június 02, 2008

Epres pizza bazsalikommal

Hogy valóban beleillik-e a pizza kategóriába, azt most nem vitatnám, de hogy az édesszájúak tetszésüket lelik majd benne, az vitathatatlan. Mellesleg nem is túl édes, hanem egyszerűen gyümölcsös, puha, szaftos, ezáltal üdítő és ellenállhatatlan! Az eper és a bazsalikom hihetetlenül finomak így együtt, a mozarella pedig tökéletesen beleolvad az összképbe, akárcsak a mandulával dúsított tészta. Eperdömping idején igazán megérdemel egy próbát, utána meg egy másodikat és harmadikat...

A tészta hozzávalói:
  • 35 deka liszt
  • 2 deka friss élesztő
  • 10 deka finomra darált, héjazott mandula
  • 1 ek. cukor
  • 1 csipet só
  • 2,5 dl langyos víz
Az élesztőt és a cukrot feloldom a langyos vízben, és hozzáöntöm a mandulával és sóval elvegyített liszthez. Összegyúrom egy rugalmas tésztává, és letakarva 1 órán át kelesztem.

Közben elkészítem az epermártást. Ehhez 25 deka epret 2 evőkanál cukorral közepes lángon 10 perc alatt puhára főzök, majd átpaszírozom és hűlni hagyom. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, összegyúrom, és 4 egyforma darabra osztom. 4 kisebb (15-20 cm átmérőjű) kerek lapot nyújtok belőlük, és ezek mindegyikét sütőpapírra fektetem. Elosztom rajtuk az eperszószt, és 30 deka szeletekre vágott epret, végül mindegyikre náhány darab minimozarellát rakok. Kevéske barnacukorral (és ha nem felejtem el akkor durvára darabolt mandulával is) megszórom, és 220°C fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sütöm. A tányéron csíkokra vágott bazsalikommal szórom meg.


Forrás: Kreative Küche/Meine Familie und ich

4 megjegyzés:

Unknown írta...

ah, pedig milyen frappáns ötlet a paradicsomot egyszerűen csak eperre cserélni! nekem is eszembe juthatott volna ... nagyon tetszik! ;)

Unknown írta...

Beatbull, sejtettem, hogy tetszeni fog neked ;o) Érdemes megsütni, meglepöen finom!!!

mimke írta...

Szenzációs ötlet!
HA már itt tartunk nins valakinek ötlete zöldségtortát illetően??

csuszta írta...

megcsináltam, köszi az ötletet, nagyon szuper lett! :)
http://citromdiszno.blogspot.com/2011/09/epres-pizza.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails