június 05, 2007

Fehércsokis-mascarponés málnakrém


Már nem emlékszem, miféle véletlen folytán állt elő ez a krém úgy jó egy éve, de azóta rendszeresen csináljuk, évszaktól függetlenül, télen mirelit málnával, nyáron pedig frissel. Persze mitagadás, azért friss málnával mégiscsak az igazi! Tortába töltve, készen vásárolt, vagy saját sütésű kosárkákba halmozva, vagy egyszerűen csak pohárkrémként is kipróbáltam már. A csoki mennyiségével szabályozható az állaga. Tortába például akár a dupla mennyiség csoki is mehet, míg a pohárkrém esetleg kevés felvert tejszínhabban is lazítható.
Maga a mascarpone-fehércsoki kettős egy nagyon univerzális alapkrém, mely szerintem bátran kombinálható más gyümölcsökkel is, mint pl. szamóca, szeder, áfonya, nektarin, vagy papaya.

Az elkészítés menete, és a hozzávalók:

10 deka olvasztott fehér csokiba folyamatos keverés mellett kanalanként 20 deka mascarponét kanalazok. Nem egyszerre adom hozzá a hűtőből kivett krémet, mert akkor azonnal egybeáll, és nem lehet már simára keverni! Egy nagy keverőpohárba öntöm át a csokis mascarponét, egy nagy pohár friss, vagy kiolvasztott málnát adok hozzá és a merülőmixerrel krémesre keverem.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagy mestere vagy te nemcsak a sütésnek, de a "tálalásnak" és a fotózásnak is.

Zsuzsa írta...

Huh, ez nagyon veszedelmesen hangzik! :)))

Unknown írta...

A Zsolnayban mindent szépen lehet tálalni;o)
A fényképezés pedig még nagyon gyerekcipöben jár, hiszen csak most tesztelgetem a gépet. Szóval ne tessék kérem engem zavarba hozni, nem gyözök irulni és pirulni.

Unknown írta...

@Zsuzsa: ez nem csak úgy hangzik, hanem az is! (80% zsírtartalom+egy tábla csoki) Képzeld csak el, hogy ezt az adagot akár egy film alatt is elkanalazgatnám, ha hagynák a többiek...

Melinda írta...

Fantasztikus ez a kombináció! Tortakrémet készítettem belőle (javaslatodra több csokival), és eperrel egészítettem ki. Nagyon finom lett! Köszönöm! A blogomra feltettem.

Unknown írta...

Melinda, megvolt a vizuális ellenörzés ;o)

Juli88 írta...

Azt megkérdezhetem, hogy a mascarponét a még meleg vagy már a szobahőmérsékletű olvasztott csokihoz kell adni? Mert én melegen adnám hozzá, de úgy meg nem fog kicsapódni? Köszi előre is! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails