mint elonyt emlitetted volna.
Szoval megegyszer, koszi, Isteni lett, minden passzol, teljesen komplett, nem kellett semmi plusz cukor vagy miegymas. Koszi. AM.

Névtelen írta...

Megcsináltam most a tortácskát: gyönyörű magas lett (talán mert hagytam a kicsit nyitott sütőben kilangyosodni?)...Holnap reggelig akartam várni vele, hogy kihűljön, de nem bírtuk ki...melegen is naggyon finom és össze sem esett, tartotta a formáját! Nekem sem kellett bele plusz cukor. Már régen meg akartam írni: eddig kb 8-10 receptet csináltam meg a Macikonyháról és mind sikerült! Más gasztroblogokon nem ez a tapasztalatom! Eddig a kutyáim örültek, ha sütéssel próbálkoztam, most a párom :) Még az is lehet, hogy megtanulok főzni, mire 3 hónap múlva megszületik a kisfiam? :)

Unknown írta...

Jé, micsoda termés van a komment "fán"! ;o)

Szia Emese! Igen én is úgy tudom, hogy a kevert tésztáknál és piskótáknál nem ajánlatos vajazni/lisztezni a tortaforma oldalát, mert nemhogy összeesik a tészta, hanem állíólag rajta se marad, vagyis lecsúszik. No, én eddig szerencsére ilyesmit nem tapasztaltam, se vajazva, se anélkül. Az omlós vajas tésztáknál viszont alapvetöen nem vajazom a tortaforma oldalát, max. egy darab sütöpapírt vágok az aljába, de azt hiszem ez kitünik a receptjeimböl.

Az "összeeséshez" még annyit, hogy nálam a túrótorták, akármilyen szép púposak és magasak is voltak közvetlen sütés után, mire kihültek, addigra kicsit leapadt a tetejük. Szerintem ez normális dolog, ugyanis a vásárolt túrótortáknál is vannak rá jelek, hogy eredetileg magasabb volt a túróréteg.


AM ! Nekem most újnak tünik ez a ricottás ötlet, (nem tudom, hogy írtam-e valahol) de nagyon tetszik, és ügyesen megvariáltad! Biztos azért nem hiányoltad a több cukrot, mert a ricotta messze nem olyan savanykás mint a túró. Amúgy a nagylányom, aki kizárólag száraz sütiket hajlandó enni, egyszer nagy rábeszélésre belekóstolt a túrós zebrába, és azóta elsöszámú kedvencévé nevezte ki. Szóval ez már jelent valamit!;o)

Kedves névtelen! ;o)

Örülök a sikerélményeidnek! Na de meg kell hagyni, hogy se szeri se száma a jó és hiteles receptekben bövelkedö blogoknak, az enyém csak egy csepp a tengerben. Persze igyekszem mindenki számára érthetöen leírni a recepteket, hogy még a kezdök is használni tudják öket.

Zsofc írta...

sziasztok!
hű, csak ámulok, hogy milyen profi képek vannak erre!
kokettálok a csíkos-túróssal, bennem is kérdőjelet ébreszt a túró-kakaó páros, de az első válasz, ami beugrik, hogy ha nem passzolna, hogyan is lehetne mindenki kedvence a pirospöttyös finomság!!! :)
Zs.

Unknown írta...

Zsófi, nagyon jó a meglátásod! Nem paradox párosítás a túró-csoki/ill.kakaó.

vebe írta...

Sziasztok, "új fiú" vagyok...ma megsütöttem én is ezt a zebrát...valamiért hamar belopja magát az ember szívébe. Nagy tepsiben sütöttem, nem kör alakúban, a mintázat kijött ugyan, de valamiért folyik szét még...igaz, meleg, de muszáj volt megkostólni...és tényleg nagyon finom lett.Lehet elszúrtam a tölteléket, mert mindent csak szemre teszek, és talán elbirt volna 2 pudingport is...Köszi a recepteket, habár a sok édességtől nagyon tudok hízni.

Unknown írta...

Vebe!

Nem árt megvárni, míg a túrótorta kihül, és csak utána megvágni. Melegen még nem olyan szilárd, mint miután kihült. A másik, hogy a süteményeknél a siker érdekében ajánlatos a receptben leírt mennyiségeket követni, na persze ennek ellenére is sikerülhet, söt jobb is lehet az eredmény (-lásd több-kevesebb cukor hozzáadása)

andala78 írta...

Gratula! Szuper finom és mutatós süti! Nekem tökéletesen sikerült! : ) Nem értem a negatív kritkákat...A recept szerint sütöttem, nem folyik, nem tocsog az olajban...Könnyen, gyorsan elkészíthető és nagyon finom!!!

Névtelen írta...

szia!

az lenne a kérdésem, hogy úgy is meg lehet-e sütni a tortát, hogy csak simán a tölteléket rétegezem egy sütőpapírral kibélelt formába? megvárom míg kihűl és utána szeletelem...

szerintetek ez így megoldható?

köszi: Gabi

Unknown írta...

Gabi, nem tenném tüzbe érte a kezem, de ha a kivajazott tortaformába sütöpapírt is tapasztasz, majd azt is vékonyan megvajazod, talán nem fog leragadni a túrós massza. És persze még szigorúbban be kell tartani a hütési idöt. Inkább másnap vágnám csak meg. Ha megpróbálkozol vele így, érdekelne, hogy sikerrel jártál-e.

Névtelen írta...

Szia!Én is megcsináltam a tortát az oldaról.Finom volt.Csak az a baj volt vele hogy amikor vágtam szeleteket, a szelet oldalán nem lehetett látni a csikokat olyan szépen mint a képen,hanem elvolt kenődve.Mitől lehetett?A túró engedett egy kis levet,lehet hogy attól volt,nem?Dávid

Unknown írta...

Szia Dávid,

hasonlókat tapasztalt anyukám is, aki a Lidl-ben kapható vödrös krémtúroból (azt hiszem szlovák) sütötte meg a tortát. Valószínüleg te is hasonlót használhattál, ez a túró ugyanis nagyon lágy, és magasabb a víztartalma, is ebben biztos vagyok. Ezért is lehet az, hogy nem válnak el olyan szépen egymástól a rétegek. Talán keverni kellene valami masszívabb túrókrémmel, esetleg Philadelphiával, vagy gézben laposan lecsepegtetni, mielött felhasználod. Remélem másodszorra több sikerrel jársz.

Névtelen írta...

Szia Maci!!

Nagyoooon jók a receptjeid, na és a képek...:D

Nekem ezzel a sütivel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy pontosan mekkora is az a mártásos kanál??Ez az a kanál aminek olyan "nyelve" van?

Sima nagy merőkanállal nem lehet??

Köszi!

Unknown írta...

Végülis lehet sima nagy merökanállal is. Akkor kicsit vastagabbak lesznek a csíkok.

Igen, a mártásos kanál általában csörös.

Taen írta...

Én is megsütöttem, elkápráztattam vele a családot. Köszi a receptet!!
Ha gondolod, vess rá egy pillantást: http://taeni.blogspot.com/2008/10/nvnap.html
Üdv: Enikő

Névtelen írta...

Szia Maci!

Kétszer készítettem el a tortádat és segítséget szeretnék kérni. Először csak krumplinyomóval nyomtam át a túrót, akkor a végeredmény könnyen kanalazós tészta lett szép mintával, de nagyon nehezen sült és nem lett olyan "masszív" torta. Másodszorra szitán teljesen áttörtem a túrót, nagyon jó krémes lett, akkor viszont a kanálból inkább "kiesett" a massza mintsem folyt volna, úgyhogy higítottam tejjel. De még így is sűrű volt szerintem, így nem is lett annyira szép a minta, főleg hogy külön külön higítottam, így kicsit eltérő sűrűségűek lettek a csíkok.

Szerinted mit rontok el? A tied olyan tökéletes.

Névtelen írta...

Lehet, hogy a megoldás a torta lyukacsaiban van? Az enyémben ugyanis nincsenek lyukak, a tiéd pedig olyan szééép lyukacsos :-)

Névtelen írta...

Lidl-ös túrót használtam mindkétszer, ez lehetett a baj?
Tudsz nekem ajánlani egy tutibiztos túrót, ami bevált Neked a zebratortához?

Előre is köszönöm :-)

Unknown írta...

Kedves névtelen!

Fentebb már írtam egy kommentben a lidl-es túróról: "...ez a túró ugyanis nagyon lágy, és magasabb a víztartalma, is ebben biztos vagyok. Ezért is lehet az, hogy nem válnak el olyan szépen egymástól a rétegek. Talán keverni kellene valami masszívabb túrókrémmel, esetleg Philadelphiával, vagy gézben laposan lecsepegtetni, mielött felhasználod."

A simára dolgozott magyar túrót is feljavíthatod Philadelphia krémsajttal, bár a feljavítás lehet, hogy nem a leghelyesebb kifejezés erre, de ártani nem fog neki. Én egyébént német krémes túrót használtam hozzá, 10%-osat.

Névtelen írta...

Szia!

Nagyon tetszik a recept, és szeretném megcsinálni, de elakadtam egy picit.
Kicsi kezdő vagyok a konyhába, ezért nem teljesen egyértelmű a számomra, hogy a vaniliás pudingot meg is kell főzni, vagy csak a port beleszórom a többi hozzávalóhoz. Én mondjuk főzős pudingport vettem.
Várom mielőbbi válaszod, köszi: Dóri

Névtelen írta...

Köszönöm Maci!Nagyon jó lett!Én is lidl-es krémtúróból csináltam,+dupla cukor!Valóban túl lágy ez a túró,de majd legközelebb keverem valamivel.A rétegek is szépen elválltak,igazi zebra lett!:)
üdv:Tamás

Unknown írta...

Dóri, nem kell megfözni a pudingot. Úgy ahogy van, beleszórod a krémbe és teljesen csomómentesre dolgozod. Ha te is lágy, pl. lidl-es túrót használsz, akkor talán 1,5 tasak pudingpor se árt neki.

Névtelen írta...

Ma én is elkészítettem ezt a tortát - úgy, ahogy leírtad, ill. annyi különbséggel, hogy hagyományos, magyar túrót használtam, amit botmixerrel dolgoztam össze a töltelékkel. Az eredmény pedig nemcsak szép, hanem finom is lett. Egyedül a mintázat nem rajzolódott ki szépen mindenhol, de ez valószínűleg a túró és a nem megfelelően megválasztott, "mártásos" kanalamnak tudható be. Szóval zebra helyett imitt-amott inkább tehén lett, de ettől függetlenül csillagos ötös. Nagyon köszi a receptet!

Annamária írta...

Szia!

Hagyományos gázsütőm van. Gyönyörűen kel a tortám. Honnan fogom tudni, hogy mikor van kész? Bocsi, kezdő vagyok:).

Annamari

Névtelen írta...

Szia Maci!
Megcsináltam a tortát, szép is lett, finom is lett, de szerintem nem teljesen olyan mint a tied. Az enyémnek nem sült pirosra a teteje, és egy kicsit "krémes" maradt a krém. Lehetséges, hogy nem sült át rendesen? Csaknem másfél óráig sütöttem. Itt látható:
http://fozzunkurommel.freeblog.hu/archives/2009/03/20/Zebratorta_Dodinapra/
Vagy ha ez a link nem működne, akkor csak simán a http://fozzunkurommel.freeblog.hu - n, egyelőre legfülöl.
Brumi

Névtelen írta...

Tegnap hirtelen felindulásból megcsináltam, de csak utána olvastam el a hozzászólásokat, így reggelig rettegtem, hogy vajon hogy' sikerült. Szépnek szép, de az ízvilága nem nyerte el a tetszésemet. Azért köszönöm a receptet, Maci! :)
Üdv,
Scherlyn

Névtelen írta...

Nem tudom tudsz e róla a te receptedet adják meg a vacsoracsata.tv oldalon mint Erdélyi Mónika receptje,amugy semmi köze a tv-ben látott sütihez.Mindazon által gratulálok az oldalhoz, szuperek a receptjeid.Andi

Eszter írta...

Én is megsütöttem. A túrót nem kevertem ki eléggé krémessé, így csomós maradt. Főzés nélkül készíthető pudingot tettem bele, amitől az egész egy sűrű massza lette, nem folyt szét, s az íze is kicsit savanykás volt. A Gyerekek lelkesen segítettek, s mondták nekik így is ízlik, és holnap csináljunk még egyet :)

Sziszi írta...

Szia!
Megsütöttem Én is ezt a tortát.
Nagy sikert hozott a Családban, köszönöm!!Örülök, hogy rátaláltam az oldaladra, sok jó receptet találtam.
Minden jót, üdv:
Sziszi
A tortát lefotóztam, ilyen lett:
A főzős blogomban:
www.finometkek.freeblog.hu

zorgó írta...

Szia Maci! Nagyon beindított a zebra tortád! El is követtem vihargyorsan,de nem ízlett, mert a csoki és a citromlé nekem nem passzol össze- ez egyéni ízlés kérdése!Kissé bosszantott, hogy pocsékba ment a sok finom túró, tejföl, stb, de viszont szép volt a mintázata. Annyira nem hagyott nyugodni a dolog, hogy megcsináltam mégegyszer, de most őszibarackot turmiztam a kakaópor helyére, s egy kanál citromlé került csak bele, meg egy citrom reszelt héja. ISTENI LETT ÉS MÉG SZÉP IS VOLT. Sajnos annyira fini lett, hogy mire eszembe jutott lefotózni, már nem volt mit :).

Anyucika írta...

Szia.Én is meg szeretném sütni ezt a tortát,már akkor eldöntöttem amikor először megláttam.Az előbb a Rama sütigyár oldalán nézelődtem egy kicsit,és a Zebratortád képét láttam ,egy más névvel .Egyből felismertem,a képet,mivel gyakran nézelődöm és legeltetem a szemem a csodás alkotásaidon.

Rita írta...

Szia Maci!

Olyan szép a tortád a képen... tegyél fel valami kevésbé szépet :) mert ettől kedvet kap az ember megsütni. Én is így tettem ma, és sajna azt kell mondanom - habár ízlés dolga lehet - amennyire jól néz ki, annyira nem finom. A kakaótól a túró keserű , a citromlétől pedig savanyú is lett. A tészta kemény és száraz hatású, pedig úgy bíztam benne, hisz annyira guszta... és a túrós sütik a kedvenceim... azért arra kíváncsi lennék, vajon a tiéd is ilyen ízű lehet-e?
Ennek ellenére minden elismerésem, szerintem látványra sem érjük utol a munkáidat...
Rita

Unknown írta...

Rita:o) Csak ismételni tudom magam, mert mindent, amit erröl a tortáról mondani tudok, többszörösen is leírtam már azt hiszem, itt a kommentek között, vagy levélben. Ízlés dolga ez a torta, természetesen nem árt azért sütés elött is megkóstoni a krémet, és utánacukrozni, ha nem elég édes. Sokan publikálták már a blogjukban a recept alapján megsütött zebrájukat, sokan változtattak rajta itt-ott, mások 1:1-ben sütötték meg. Kigyüjtöttem néhány linket a post végére, ahol ezeket a blogokat találod, mert a visszamutató linkek titokzatos módon eltüntek.
Ne add fel szerintem, és süsd meg máskor is, de változtass rajta ízlésed szerint. Ha van egy kedvenc pitetésztád, szabd bele a formába, és vedd a kedvenc túrótorta tölteléked, amit kedved szerint több vagy kevesebb kakaóval megszínezel.

A szépség pedig...ez a torta enyhén csámpás és túlsült a teteje. De sokan valóban gyönyörüt alkottak. Csak egy példa a sok közül:itt

Rita írta...

Köszönöm a jó ötleteket Maci!

És milyen igazad van, hisz a torta lényege a kivitelezés tecnikájának megtartása, a krém is, tészta is lehetne más. Mondjuk most így elsőre nem igazán van a túrókrém színezését illetően ötletem, de fogok rajta morfondírozni mindenképp.
Nézelődtem picit a neten, de csak a TE recepted lelhető fel mindenütt, tehát a népszerűsége töretlen.
A szépséget illetően a tiéd gyönyörű, az enyémben még a csíkok sem látszanak igazán, sovány túró lehetett zsíros helyett, nem néztem.
Sok jó recepted van, csak biztatni tudlak a folytatásra!:)

Üdvözlettel:
Rita

Ani írta...

Szia Maci!

Isteni volt a torta, az egesz csalad el volt ajulva a kinezettöl es az iztöl :_)En a turo helyett Ricottaval csinaltam es mivelhogy nem volt meg mindenböl az elegendö mennyiseg igy erzesre adagoltam minden hozzavalot.Szupi lett ! Rettentö jo az oldalad, minden nap belenezek es csodalom azokat a jo dolgokat amiket ,,gyartassz``
Csak igy tovabb :_)
Üdvözlet innen a nagyon hideg eszak nemetorszagbol, hamburg környekeröl Anita

Unknown írta...

Szia Ani!

Örülök, hogy sikered volt a tortával! Szerettem volna megnézni a profilod, de le van zárva :o(
Üdv neked is, a nem kevésbé hideg, de legalább esös köln környékéröl:o)

Névtelen írta...

Szia Maci!

Gratulálok az ötlethez, a kivitelezés nagyon szép! :)

Megsütöttem ma én is a tortádat, emellett csalódtam picit.
Sütés előtt csak átfutottam, sütés után tüzetesen átolvastam a kommenteket.

A tapasztalatom az volt, hogy a tészta picit kiszáradt, a túrókrém tetején (felső 1 cm) szépen kirajzolódott a minta, alatta viszont igencsak egybe folyt. :S Jó 1 órát sütöttem, így nem tudom, mi volt az akadálya annak, hogy úgy nézzen ki, mint a tiéd.

Írtad, hogy 10%-os német túrókrémet használsz. Tudom, ez itt nem a reklám helye, emellett szerintem sokat segítenél a még vállalkozószellemű süti-sütő társaknak, ha nevén neveznéd azt a bizonyos túrókrémet.

Előre is köszönöm!

Edina

Névtelen írta...

Sziasztok!

További tapasztalat a fenti tortával:
másnapra, sőt harmadnapra még finomabb lett, mint frissen. Gondolom, összeértek az ízek, és így lett egész :)

A másik dolog, ahogyan távozott a krémből a nedvesség (a hűtőben állás ideje alatt), úgy rajzolódott ki egyre szebben a barna-fehér minta. Szóval 3 nappal a sütést követően már tényleg igazi zebra torta lett! :D

A szélén a tészta ugyan elvált a tölteléktől, azért elfogy, biztos vagyok benne. :)

Üdv,
Edina

Unknown írta...

Kedves Edina,

már nem tudom megmondani neked, hogy hol vettem a túrót, de az a helyzet, hogy a 10%-os német túró függetlenül a márkától, vagy beszerzési helytöl (lidl, penny, aldi, real, netto, edeka stb...) majdhogynem totál ugyanaz mind állagra, ízre, és a sütési tulajdonságaik is ugyanazok. Valahol egy korábbi kommentemben írtam, hogy a magyar lidl-es vödrös túró viszont sokkal vizesebb, avval valóban más lesz a végeredmény.

A csíkok összefolyására nem tudok neked biztos magyarázatot mondani, de lehet, hogy vagy túl kicsi kanálal adagoltad, vagy túl folyékony volt a krém.

Névtelen írta...

Szia!
Én most sütöttem meg a simát, és finom volt, de én is úgy voltam vele, hogy kicsit száraz. Viszont a túrótortát nagyon szeretem, úgyhogy ezt meg fogom csinálni :)
Üdv: Flóra

Unknown írta...

Megsütöttem tegnap, isteni ez a süti és csodás látvány, nagy sikert arattam vele, köszi Maci!!!
Új kedvenc született :)
üdv: Betti

Anyucika írta...

Szia.Nagyon gyönyörű a torta,és másnak is tetszett,mert most a Rama recept oldalán láttam viszont,a képet,és receptet.de azt hiszem hogy már máshol is láttam

Névtelen írta...

Szia!

kétszer is megsütöttük ezt a tortát itthon, de sajnos egyszer sem lett olyan, mint amilyen a fényképen. Sőt, pontosan olyan hőfokon, amit írtál, légkeveréssel, 50 percig sütöttük és abszolút nem sült át, folyékony maradt az egész, nem volt elég édes és a kakaó egyáltalán nem passzol a túróhoz. Nagyon kesernyés íze lett tőle. Nem tudom, hogy mi lehetett a gond és, hogyan lehet olyanra sütni, mint a fényképen. Nagyon örülnék, ha tudnál nekem segíteni, hogy min kellene változtatnom, mert az ötlet nagyon jó és gyönyörű maga a torta.
Köszi:
Ivett

Unknown írta...

Kedves Ivett!

Az elözö kommentek gyakorlatilag minden kérdésedre választ adnak, de hogy ne kelljen az összeset végigolvasnod...:

50 perc alatt tuti megsül, még látatlanban is állítom, hogy a tiéd is megsült. Na persze, ha forrón/melegen megvágod, akkor nagy valószínüséggel még folyós lehet és puha. Meg kell várni amíg lehül és megdermed.

Az édességet ízlés szerint lehet a cukor mennyiségével szabályozni. Ezt is említettem már a fentebbi kommentekben. A kakaóval is lehet variálni.

A kakaó és a túró passzol, lásd túró rudi és annak sikere évek óta;-) Legfeljebb ízlés kérdése, hogy kinek mennyire ízlik, illetve egyáltalán nem zsánere.

Olyanra mint a fényképen, én is csak 1 alkalommal tudtam sütni. Mindig másmilyen lesz, de azért hasonló.

Nem számoltam hányan sütötték már meg ezt a tortát e-recept szerint, vagy némileg megváltoztatva, mindenesetre nagyon sokan. Javaslom keress rájuk a google-n és nézdd meg az ö fotójukat, valamint azt, hogy mennyiben tértek el a recepttöl, milyen tapasztalatokra tettek szert.

Sok sikert a következö sütéshez!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails