május 22, 2008

Egyszerű mákos süti

Sajnos nincs mákdarálóm. Volt egy régi kis kávédarálóm, amit sokáig mákdarálásra használtam, aztán miután kilehelte a lelkét, mákgondjaim voltak. Ha épp péksüteményt akartam megszórni darálatlan mákkal, akkor szinte biztos, hogy csak zacskós darált mák volt kapható a boltban. Ha viszont töltelékbe kerestem darált mákot, akkor általában nem volt, csak darálatlan. Már rég nem bosszankodom ezen, inkább megveszem a bioboltban a mákot, és ott még egy daráló is van, márpedig ez nagy szó! (Bezzeg a régi ABC-kben -bár a hiánycikkek sora végtelen volt- alapvető tartozék volt a mák és kávédaráló.) Ahányszor ledaráltatok egy adag mákot, 1-2 evőkanálra valót kivetetek belőle darálatlanul. Most egy kicsit keveselltem a maradék darált mákot a süteményhez, és beleszórtam a darálatlant is. Picit aggódtam, hogy nem lesz jó, de mint utólag kiderült még egy kicsit izgalmassá is tették a sütit ezek az enyhén ropogós szemcsék.
  • 2 tojás
  • 10 deka nádcukor
  • 1 dl tejszín
  • 1 tk. vaníliakivonat
  • 15 deka mák
  • 1 púpos ek. liszt
  • fél mokkáskanálnyi szódabikarbóna
A sütőt 175°C fokra előmelegítem, és egy kb. 20 cm-es kerek tortaforma aljára sütőpapírt vágok. A nádcukrot habosra keverem a tojásokkal, majd hozzáöntöm a tejszínt és a vaníliakivonatot. A lisztet a mákkal és a szódabikarbónával elvegyítem, és a tojásos masszába keverem. A sütőformába öntve kb. 15 perc alatt készre sütöm. Citromhéjjal, cukorral és citromlével elkevert mascarponét kanalazok a még langyos sütemény mellé.


15 megjegyzés:

Unknown írta...

nagyon szépen megkomponáltad a képet ;) s milyen egyszerű is a mákos süti!

Unknown írta...

köszi Beatbull:o)

Éva írta...

tényleg gyönyörű a kép! a nádcukor kristályos formában van jelen a receptben, ugye? bár... nem is tudom... itthon még nem láttam por formában egyáltalán.

Unknown írta...

Igen, kristályos a nádcukor, nem por. Ráadásul elég durva kristályok ezek, szóval nehezebben oldódik, mint pl. a por, vagy a finomított kristálycukor. A kávémat is evvel édesítem, és szerintem nem is olyan édes mint a fehércukor.

Névtelen írta...

Szórtam bele meggyet, nem sokat, úgy húsz szemet, de egy kicsivel többet is elbírt volna. Nagyon ízlett.

Névtelen írta...

Maci !! Te fantasztikus vagy!! Leemelem a kalapom előtted !! Nagyon ügyes vagy!! Gratulálok !!!

Névtelen írta...

mennyivel növeljem a hozzávalókat, ha 26 cm-s a tortalapom?

Unknown írta...

Talán akár meg is lehet duplázni szerintem.

Névtelen írta...

Hát nagyon szépen köszönöm a receptet. Megcsináltam duplán a férjem szülinapjára mivel a gyerekkel együtt mákrajongók. Kicsit sok lett, de még másnap reggelire és uzsonnára is maradt, de még követelték úgyhogy azt hiszem hetente süthetem ezt a tortán. Ja még annyi h én nem vaniliát hanem citromot reszeltem bele, gyerek háziszilvalekvárral kente.. szóval szuper volt, köszönöm mégegyszer!

Szemi írta...

Nagyon tetszik ez a mákos süti, úgyhogy el is lopom a receptet, és délután megsütöm. Férj egy igazi mákimádó, ez neki tökéletes lesz.

Köszi! :))

Szemi írta...

Megsütöttem, isteni lett!
Nem volt ilyen kisméretű formám, ezért muffinok készültek belőle.
Az biztos,hogy nem utoljára! :))

Unknown írta...

Szemirámisz!
Ugye, hogy milyen egyszerü és finom? Örülök, hogy nektek is ízlett!

Névtelen írta...

Kiprobaltam a sutemenyt es ISTENI FINOM lett!!!!!!!!!Nalunk meg aznap elfogyott,mindenkinek ajanlom!!!!!!!!Koszonom a receptet!

Mse írta...

szió,
nagyon tetszik ez a süti, azt gondoltam kicsit megbolondítom meggy/cseresznye lekvárral, nem vagyok egy nagy sütisütő, ezért lehet butaságot kérdezek, de milyen állagú (és magas) lesz ez a süti, ketté tudom vágni, hogy közé kenjem a lekvárt? köszi a receptet, és a választ is, előre! üdv

anna (annaeszik) írta...

hahó kedves Macikonyha, az a helyzet, hogy még mindig tök sokszor itt keresgélek először, ha sütit sütök, most is így volt. szuper lett a süti, nem lepett meg, nagy volt a sikere is. remélem, jól vagy, sokszor az eszembe jutsz. anna

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails