augusztus 07, 2008

Mákos zebratorta

Egy újabb változatot gondoltam ki túrós zebratortára, igaz lelki szemeim előtt sokkal kontrasztosabb eredményt láttam, mint ami végülis kisült belőle. A kakaós csíkok után most arra voltam kíváncsi, hogy mákkal vajon hogy működik a csíkozás, de itt még van mit finomítani az arányokon, ugyanis a mákos túrókrém valamivel sűrűbb lett mint a sima, és nehezebben terült. A tészta-, és a cukormennyiségen picit változtattam, kisebb formában sütöttem, és a túrókrémet is átvariáltam valamennyire. Nos, ami az ízeket és az állagot illeti, nagyon kellemes lett az eredmény.

  • 20 deka liszt
  • fél tk. sütőpor
  • 5 deka cukor
  • 8 deka vaj
  • 1 tojás
  • 1 csipet só

A krémhez:
  • 50 deka krémesre áttört túró
  • 20 deka Philadelphia krémsajt
  • 4 dl tejföl
  • 1,5 dl olaj
  • 25 deka cukor
  • 2 tojás
  • 15 deka darált mák
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
A tészta hozzávalóit öszegyúrom, és pihentetés nélkül kibélelek vele egy 26 cm-es kapcsos tortaformát. A túrókrém hozzávalóit (mák kivétélevel) egy nagy keverőtálba teszem, és kézi mixerrel addig keverem, amíg teljesen sima, csomómentes krémet kapok. Megfelezem a krémet, és az egyik felébe beekeverem a darált mákot. Elkezdem a forma töltését. Egy mártásos kanállal elkezdem a tésztára kanalazni felváltva a kétféle krémet. Egész egyszerűen középre rakok egy kanál fehér krémet, erre egy kanál mákosat és így tovább amíg a krémből tart. Nem kell kenegetni, magától fog terülni a töltelék, bár a kakaóssal ellentétben itt egy kis több türelmet igényel, a mákos krém ugyanis sűrűbb. Mikor ez megvan, 175°C fokra előmelegített sütőbe teszem, és kb. 50 perc alatt készre sütöm. Még 10 percig hagyom hűlni, és csak utána szedem le róla a forma oldalát. Felvágni csak teljesen kihűlt állapotban ajánlatos. Amíg meleg a torta és még nem dermedt meg a túrótöltelék, könnyen szétfolyhat, tehát megéri türelmesnek lenni!


21 megjegyzés:

SZINTIA írta...

Maci!
Szeretem, hogy mindig kitalálsz valami zseniális finomságot!:) Gyönyörű!:)

sütiszörny írta...

Maci, ez gyönyörű lett, tuti, hogy én is megsütöm!

Névtelen írta...

Le a kalappal, ez most nyert nálam is. Irány a VKF, nagyon tetszik.

Névtelen írta...

Maci, mivel nem találtam vendégkönyvet, így ide írom. Tudom, hogy már megkaptad a Kreatív blogger díjat, ennek ellenére tőlem is megkaptad, mert nagyon tetszik, amit csinálsz.:)

Névtelen írta...

Lemaradt az url.
www.gportal.hu/azila

Unknown írta...

Mennyei Manna, Sütiszörny, Dorothy62!
örülök, hogy nektek is tetszik a süti! ;o)

Aliz, nagyon szépen köszönöm a Töled kapott Kreatív Blogger díjat is, örülök neki nagyon, és annak is, hogy tetszik a blog! ;o)

Zsuzsi írta...

Küldtem neked valamit:-)
Zsuzsi

http://zsuzsifoz.blogspot.com/2008/08/djat-kaptam.html

Kata írta...

Nagyon guszta! Biztos hogy hamarosan kipróbálom!
A tortaforma mekkora?

Unknown írta...

Kata, biztos elsiklott felette a szemed ;o) 26 cm-es kapcsos tortaformában sütöttem!

Kata írta...

De el ám! :-)
Köszi a gyor választ! :)

Névtelen írta...

A múlt héten találtam itt ezt a receptet, a hétvégén vendégek voltak nálam és óriási sikert arattam vele!!!! Köszönöm Neked! :)

lacane írta...

Múlt héten megsütöttem ezt a tortát, de nagy csalódás volt. Egy ismerősöm kért meg, próbáljam ki, hogy Mátyás napra "élesben" megcsináljam neki.
Már az elején gyanús volt a sok folyékony hozzávaló, a minimális kötőanyaggal. Nem akartam variálni, nehogy én rontsam el. Este lett készen, reggel vettem ki a formából. FOLYT!!!! A leírással ellentétben 110 (!!!!!!) percig sütöttem, mert akárhányszor néztem, folyt. Közben a kenyerem hülyére kelt, kellett a sütő. Így még nem jártam. Nálunk minden elfogy ami édes, a mákos dolgoknak pedig órái vannak, mert a párom imádja. De ez a komposzt tetején landolt. Ehetetlen volt.
Mit rontottam el????

Unknown írta...

@ lacane:

Semmi másra nem tudok tippelni, csak a túrókrém nem megfelelö minöségére. Ilyen pl. a LIDL-ben kapható sovány, vizes, vödrös túrókrém.
A másik, ami szóba jöhet, a sütö. Nálam 110 perc alatt a legtrutyisabb süti is briketté válna, nemhogy folyna...

Raindrop írta...

Szia Maci!

Ez a csaj tőled is ellopott egy képet, és leszedte róla a vízjelet:

http://receptek.netai.net/news.php?extend.320.24

Unknown írta...

Raindrop, köszi, hogy szóltál. Megáll az eszem, hogy még mindig nem tanulták meg sokan. Írtam neki most, de remélem mások is írnak, akik viszontlátnak maguktól valamit, felismertem néhány másoktól lopott képet is...

Raindrop írta...

:( Igen, nagyon szomorú!
Ma összesen 10 ember képét találtuk meg eddig, és mind megvágva, vízjel kisatírozva...

Yasmine (bazárja) két képe is kint van neki, saját kitalált recepttel, és mikor szólt neki, kitiltotta az oldalról. A képet azóta se veszi be.

Szamóca írta...

Maci, ezt nézd meg:
http://brigoldala.blogspot.com/2009/05/makos-zebratorta.html

Mné Mária írta...

Maci! Nagyon finom a süti jó elkészíteni biztosan sikerül és nagyon finom.Az olajat kihagytam krémből-kalória csökkentesi célból.Még sok ilyen jó receptetirj üdvözlettel Mária

Névtelen írta...

Szia!

Most csinaltam meg ezt a tortat, de meg nem bontottam fel (benne van a formaban) ... nagyon izgi.

A makot daralva vagy daralatlanul teszed bele? ... Nekem daralva volt cukrosan, emiatt kevesebb cukrot tettem bele. Meg nem tudom milyen izu, majd este bontjuk fel.

Udv
Maria

Névtelen írta...

Sziasztok,

Tetszett ez a recept. Jol sikerult.
Ket kiegeszito informacio:
1. Jo ha van also sutes a suton, mert nekem 50 alatt az a torta alja kicsit nyers maradt. Igy legkozelebb 5-10 also sutes is lesz
2. Nekem vastag lett a teszta, kevesebb is eleg.

Udv
Maria

Tündüs írta...

Helló! A család először nem akart hinni a szemének a túró-mák párosítástól. De kóstolás után nagy kedvenc, sokadszorra csinálom, bár nekem nem lesz ilyen szép csíkos. Köszönöm, hogy megosztottad velünk! Tündüs

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails