május 06, 2007

Mákos-tejfölös torta


Már rég kinéztem magamnak Claudiánál ezt a nagyon ígéretesnek tűnő tortát.
A hozzá fűzött reményeket teljes mértékig beváltotta, tehát biztos nem utoljára került az asztalra.
Az alapot képező omlós tészta pár percen belül megvan, a töltelék összeállítása pedig szinte gyerekjáték. Ezek után már csak az 50+20 perc sütési időt kell türelmesen kivárni.

Claudia átírta magának a mennyiségeket egy 24 cm-es tortaformára, de én nem a "lekicsinyített" adagot sütöttem, hanem a 28-as méretnek megfelelőt, sőt...
25 deka darált mák helyett nekem csak 15 deka volt itthon, meg egy zacskó kész máktöltelék(25 deka) ami egyfajta cukorsziruppal van összeállítva egy nedves kenhető állagú töltelékké. Gondoltam biztos elbírja a süti a sok mákot, ezért beletettem ezt is, és egy csésze szárított vörösáfonyával tettem kicsit pikánsabbá.
A tetejére való tejfölös-tojásos öntetnek viszont csak a 3/4-ét tudtam ráönteni miután megsült, mert addigra annyira megnőtt, hogy alig maradt hely a forma pereméig. Még így is bőven elég lett a felső réteg. Maga a torta végtelenül szaftos, nem túl édes, nagyon kellemes.


A következő hozzávalókat gyorsan összegyúrom egy sima tésztává, 2 fólia között kinyújtom, majd egy 28 cm-es tortaformába terítem, 3-4 cm magas oldalsó peremet alkotva
  • 20 deka liszt
  • fél cs. sütőpor
  • 10 deka vaj
  • 10 deka cukor
  • 1 egész tojás
A töltelék hozzávalói:
  • 620 ml tej (ebből kicsit elveszek a keményítő kikeveréséhez)
  • 5 deka étkezési keményítő
  • 1 tk. vaníliakivonat (eredetileg 2 csomag vaníliáscukor van a receptben)
  • 25 deka darált mák (nálam 15 deka volt, és 25 deka nedves, cukros máktöltelék)
  • 4 ek. cukor
  • 5 deka vaj
  • 2 dl tejföl
  • 1 csésze vörösáfonya
A mákot a cukros tejjel együtt felmelegítem és negyed óráig állni hagyom. Ezután felforralom, félrehúzom a tűzről, és belekeverem a tejjel simára kevert keményítőt. Újból a tűzre teszem az edényt, és addig kevergetem a krémet, amíg besűrűsödik. Miután kicsit kihűlt, belekeverem a vörösáfonyát, a vajat és a tejfölt, majd az előkészített alapra öntöm. 160 fokra előmelegített sütőben kb. 50 percig sütöm.

Az felső tejfölös-tojásos réteg hozzávalói:
  • 3 tojás
  • 4 ek. porcukor (fölösleges több cukrot tenni bele)
  • 2 dl tejföl
A tojások sárgáját elkeverem a porcukorral és a tejföllel, majd óvatosan beleforgatom a keményre felvert fehérjéket. Kihúzom a sütőből a tortát, és elosztom a tetején az öntetet. További 15-20 percig sütöm 160°C foknál.

5 megjegyzés:

Ana írta...

Csak 3 szó jut eszembe: EZ KELL NEKEM! :)

Névtelen írta...

I don't understand a word of you wrote, but the cake looks like a poppy seed cake with cream cheese topping. Looks delicious!

Unknown írta...

Stimmt genau! ;o)
Es ist der Mohnkuchen mit Schmand!
Vielen Dank für´s Rezept Claudia, der Kuchen ist irre lecker!

Névtelen írta...

Ma megsütöttem ezt a csodát. Én friss áfonyával készitettem és tálaláskor megbolonditottam egy kis áfonyaöntettel.Isteni volt. Köszönöm ezt a remek receptet

Unknown írta...

Nagyon szívesen! :o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails