június 11, 2008

Epersorbet

Csodálkozom magamon, mert nem kimondott fagyirajongó lévén egyre gyakrabban kevergetem a magam fagyiját. Habár a sorbet szigorúan véve nem fagyi, na de most nem is ezt szeretném fejtegetni. Inkább azt, hogy a sorbet egy ugyanannyira zseniálisan egyszerű, mint amilyen sokoldalú és finom frissítő édesség. Épp emiatt ajánlom mindazoknak, akiknek nincs fagyigépük, és nem is szándékoznak rá beruházni, a nyári kánikulában mégis gyakran elkapja őket a jeges felfrissülés utáni vágy.

Epersorbet
  • 1,5 dl víz
  • 15 deka nádcukor
  • 50 deka eper
  • fél citrom leve
A vizet addig melegítem a cukorral, amíg az felolvad. Félrehúzom az edényt, hozzáadom a citromlevet és hagyom kihűlni a keveréket. Az megmosott és lecsumázott epret botmixerrel pürésítem, és egy finom fémszűrőn keresztül a cukros sziruphoz szűröm. (Ezt a mozzanatot akár ki is lehet spórolni, de nem érdemes, ugyanis sokkal kellemesebb a sorbet, ha nincs tele apró epermagokkal. ) A mélyhűtőbe teszem fél órára, majd átkeverem. (most még mindegy, hogy kanállal, villával, mixerrel, vagy habverővel) Visszateszem, és újabb fél óra leteltével megint átkeverem. Ezt mindaddig ismételgetem, amíg megfelelően szilárd lesz, de mégis krémes marad a sorbet. A végén mixerrel keverem simára mielőtt kiadagolom. A mélyhűtésre és keverésre nagyjából 3-4 órát kell számolni.

Még több sorbet és fagyi:


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

jajj de szeretem én is:))))

http://blog.vimizo.hu/?q=node/45

Mióta van eper, folyamatosan készítem...

Névtelen írta...

Csodálatos a képeken a tányérka, megkérdezhetem, hogy hol lehet hozzájutni?

Névtelen írta...

valszeg V&B azaz vileroy & bosch. de lehet,hogy csak arra hasonlit

Unknown írta...

Az elöttem szólónak majdnem igaza van, ugyanis valóban Villeroy&Boch a tányérka.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails