április 29, 2008

Mousse au chocolat portóival


Nagyon szeretem a portóit, legyen ruby vagy tawny, a vintage portóiról nem is beszélve. (bár utóbbit halálos vétek lenne főzésre használni) Arra gondoltam, ha már egyszer olyan jó pajtások a csoki meg a portói, miért ne lehetne csokimousse-ba keverni? Főleg a magas kakaótartalmú csokoládékkal harmonizálnak jól az édes portói borok, így egy 72%-os csokival és fine tawny portóival próbálkoztam. Szívesen máskor is!
  • 10 deka magas kakaótartalmú keserűcsoki (70-72%)
  • 2 dl tejszín
  • 1 dl portói
  • 1 lap zselatin
  • 1 ek. nádcukor
A zselatint hideg vízbe áztatom. A csokit gőzfürdő fölött megolvasztom. A portóit egy kis edényben megmelegítem, majd feloldom benne a kinyomott zselatint és a nádcukrot. A bort lassanként a meleg csokiba keverem. Teljesen simának és bársonyosnak kell lennie a keveréknek. Miközben langyosra hűl, felverem a tejszínhabot. A tejszínhabból egy kanálnyit a csokiba keverek, majd óvatosan beleforgatom az egészet. 4-5 apró desszertes tálkába osztom szét a krémet, és legalább 3-4 órára a hűtőbe teszem tálalás előtt.




6 megjegyzés:

Unknown írta...

Valahogy épp egy csokimousse-vihar söpör végig a blogokon ;) Csudajó párosítás a portóival! Igaz én spec. a 70%-os csokikhoz jobban kedvelem még az erőteljes, fahordós érlelésű vörösborokat (ld. itt), de ez megintcsak ízlés kérdése ;)

Névtelen írta...

Húúú...ezt a képet megláttam és kész lettem, kérek én is:)
Amúgy ezt sztem megcsinálom, de 1 lap zselatin az 1 tasak porzselatinnak felel meg?:/

Unknown írta...

Igen, szerintem is jó párosítás, pláne ha mellé még pluszban is lecsúszik pár korty portói ;o)

Nocom: most megfogtál, mert soha nem veszek porzselatint, és azt se tudom, hogy azt hogyan és milyen arányban kell felhasználni. Tehát nem szeretnék rosszat mondani, inkább azt tanácsolom, hogy vegyél egy csomag zselatinlapot, sokáig kitart, és teljesen egyszerü vele dolgozni!

Unknown írta...

no igen, pluszban hozzá, lehet ám még fokozni az élvezeteket ;)

Elvileg a zacskóra rá kell legyen írva, hogy mennyi lapnak felel meg. Az egyik nevesebb gyártó zselatinporánál 1 zacskó kb. 2-3 zselatinlapnak felel meg, attól függően, hogy mennyire hideg a folyadék, amibe beleöntöd. A zselatinport egyébként a zselatinlaphoz hasonlóan mindig a tejszín előtt szokás a lébe/masszába belekavarni, s csak utána elegyengetni a kemény habbá vert tejszínnel.

Unknown írta...

Na tessék Nocom, már itt is a segítség! De azért mégse hagyd magad Beatbulltól megdumálni, és a kedvemért mégiscsak vegyél egy csomag lapzselatint;o)))))

Névtelen írta...

Köszönöm;) Lapzselatint már régóta tervezem egyébként, de vhogy mindig elfelejtem:)De most ez a briós is nagyon megtetszett...sebaj legalább nem fogok unatkozni a hosszú 7végén:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails