március 15, 2009

Dobostorta

No, akkor meglátogatom a rég nem látott, elhanyagolt blogomat, és mivel üres kézzel ugye nem megyünk látogatóba, hoztam egy dobostortát is. Idén ez az első szabad hétvégém, és gyakorlatilag az első süteményem is. Rá is szántam egy fél napot, de bitangul jólesett, még ha sok idő, sok kalória, és sok mosogatnivaló is az ára. A magyar culinaria lapozgatása közben kapott el a dobos láz. Ez annál is érdekesebb, mivel sosem voltam rajongója, legfeljebb a tetején a karamellnek. Valamikor 10-15 éve nekibátorodtam már egyszer, de csak halvány emlékeim vannak róla, hogy milyenre sikerült. Mély nyomokat nem hagyott bennem, de azt tudom, hogy a karamellcikkek rendesen megizzasztottak anno és ezért el is ment a kedvem tőle egy jó időre. Ma eljött a napja az újabb próbálkozásnak...


A krém hozzávalói:
  • 4 egész tojás
  • 20 deka kristálycukor
  • 2 tasak vaníliás cukor
  • 10 deka keserűcsoki
  • 2 ek. holland kakaópor
  • 20 deka vaj
  • egy kevés rum
Fém habüstbe ütöm fel a tojásokat, hozzáadom a cukrot, a vaníliáscukrot és elkeverem. A csokit megolvasztom. (pl. Lindt Excellence 70%) Egy edényben 2 ujjnyi vizet forralok, majd ráteszem a habüstöt, és gőz fölött habosra keverem a tojáskrémet. A gőzről levéve beledolgozom az olvasztott csokit a kakaóport és a rumot, majd teljesen lehűtöm a krémet. Ezután hozzáadom a szobahőmérsékletű vajat, és habosra keverem. Még habosabb lesz a krém, ha 2 keverés között fél órára behűtöm, és újra kikeverem. A betöltésig hidegre teszem, és közben elkészítem a piskótalapokat.

Levágok 7 darab sütőpapírt, majd ezek mindegyikére egy kb. 26 cm-es kört rajzolok. A sütőt hőlégkeverésnél 170°C fokra előmelegítem.

A tészta hozzávalói:
7 laphoz
  • 7 tojás
  • 1 csipet só
  • 7 púpozott evőkanál finomított kristálycukor
  • 7 púpozott evőkanál átszitált liszt
A tojásokat a sóval és a cukorral együtt a robotgép keverőtáljába teszem és a legmagasabb fokozatra állítom. Néhány perc alatt egy nagyon világos, sűrű és habos tojáskrémet kapok. Ha ez megvan, minimumra állítom a gépet és apránként hozzászitálom a tojáshoz a lisztet. Amikor teljesen sima és csomómentes lett a massza, megkezdődhet a lapok felkenése. (Mivel ez egy mezei piskóta, természetesen nem szempont, hogy robotgéppel készül, vagy pedig kézi mixerrel)
A sütőpapírokat átfordítom, hogy később ne látszon meg a piskótán a ceruza nyoma. Kb. 1 cm vastagságban szép egyenletesen felkenem a masszát a kijelölt körökre. Egyszerre 2 lapot tolok a sütőbe, és közben előkészítem a következőket.
A kb. 10 perc alatt szép világosra sült piskótakarikákról azonnal lehúzom a papírt, ügyelve rá, hogy ne törjenek el. Amikor megsült és ki is hűlt mind a 7 lap, egyenként ráfektetem mindegyikre a 24 cm-es tortakarika alját, és ennek mentén levágom a tészta peremét. Hogy ennek mi a jelentősége? A lapok abszolút egyforma méretűek lesznek, és a peremük is egyenletes vastagságú lesz, nem vékonyodik el, és így a torta oldalát is könnyebb bevonni a krémmel. Kiválasztom a legszebb piskótalapot és egy hosszú pengéjű éles késsel 16 cikkre vágom. Most pedig jöhet a karamell készítése!

A karamell hozzávalói:
  • 15 deka porcukor
  • 2 tk. ecet
  • 2 tk. vaj
  • víz
Egy kisebb teflonozott edénybe szitálom a porcukrot és annyi vizet adok hozzá, amennyivel épphogy simára lehet keverni. (úgy saccolom, talán 4-5 evőkanálnyi lehetett amit apránként hozzáadagoltam) Hozzáadom az ecetet és a vajat, és közepes lángon folyamatosan kevergetve elkezdem megolvasztani. Amikor elpárolog a víz, kikristályosodik a cukor, (nem kell megijedni!) aztán lassan-lassan elkezd olvadni, és pirulni. Mivel nem magas, hanem csak mérsékelt lángon olvasztom a cukrot, elég hosszadalmas ez a folyamat, talán 10-15 percig is eltart. Amikor borostyánszínű lett a karamell, azonnal leveszem az a tűzről és az előkészített piskótára kanalazom. Egy hosszú, vajazott pengéjű késsel felcikkezem a még forró karamellt.

Az időközben kihűlt krémet 6 részre osztom, és egyenletesen megkenem vele a piskótalapokat, majd a torta oldalát és a tetejét is bevonom vele. Szárazon megpirított darabolt mandulát nyomkodok az oldalára végül pedig ráfektetem a karamellszeleteket.



Szintén megsütötték:

Sütiszörny
Süti sarok
Limara



55 megjegyzés:

Ancsika írta...

Le a sapkával!!!!
Ez olyan gyönyörü, mint a nagy könyvben írva vagyon.
Nagyon ügyes vagy! :)
És örülök, hogy megkerültél!

Névtelen írta...

Nagyon nagyon hammmmm. Tisztára megéheztem:)

Pirikenagyi írta...

Endlich!!!!! De örülök!!

Ani írta...

Pont tegnap délután jutott eszembe, hogy csinálok dobos tortát, mert nekem ez a kedvencem :) Nagyon jól sikerült, tényleg profi.

Limara írta...

Azért jöttem, hogy a hétvégére jó dobostorta receptet keressek! Férjem szülinapjára, a kedvence! :)) Köszönöm ezt a tökéletes időzítést! :))

Névtelen írta...

Gyönörű, mint minden Maci-torta!

Mirelle írta...

Szépnapot!

Ez a torta gyönyörű. Gyerekkoromban anya igen gyakran csinált a zsúrjaimra ilyet, lehet, hogy ősszel én is csinálok egyet a Nők 5. szülinapjára....

starfi írta...

maci! azt akartam írni, hogy "le a kalappal", de megelőztek. viszont akkor is így gondolom!:)

Millie írta...

Fantasztikusan sikerült!!!! Gratulálok! Én a múlt hétvégén szórakoztam hasonlóan jól egy Pierre Hermé féle fekete-erdő tortával :-D
A Dobos szintén a kedvenceim közé tartozik, de még nem mertem belevágni egyszer sem. Amit pedig a cukrászdákban csúfolnak dobosnak, jobb ha nem is kerül említésre :-C

Enikő írta...

Gyönyörű! Anyukám kedvence, ilyet szeretne már rég, úgyhogy én biztos kipróbálom majd!

Névtelen írta...

Örülök, h újra visszatértél! A torta egyszerűen fantasztikus!!!

Névtelen írta...

Jaj de jó, hogy jelentkeztél! Már nagyon hiányoltalak!
Egy rendszeres olvasód. Zs.

Névtelen írta...

Szia!

Először is gratulálok, lenyűgözőek a süteményeid! :) minden alkalommal ihletet kapok...

Több blogon, nálad is, említitek Pierre Hermé csokoládés könyvét. Meg tudnád mondani, hogy hol lehet kapni? Vagy mi a pontos címe? (ha esetleg nálunk nem, akkor az angol verzió is érdekel, rendszeresen vásárolunk szakácskönyvet Londoban is)

Nagyon köszi!
D

Névtelen írta...

aaaahhhhhh Maciiii:)
Ez kínzás, de erős kínzás:))
Gyönyörű torta ismét;)

Nagyon örülök hogy hallok felőled, hiányoznak a receptjeid, írásaid!!

Hajni

Névtelen írta...

Ez mesesen szep.
Egyszer megprobalkoztam vele, de meg ifju voltam es boho, az eredmeny meg kukagyanus lett.
A karamelles fazekat vegul megmentettem :)

Egy kerdes. A piskotaban nincs sutopor. Direkt? A regi receptemben se volt, ropi is lett.

SZINTIA írta...

Már nagyon vártam az újabb Maci varázst!!!
Mennyei a tortád!
Remekül illik a fejlécbe is!
Szintia

Névtelen írta...

Jó erős bekezdés:D! Gratulálok, gyönyörű, édességekben te vagy az abszolút etalon :)!Ugye nem tűnsz el megint olyan hosszú időre?
Niki

Névtelen írta...

Kedves MAci! Ez igazán máltó visszatérés volt. Érdemes volt minden nap reménykedve bekukkantanom, most megkerültél :D

Üdv,
Nyestkutya

Éva írta...

hiányoztál.

Unknown írta...

Hát nagyon-nagyon szépen köszönöm mindenkinek a kedves kommenteket, igazán jólesik! :o) Ilyen olvasóközönségnek bizony érdemes sütni ;o)

A Pierre H. csokoládéskönyvvvel kapcsolatos kérdést nem igazán tudom megválaszolni, sajnos nem tudom hol lehet beszerezni Mo-n, de talán idetéved valaki aki tud segíteni.
A külföldiek viszont az amazonon is megrendelhetik, ha az üzletekben éppen nem lenne fellelhetö. Tudja valaki, hogy vajon szállít Mo-ra is az amazon?

A sütöporos kérdéshez: direkt nincs benne sütöpor. Ha nem sül túl a piskóta, akkor nem lesz ropi szerintem.

Névtelen írta...

Maci!
Ha szeretnék egy picivel több krémet,tetejére díszítésnek stb,arányosan mit mennyivel növeljek? Meg azt nem értem,hogyha a felsőpiskótát eleve feldarbolom,miért kell a karamellt cikkekre vágni,nem úgy van,hogy eleve a piskótacikkekre "kenem fel"?
Előre is köszi! Imádom a sütijeidet!!!
Niki

Unknown írta...

Niki!

Úgy saccolom, hogy olyan 70 dekányi lehet a krém, tehát ha 10 dekával többet keversz be, akkor az böven elég lesz a díszítéshez. (+1 ek. cukor, +2 deka csoki,+1 ek. vaj+ 1 kicsi tojás)

A karamellt azért kell felvágni, mert egy egybefüggö felületté dermed a cikkekre vágott piskótán. Bár a cikkek széleinél valamennyire elvékonyodik a karamell, de így mégsem lehetne szépen felvágni a tortát (söt inkább csak csúnyán ) Tehát még amíg forró és formálható a karamell, addig kell éles késsel elválasztani a cikkeket. Az elökészített piskótalap itt csak szamárvezetö... No, így néz ki az én magyarázatom ;o)

Piszke írta...

Nagyon szépséges és biztos nagyon finom is volt! Már hiányoztál!

Névtelen írta...

Szia!

Csodás tortát készítettél, nos én is elkészítettem az enyém...az eredmény? Remélhetőleg finom,de ronda karamellrétegű torta lett...: túl hamar kezdett keményedni, vagy én voltam lassú....
Íme egy kép:

http://kepfeltoltes.hu/090318/DSC00224_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090318/DSC00224_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Névtelen írta...

http://kepfeltoltes.hu/view/090318/DSC00223_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Névtelen írta...

Maci!
Köszönöm szépen a segítséget,meg is sütöm apukám névnapjára.:)
Niki

Névtelen írta...

Kész vagyok! Este fél tízkor ezzel a gyönyörűséggel szembesülni...Most mehetek enni valamit. :-D

Unknown írta...

Dortimcsi! Rosszul látom, vagy valóban az összeállított tortára öntötted a karamellt?
Ízre milyen lett, meg voltál vele elégedve? És hogy tudtad felvágni?

Névtelen írta...

Valóban az összeállított tortára öntöttem rá a karamellt,de úgy hogy előtte az utolsó tortalapot 16 részre szeltem és így került rá a karamellmáz. (azt hiszem így utólag rá kell jönnöm, hogy rosszul értelmeztem az általad leírtakat..:S)
az íze nagyon jó, és az ünnepelt is értékelte az erőfeszítésemet:)
Ami a chochito (vagy hogy is írták helyesen annak a csokinak a nevét..) reklámban is szerepelt, az az én tortámra is igaz: (kicsit) ronda de finom:)
És ez a kis kudarc nem szegte kedvem, nyáron Apu születésnapjára is elkészítem:)
Köszönet a receptért! Azt hiszem a legjobban az ember a hibáiból tanul, nincs ez máshogy ennél a tortánál is.
De még van időm sokkal jobbá válni: "csak" 28 éves vagyok, egyenlőre gyerkőc nélkül. Mire megszületik és ehet tortát,addigra már profi leszek:) (fő az optimizmus)

Névtelen írta...

Maci, te nagyon ügyes vagy minden szempontból, de a dobosod tésztája sajna nem úgy sikerült, ahogyan kellett volna, ezt látni is a képen. Ezt nem lehet észrevenni? Nem sértegetni akarlak, hanem amit látok, leírom. Csodálom a többi "ügyeskedö" véleményét, vakok vagytok?
Azzal együtt, csak így tovább, nekem is voltak malörjeim, de észre is vettem.
Móni

Névtelen írta...

Móni!

Mi a baja a Dobos tésztájának?mert én nem tudom mit kellene észrevenni....

Limara írta...

Ez a tészta tökéletes, nem is értem miről beszélsz?

irnix írta...

Maci!
Feleségem most süti éppen a dobost odakinn a konyhában. Belekóstoltatott a krémbe, hát valami nagyon finom. Nem akarok puncsolni, szal' tömören: a cukrászdai dobostorta elbújhat a mű ízével.
A karamellt én kevertem ki a tetejére. Kicsit büdös volt, míg kevergttem (az ecettől). Miért kell bele ecet? Baró az állaga amúgy! Jól kenhető, és jól köt. 1 a baj, hogy ha lassú az ember fia, akkor a végső szelet kicsit sötétebb lesz (a lábos hőjétől tovább karamellizálódó cukortól).

irnix

Névtelen írta...

Kedves Maci!

Azota erositem magam, hogy sikerulni fog, miota meglattam a posztot.
En voltam a sutoporkerdeses, a teszta valoban nem lett ropi, de nem is volt igazi, de a krem irto szuper allagra, izre isteni. Kicsit felturboztam egy fel csesze presszokaveval.

Az eredmeny:
http://babanet.hu/album/albumimages/10455/339013.jpg

KOSZONOM :)
Mokus

Unknown írta...

Szia Mókus !

Gratulálok, gyönyörü lett a karamellréteg a tortádon, kár, hogy nem látszik teljes egészében, vagy megvágva.

Mint ahogy a szövegben is írtam már, ez egy normális piskótatészta, semmi faxni, semmi különös.
Nos, a piskóta az egy olyan dolog szerintem, hogy mindenkinek megvan rá a bevált metódusa, ami szerint készíti. Van aki szétválasztja a tojásokat felverés elött, mások egyben verik fel, és van aki a felveretlen tojássárgáját forgatja a tojáshabba.
A sütöpor szintén egy érdekes pont. Van aki azért teszi bele, mert a recept elöírja, van aki azért, mert tutira akar menni, hogy magas legyen a piskótája, mások megszokásból, alapból sütöporosan csinálják, de vannak olyanok is, akik bíznak a tojásban, meg a sütöjükben és a jóistenben és ezért mellözik a sütöport ;o) Aztán léteznek még a vizes-olajos vagy vajas piskóta pártiak is, és egyre csak növekszik az étkezési keményítövel dúsítók tábora is.

Ha Te úgy érzed, hogy egy kanálka sütöpor kívánkozik a tésztába, vagy 2 kanállal több cukortól, vagy egy erös espressótól jobb lenne a krém, akkor hallgass a megérzéseidre! De ha tudod, hogy a te sütödben a megadott idö alatt szénné égne a tészta, akkor nyugodtan térj el a recepttöl, és hagyatkozz a tapasztalataidra. A recept csak egy irányvonal nem pedig szentírás. Ez a dobostorta nem az eredeti, és nem is az igazi, söt nem is olyan mint a cukrászdai, és én nem is vagyok cukrász. De finom lett!

Névtelen írta...

Huu, Maci!

Felre ne ertsd!

Iszom szavaid, mert amit toled elkeszitettem, az eddig mindig sikerult. Nemcsak izre, de szep is lett, ami az igazan jo recept titka nalam.

Igazad van, a legtobb recept iranyvonal, aki mer modosit, aki batortalan, az megy szo szerint, aki meg lusta gondolkodni, mint en, az felcsapja macikonyhat ;)

A kalacsod peldaul szentiras szamomra, mert ugy tokeletes ahogy van, es sokmindenhez felhasznalhato szerintem.

Dobostortabol gyerekkoromban ettem egyszer kave-csoki kremes hazit, ezert probaltam ki. DE az alapkremed nelkul semmilyen lett volna.

Es most azert vagyok itt, mert sutom a masodik kiserletem, remelem most is osszejon a dob.

Megegyszer, koszonom a receptet :)

Puszi
Mokus

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon jók a receptjeid:) már több mindent kipróbáltam, és jól le van írva az elkészítésük:)
most sütöm ezt a tortát és egy megjegyzésem lenne: a 7 tojásból készített piskóta sztem kevés 7 laphoz...1cm vastagon ha felkennénk akkor nagyon vastag lenne a tészta. Így is 26 cm-es kört rajzoltam, de végülis körbe kellett vágnom egy 18 cm-es tányér körül, mert nagyon megszáradt a széle, így is van amelyik necces, olyan vékony, enyhén ropogós még így is. sztem kevés ez a tésztamennyiség egy 24 cm-es tortához...szóval így nekem 18 cm-es zsúrtortám lesz...
a krém irtó fini, csak én egy kissé sok rumot tettem bele, elég rumos lett, de nem baj, szeretjük..:)
a karamellre meg kíváncsi vok, hogy sikerül-e majd meglátjuk!:)
na, csak ennyit akartam, hogy sztem ha 24 cm-es tortát szeretnénk akkor sztem több tészta kell.köszi, helló.:)

Brumi írta...

Szia Maci,
az első képen úgy tűnik, mintha a karamelles kalap nagyobb lenne, mint a torta, ami érhető is, hiszen ha a karamell bevonja a lapocskák oldalait is, akkor az azokból kirakott kör nagyobb lesz, mint eredetileg a cikkek. Szóval tényleg nagyobb, vagy csak a képen látszik rosszul?
Kb 10 éve én is csináltam egy dobostortát, emlékeim szerint remekül sikerült, de a karamellel úgy megégettem magam, hogy az még most is látszik a kezemen - nem dolgoztam azelőtt karamellel és nem gondoltam, hogy ennyire forró, ezért nem voltam elég óvatos.
Hogy a piskótatémához is hosszászóljak: nekem akkor lesz a legjobb, ha előbb felverem külön a fehérjéket majd abba egyenként belepottyantom a sárgákat, kanalanként a cukrot majd a lisztet. Ha egyszerre verem fel a tojásokat, akkor mindig túl folyós lesz.

Helgi írta...

Naggyon szépre sikerült!
Én már többször csináltam dobost...nagy sikerrel,DE
egy párszor "túrós" lett a krém :(
kicsapódott a ráma.
Miért?

Névtelen írta...

Szia napok ota dobostorta reciket bujok de szinte mindegyik pudingos kremmel keszul a recik szerint viszont a parom a vajas kakaos kremet szereti esvegre megtalaltam:)
a kakaos csigat ma reggel sutottem a parom szerint isteni finom puha:)En este gyurtam kelesztettem es hutobe varta a reggelt hogy a sutobe mehessen:))
nagyon szuper az oldalad es nagyon jol atlathatok a receptek is.
Napsuteses gyonyoru reggelt!
Veronika

ronci írta...

Pár hónapja sütöttem, de csak most jutottam ide, hogy megköszönjem. Borzasztóan finom lett :)

Névtelen írta...

Elkészitettem ezt a tortát, habár nem törekedtem erre a szépségre amit itt láttam, de mégis szebbre vágytam, mint ami lett belőle. A lapok és a karamell is jó lett viszont a kérem higra sikerült, pedig a leirást szigorúan követtem, holott nem szoktam.
Nem lett olyan vastag mint ahogy itt a képen látszik. Mit rontottam el?
Ildikó

Unknown írta...

Szia Ildikó!
Nem tudom, mi az oka annak, hogy a leírás betartása ellenére is híg lett a krémed, arra tippelek, hogy nem voltak rendben a tojások amiket használtál hozzá, vagy nem keverted elég sürüre a göz fölött, esetleg nem volt elég forró a göz? Gondolom jófajta vajat használtál, és biztos nem margarint, mert pl. utóbbitól valóban puha maradna a krém, soha nem olyan masszív, mint a vajas krémek. Másra nem tudok gondolni, mert erre a krémre (föleg hütés után) mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy folyékony marad ;o)

Unknown írta...

Helgi! Csak most fedeztem fel a kommented, sajnálom, hogy eddig nem válaszoltam. Azt írod kicsapódott a ráma...
A ráma mindig másképp müködik a krémekben, mint a vaj. És én ezt a krémet még sose csináltam mással, mint vajjal. Szerintem próbáld meg egyszer vajjal kikeverni, és ügyelj arra, hogy a tojáskrém és a vaj hömérséklete egyforma legyen. Az igazán finom tortakrémeknek meg kell adni a kellö tiszteletet, és vajat használni hozzájuk ;o)

Ebdette írta...

Csodaszép lett a tortád -ahogy minden más is. Nekem még harmadszorra sem sikerült így!

lallacska írta...

Hát én is megpróbálkoztam vele...utána sírtam egy órát...:P
De majd legközelebb sikerül. A piskótáim összevissza szakadtak vagy törtek, a krém kicsit gejl lett, a karamellről meg ne is beszéljünk...de nem adom fel!:)

nell írta...

Kedves Maci,

a krémet megcsináltam (más tésztával), egyszerűen maga a tökély:) Krémes, könnyű, nem túl tömény, de a csokiimádó páromnak nagyon tökéletes volt:)
Köszönöm, hogy megosztottad velünk a receptet.

Zsófi írta...

Kedves Maci:)

Isteni finom ez a torta recept!!!!
A krém valami fantasztikus,és a karamell....
Eddig mindig megküzdöttem a karamellel,de ezzel nagyon jól lehet "dolgozni"
:)
Köszönöm a receptet!!!!!
Utólagos engedelmeddel közzé tettem a saját blogomban,természetesen feltüntettem,hogy a recept Tőled származik!
Ha gondolod,nézd meg milyen lett az enyém:)

http://petibaba.blogspot.com/2011/02/dobos-torta.html

Ági írta...

Szia!
Megcsináltam barátnőm szülinapjára, isteni lett!!!!!!!!!
Köszönet a receptért! :)
kukkants be hozzám és nézd meg a végeredményt! :)

http://kicsikeim.blogspot.com/2011/02/boldog-szulinapot-heni.html

Unknown írta...

Szia!

Köszönöm a receptet én is! A karamelltől tartottam, tehát tartottam az imént egy főpróbát. Nálam a pizzavágó segített és tökéletes lett, mint a bolti!!! nAGYON ÖRÜLÖK. Leírrom azoknak a sorstársaimnak én hogy csináltam akinek eddig nem jött össze!
Kavargattam amíg nem lett csomómentes szép barna , közben lábasban forraltam vizet, amibe a pizzavágót belelógattam. A piskótát egy tepsire tettem és a sütőt meg közben bekapcsoltam.(megjegyzem nekem nem lett egyenes a piskótám ezért dobtam a tetejéte egy tepsit nehezéknek:-) Gyorsan elegyengettem a piskóta tetején a karamellt, megvártam míg szépen elterül. Ekkor már valóban nem tudtam én se szépen vágni mert ragadt keményedett, ezért be a sütőbe pár percre. Kivettem a teteje újra tökéletes volt, így elkészíthettem a cikkelyeket ( nem vágtam még ekkor csak erősebben végig húzogattam a vonalakat) Amikor a vonalak megvoltak, addig meg is dermedt, késsel gyönyörűen el lehetett vágni ( nem nyiszálni csak határozott mozdulattal nyomni)
Alig várom hogy szombat legyen és elkészítsen szülinapi tortaként!
Nagyon köszönöm!!!
Üdv:
Julianna

Névtelen írta...

mufus meglesz a tortád*-*
hátszeretlek!

Bianka írta...

Köszönöm a receptet isteni lett. Itt megtalálod :)
http://kiskonyham.blogspot.com/2011/09/dobostorta.html

Kriszta írta...

Szia!
Nos,ma megsütöttem életem első Dobostortáját és nagyon nem vagyok feldobva.A piskótákat a desszert.eu-ról készítettem,nem lettek egyformák,már el is ment a kedvem.A cukormázas lapon a máz sokfelé széttöredezett,erre készítettem egy másikat,de azon is.A krémet tőled vettem át,dupla adagot készítettem gondolva arra,hogy majd jól kidíszítem a tetejét is és ha marad nyalogatni való az sem baj.) Szóval megcsináltam a krémet,de nekem túl lágynak bizonyul,pedig hűtőben is volt 1-2 órára. Nem értem.Nem vagyok megelégedve.Holnap vágjuk fel,és holnap teszem majd fel a blogomra.Ott megnézheted majd!
Tanácsot szívesen fogadok,jöhet!

Kriszta írta...

Szia4A blogomra tegnap feltettem a tortám,ha gondolod nézd meg! A belseje olyan lett mint a tiéd és isteni finom volt!
Legközelebb a teteje is szebb lesz,de leírtam megpróbáltatásaim e téren is:)

Eszter írta...

Elkészült a remekmű!!! A krémet és a karamellt a te recepted alapján készítettem, de a piskótát a saját jól bevált módszerem alapján készítettem. 2 napom ráment és titokban kellett csinálnom, mert a férjem szülinapjára készült, de minden munkát megért! Az eredmény isteni finom lett! A karamellel könnyű volt dolgozni, elsőre sikerült, mi több tökéletes lett. Többen megkérdezték, hogy hol vettük a tortát... Nekem több nem is kell! :) Nagy köszönet érte!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails