április 11, 2008

Zebratorta

Néhány éve azt hiszem egy Dr. Oetker süteményeskönyvben böngészve találtam rá erre az egyszerű receptre. A hozzávalók listájából ítélve azt gondoltam sokat nem veszíthetek vele, mert még ha nem is lesz olyan szabályos az én sütim mintája mint a könyvbéli, a tésztája csak nem lesz rossz. Az igazat megvallva soha szebben nem sikerült a mintázata mint akkor elsőre, de azóta is szívesen sütöm a zebrát, mert mindig más és más mintája lesz, és mindannyiszor kellemes a meglepetés amikor megvágom a süteményt. Tésztája laza, morzsálódós, kalácshoz hasonlítható. A rajzolata pedig senkit ne ejtsen kétségbe, ugyanis roppant egyszerű technikával készül. A könyvet azóta valakinek kölcsön adtam, és sajnos azóta sem láttam viszont. Még jó, hogy a receptet azon melegében lejegyeztem magamnak anno:

Hozzávalók:

  • 5 tojássárgája
  • 250 g porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 125 ml langyos víz
  • 250 ml étolaj
  • 375 g liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 5 tojásfehérje
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

A tojások sárgáját a cukorral és vaníliás cukorral habosra keverem, utána hozzáadom a vizet és az olajat. A sütőporral elkevert lisztet kanalanként keverem bele, végül a keményre felvert fehérjéket óvatosan beleforgatom. Megfelezem a tésztát, és az egyik feléhez szitálom a 2 evőkanál kakaót.

Sütőpapírral kibélelt tortaforma (26 cm-es) aljába teszek először a fehér tésztából 2 evőkanálnyit középre. Nem kell elkenni! A világosra jön 2 kanálnyi kakaós tészta. Nem mellé! Ezt a kanalazgatást addig folytatom, amíg el nem fogy a tészta. Ha így csinálod, szép szabályos lesz a minta!

A sütési idő hőlégkeveréses sütőben 160°C foknál kb. 50 percig tart.

A kihűlt sütemény tetejére lehet egy vékony cukormázat kenni, 150 g átszitált porcukor, 3 evőkanál citromlé, és 3-4 evőkanál víz keverékéből.

12 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Maci, ez most egy update? Mármint a régebben közzétett sima zebratortádhoz képest. A túróst megsütöttem, nekem ízlett, de a többiek azóta nem kérték...Pedig nagyon finom:-)

Niobee írta...

nocsak, én is a múlt hét végén sütöttem meg a túrós zebratortát, és olyan bókokat kaptam érte, hogy csak kapkodom a fejem. nem tudtam hol köszönjem meg, mivel a másik bejegyzés már elég régi, de az vmi fantasztikus. nem tudom mi volt a baj a többieknél, mitől nem ízlett, de azóta hallgatom , hogy mikor lesz ilyen legközelebb. szóval köszönöm szépen:)

Névtelen írta...

Úgy látom ezt is szeretni fogom!

Unknown írta...

Gabojsza nem, ennek a mintájára csíkoztam meg a sima túrótortát, de ez az eredeti, tehát inkább a túrós az update ;o)

Niobee, örülök, hogy ízlett nektek is! Sok múlik a túrón, te milyenböl sütötted? Többeknek talán amiatt sikerül folyósra, mert a magyar túró szemcsésségénél fogva nem vegyül el olyan tökéletesen a olajjal, mint amelyik teljesen krémes...

Marmalade, ha szereted a szárazabb nem túl édes sütiket, akkor ezt szerintem is szeretni fogod!

Niobee írta...

Maci, én sima magyar túróból sütöttem, levettem a polcról, és hagy szóljon:) szóval télleg semmi extra, bár valóban krémesebbet sikerült találjak, mint az átlagos, nem emlékszem milyen márkájú volt. lehet ,pont belenyúltam, hogy mit kell venni. ha legközelebb csinálom, akkor megírom, hogy mi volt az.

Névtelen írta...

Szia Kedves Maci!

Már másodszor sütöttem meg a túrós zebratortádat, most egy kicsivel édesebben mint az elsőt,mert nekem nagyon keserű a holland kakaó.
Köszönjük a receptet! A sima zebrát fogalmam sincs hányadjára csináltam meg mióta beírtad a nők lapjára, de ezt is nagyon szeretjük. Még nagyon sokáig örvendeztess meg bennünket a receptjeiddel Macika! Szeretettel üdvözöl: Márta

Marija írta...

Wow! Looks wonderful!

Unknown írta...

Neked is üdv Márta :o) Örülök, hogy próbálgatod a recepteket, és sikeresen kísérletezel velük!

Unknown írta...

Thank you Marija! Nice to meet you!I am so glad you visited my blog! :o)

Névtelen írta...

csak úgy mellesleg megjegyzem, hogy ez a recept dettó szó szerint ugyanígy max konyhájában is olvasható ;-)

Sziltó írta...

Köszönöm a receptet! Ilyen lett:
http://flickr.com/photos/silangel/3204109266/

Tóth Judit írta...

Szeretem az ilyen sütiket, főleg most, várandósság alatt kívánja a szervezetem... Holnap meg is sütöm. :D
Majd küldök képet milyen lett.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails