október 26, 2008

Csokis muffin I.



Csokis muffin I.
  • 5 deka étkezési keményítő
  • 3 ek. cukrozatlan kakaó
  • 10 deka cukor
  • 22,5 deka víz
  • 7,5 deka vaj
  • 12,5 deka 66-70%-os keserűcsoki
  • 7,5 deka étolaj
  • 2 tk. vaníliakivonat
  • 2 tojás
  • 10 deka cukor
  • 12,5 deka finomliszt
  • 2,5 tk. sütőpor
Egy nagyobb edényben simára keverem a kakaóport a cukorral, keményítővel és a vízzel. Folyamatos habverővel való kevergetés mellett felforralom, és addig kevergetem tovább, amíg egy sűrű pudingszerű, fényes krém nem lesz belőle. Hamar félrehúzom a tűzről, teljesen csomómentesre dolgozom, majd belekeverem a felkockázott vajat, az apró darabokra vagdalt csokit, majd miután ezek teljesen elolvadtak, az olajat, a vaníliakivonatot, végül pedig az első tojást. A második tojást kikeverem a második adag cukorral, majd szintén hozzáadom a masszához, utolsóként pedig a sütőporral elkevert lisztet keverem bele.

Szilikonos rózsaformába (normál méretű papírkaszlik hiányában) kanalazom a tésztát, 2/3-áig töltve a mélyedéseket, a maradékot pedig 12 papírkapszlival kibélelt mini muffinformában osztom el. Ebből a mennyiségből 8 rózsa és 12 mini muffin lesz. 180°C fokos sütőben kb. 20 percig sütöm a rózsákat, a miniknek viszont elég 13 perc is.




A recept a LE PÉTRIN blogról származik


Akik szintén megsütötték:

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

HÁLÁS KÖSZÖNET a receptért. Nekem nagyon ízlik, puha és könyű. Langyosan ahogy még folynak benne a csokidarabkák némi tejszinhabbal egyszerűen mesés. Ha ez neked 7-es a tizes skálán akkor már tűkön ülve várom hogy megkóstólhasam a 10-est is.

Unknown írta...

Hü, de gyorsan megsütötted! De elvileg nem folyhatnának benne a csokidarabkák sütés után, mivel azon nyomban elolvadnak a forró keményítös-kakaós masszába keverve, és így teljesen homogén lesz a tészta állaga. Esetleg kihütötted a krémet mielött belekeverted a csokit?

Névtelen írta...

Hát nem tom de nekem a keménnyítős keverék elég sűrű lett amibe beleraktan a hideg felkockázott vajat aztán a csokit + a többit de nekem nem olvadt el a csoki. De akkor is KIRÁLY

Névtelen írta...

Ja és szerintem oda kellet volna irnod a figyelmeztetést hogy,VIGYÁZAT FÜGGŐSÉGET OKOZ!

Névtelen írta...

Hasonló finom recepteket találsz itt:
www.finomreceptek.hu

Névtelen írta...

Minden nagyon jol indult, gyonyoru sima lett a "puding", a csoki is elolvadt benne, szepen megnottek a muffinok a sutoben, aztan amikor ki akartam szedni a szilikon formabol, az egyiknek csak a fele jott ki. Egy masik adagot fem sutobe raktam, azoknak meg csak a teteje esett ki (pedig vartam egy kicsit, hogy huljon. egyebkent nagy muffinsuto vagyok, az alapokat jol ismerem). Nem baj, azert megesszuk, kikanalazzuk a formabol. Vaniliapudingba belemorzsazva nagyon finom csemeget kapunk, viszont az allaga miatt en nem hiszem, hogy megegyszer megcsinalom.

Unknown írta...

Sajnálom, hogy így jártál. Szerintem a szilikonos muffinformád + ez a magában is elég ragacsos massza nem igazán kompatibilisek egymással. Bár írtad, hogy nem lesz legközelebb, de ha mégis lenne, akkor azt tanácsolnám, hogy nagyon vékonyan olajozd ki a szilikonformáidat, vagy papírkapszliban süsd ezt a muffint. Ahogy a francia oldalon (ahonnan a receptet vettem) is látható, természetesen valamennyire beleragad a papírba is. Az én formáimból -pedig nem sima muffinforma volt, hanem kacifántos rózsa- gyönyörüen ki lehetett fordítani a sütiket, igaz óvatosan bántam velük.

ancsa írta...

szia. megcsináltam és nagyon finom lett. semmit sem változtattam a recepten és még a papírba sem ragadt bele :)

tail írta...

Még nem volt szerencsém kipróbálni a receptet....de majd most, a karácsonyra kapott szilikon formákat felavatom vele, gondolom abba nem is ragad majd annyira bele.....
engem az érdekelne, honnan vetted ezt a rózsa-formát, olyan mutatós;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails