augusztus 02, 2008

Suzy csokoládés süteménye



Suzy csokoládés süteménye

  • 25 deka 70%-os csoki
  • 25 deka vaj
  • 22 deka finom kristálycukor
  • 4 egész tojás
  • 7 deka liszt
  • a formához+liszt és vaj
Egy 22 cm-es kerek tortaformát kivajazok, az aljába egy sütőpapírt szabok, és azt is megvajazom. ( Nem szoktam egyébként, de most biztosra akaram menni, hogy egyszerűen ki lehessen fordítani a formából.) A sütöt hőlégkeverésnél 180°C fokra előmelegítem.
A csokit összetördelem és a mikróban megolvasztom. Bár gőzfürdő fölött stílusosabb lenne, de nekem így egyszerűbb. Egy műanyag mikroedényben (pl. tupperware microplus 1 l-es fedeles kanna) 2 percig 500 W teljesítménynél olvasztom, egyszer átkeverem, majd további 1-2 percre visszateszem és újból átkeverem, hogy még a legapróbb csokidarabkák is felolvadjanak. A porcelán, vagy kerámiaedényeknél már jobban oda kell figyelni, azok ugyanis hajlamosak túlmelegedni, és az nem tesz jót a csokinak. A vajat hasonlóképp megolvasztom, és hűlni hagyom felhasználásig. A tojásokat a cukorral kb. 3-4 percig keverem, majd hozzáadom az olvasztott vajat, a csokit, és végül a lisztet is beledolgozom. A formába öntöm a masszát és betolom a sütőbe. A sütő ajtaját nem zárom be teljesen, hanem egy fakanállal kitámasztva egy kis rést hagyok rajta. 25 perc után visszaveszem a hőmérsékletet 140°C fokra, és további 15 percig sütöm.
A képen látható példányt sajnos (belátom nagyon nagy hiba volt) a formában hagytam kihűlni, de a siker érdekében, -és persze főleg azért, hogy el tudjon belőle távozni a fölösleges gőz- rácsra kellett volna borítani.

Forrás: Larousse, Schokolade - 380 Rezepte von Pierre Hermé

7 megjegyzés:

Millie írta...

Én nagyon szívesen elfogadnék egy szeletet belőle! Végigolvasva egy receptet nekem a klasszikus brownie jutott az eszembe, mint magyarázat az állagra.
Régen a Lajos Mari féle Sachert sütöttem előszeretettel, ott egyenlő arányban szerepelt a csoki, vaj, cukor és liszt. Nem is lett szottyos, és szépen feljött.
Ilyen arányok mellett viszont csodálkoznék, ha más sikerült volna.
Millie

Unknown írta...

Millie, egyébként tényleg nagyon finom volt, ezt állítom, és valóban brownie szerü. A lányom a második sütéskor meg is kérdezte, hogy megint azt a brownie sütit sütöm-e?
Talán nem furálltam volna az egészet, ha a könyvben is hasonló lett volna a kép. Egyedül az vígasztalt a nagy kétségbeesésemben, hogy a Dolce-féle süti szintén nagyon krémesnek hatott, tehát nem egy fenoménröl van szó.

Millie írta...

Maci!
Megfejtettem a rejtélyt! Nekem a Dorie Greenspan féle Pierre Hermé könyv van meg, mely angol nyelvű és kb 100 receptet tartalmaz csak.
Abban is benne van Suzy tortája, és ott többször kihangsúlyozzák, hogy a közepe nedves kell, hogy maradjon, a teteje meg fényes, pont mint a tied!
Szóval nyugodtan veregesd vállon magad, a tortád pont olyan, amilyennek azt a Möszjő megálmodta!

Unknown írta...

Ó Millie, köszi, hogy eloszlattad a kétségeimet. :o) Most már annyit kutattam utána, és annyi összehasonlítást tettem, hogy be kell látnom tényleg ilyennek kell lennie.

Millie írta...

Maci! Szívesen!
Lenyűgöző a blogod, örülök, hogy segíthettem!

Dolce írta...

Dein Schokoladenkuchen Suzy sieht toll aus! Was für wunderschöne Fotos!
Leider habe ich momentan nur wenig Zeit für die Küche, weil ich vor fünf Monaten Zwillinge bekommen habe!
Aber Deine Erdbeer-Straciatella-Torte ist gespeichert.
Liebe Grüße!

Unknown írta...

Vielen Dank Claudia!

Ich gratuliere Dir zu den Zwillingen, und wünsche euch alles Gute und Schöne für die Zukunft! Irgendwann wirst Du bestimmt wieder Zeit finden für die Küche, und für die Rezepte die schon lange in der Warteschlange stehen ;o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails