május 20, 2007

Kakaós csiga (állatbarát)



Albana csigás postja nagyon felcsigázott a napokban. A szép csigasütő edénykét is megcsodáltam, de azt hiszem hiába is hajtanék fel magamnak egyet, csigát nem valószínű, hogy sütnék benne, más ötletem pedig még nem támadt, hogy mire lehetne használni.

No, talán épp ezért úgy döntöttem, hogy vegetáriánus csigákat sütök muffinformában reggelire.
A tésztája a napokban postolt kakaós csigám receptjére alapul. Annyit változtattam rajta, hogy a még 2 evőkanál cukrot kevertem bele, majd miután megfeleztem, az egyik felébe 2 evőkanál sötét, cukrozatlan kakaót gyúrtam. Mindkét tésztát 16-16 részre osztottam, hosszú keskeny csíkokká sodortam ki vékonyan, majd egy fehéret és egy kakaósat egymásra rakva feltekertem.
Vajazott muffinformába ültettem őket, cukros-vajas tejet kanalaztam rá, és forró sütőbe toltam. A locsolást még egyszer megismételtem kb. félidőben.


10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez egyszerűen zseneális! És a fotók..... azok meg fantasztikusak!! Gratulálok!

Névtelen írta...

oh-oh! újabb merénylet ellenem!

Névtelen írta...

Kb. 2 éve volt nagy divat, muffin formában, kakaós és túrós csigákat sütni. Nagyon bírtam, ahogy mindenhol ilyen szemet gyönyörködtető csiga vonalak hemzsegtek. Bár, ha jól emlékszem senki nem a tésztába keverte, hanem hagyományosan szórta, majd tekerte, szeletelte és úgy sütötte, na nem is lettek ilyen bársonyosan szépek.

Zsófi írta...

Gyönyörűek a csigáid, wow!

Unknown írta...

Ana, ez így jóval munkásabb, mint kakaóval megszórva feltekerni, és úgy szeletelni, de a látvány miatt megéri vele szórakozni. Mellesleg a kakaós tészta is nagyon finom!

Névtelen írta...

nagyon finomak ezek a csigák, megsütöttem a múlt héten egy csajosbulira. Ízlett is mindenkinek, bár én azt hittem, édesebb a tésztája, de így tea mellé kiváló aprósütemény. Köszönöm

Unknown írta...

Szia névtelen!

Igen, ez egy kalácska édességü tészta, nem túl édes, de kellemes! Örülök, hogy sikeresen megsütötted!

Névtelen írta...

Szia Maci!

Tényleg nagyon finom és gyönyörű ez a kakaóscsiga. Pár hete megsütöttem úgy, hogy fahéjas cukrot szórtam a tésztákra és úgy tekertem fel. Így kellemesen édes lett. Még sosem sütöttem csigákat muffin formában, de ezentúl csak abban fogom, mert így nagyon sszép csigákat lehet sütni. A hétvégén újra megsütöm. Köszi a receptet és az ötletet.

Judyt írta...

Életem első kelt tésztája ééééés SIKERÜLT :) Köszi a szuper receptet! Nekem annyiban lett más, hogy megsüléskor nem különült el a sötét és a világos rész, hanem az egész kalács barnásra sült. Gondolom a cukrozott tejtől...?

Yavanna írta...

Holnap készülök én is megsütni ezt a csodás finomságot. :) Nagyon remélem, hogy nem szúrom el. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails