augusztus 30, 2007

Az én rózsakertem


Méghogy nincsen rózsa tövis nélkül!
A minap belelapoztam egy friss gasztronómiai újságba, de első pillantásra csak egy dolog fogott meg a benne látottakból, ami önmagában még nem elegendő ahhoz, hogy hazavigyem a k itudja hányadik újságot. Lelki szemeimmel lefényképeztem a tüneményes, levelestésztából és körtéből összekombinált rózsákat amiken megakadt a szemem, és tervbe vettem, hogy majd valamikor megsütöm. A sors viszont felgyorsította az eseményeket, amikoris a "Brot und Rosen" blogon viszontláttam az említett újság ihlette körterózsát. Most már kénytelen voltam megsütni, nincs mese. Kicsit lelombozódtam a tészta feltekerését illető nehézségek olvastán, de ennyitől még nem futamodok meg! Elvégre aki kereket tud cserélni az autón, az simán beteker valami gyümölcsöt egy csík tésztába is, nem igaz?

Lehet, hogy túl leegyszerűsítettem a dolgot, de az az igazság, hogy nem volt kedvem tökölődni a körtével, ami amúgy sem éppen a kedvenc gyümölcsöm. Tehát hatalmas gömbölyű szilvákat vettem helyette, és előfőzögetés nélkül 2 mm-es szeletkékre vágva ála natur tekertem bele a 2 cm-széles és kb.30 cm hosszú levelestészta csíkokba. Szorosan tekertem fel a tésztát, de a szilvaszeleteket nem egyszerre fektettem rá, hanem egyenként, úgy ahogy haladtam. Így legalább nem kellett amiatt bosszankodni, hogy lepotyognak.


A tészta végét picit a rózsa alá tűrtem, hogy ne menjen szét sütés közben, és a sütőpapírra ültettem. Mivel előzőleg nem édesítettem, most bőven leszórtam sima porcukorral. Minden bizonnyal finom lehet vaníliás vagy fahéjas cukorral is, ízlés dolga. Ha a gyümölcs nem eléggé édes, talán ajánlatos a tésztát lehelet vékonyan vajjal beecsetelni, és kristálycukorral beszórni feltekerés előtt. 190°C fokra előmelegített sütőbe toltam, és kb. 15-20 perc alatt világosra sütöttem.

Miután megsültek, leszórtam őket újból porcukorral, egy részét viszont forró baracklekvárral ecseteltem be vékonyan. Így még szaftosabb és ízletesebb, de porcukorral viszont valamennyivel fotogénebb. Való igaz, hogy ha körtével vagy almával készül, akkor elő kell főzni illetve puhítani a gyümölcsöt, különben nem hajlítható, és nem hagyja magát feltekerni. El tudom képzelni nektarinnal, vagy őszibarackkal is, hasonlóan a szilvához, nyers állapotukban felhasználva. Sommázva az egészet: meglepően egyszerű, és rendkívül dekoratív sütemény, ami egy csomag otthon található leveles tésztából, és néhány szem gyümölcsböl összesen fél órán belül elkészül. 1 csomag kész leveles tésztából,és 3 darab alma méretű szilvából 12 rózsa lett.

16 megjegyzés:

Lívi írta...

Eszméletlen ez a blog! Tegnap találtam rá, de azóta ezt nézegetem! Gyönyörűek a fotók is! Azt is Te csinálod?
Szóval gratulálok! Ezentúl rendszeres vandég leszek itt!Holnap pedig csokis-gesztenyés palát sütök! :-)

vimizo írta...

Nagyon szépek!
Gondolom ilyen finomak is:)

Pirikenagyi írta...

Tátva maradt a szám! Vasárnap jönnek az újdonsült "nászomék" vacsorára, ez lesz az édesség! Köszönet érte!

Névtelen írta...

Fú, tényleg csodaszép! Ez már döfi!

Zsófi írta...

wow... nem tudom melyik magazinban láttad, de lefogadom hogy ezek szebbek, mint az eredeti :)

Erika írta...

Imádom az oldalad!:) Ez valami gyönyörű!!

Névtelen írta...

semmi eredetit nem tudok írni; csodásak a rózsák és imádom a blogodat! :)

Névtelen írta...

Gyönyörű! Mást nem is tudok mondani!

Unknown írta...

Köszönet a sok dícséretért, nagyon kedvesek vagytok!

Névtelen írta...

Arany kezeid vannak, az biztos!

Névtelen írta...

Megnéztem a brot und rosen rózsáit is, hát ezekkel össze se lehet hasonlítani! Gratulálok!

Névtelen írta...

Bocs:stiffler mamája voltam.Hátha így elmékszel még rám a fórumról!

Kormica írta...

Üdv!
Valami szép rózsát kerestem a barátnémnak, névnapjára egy mélhez. azt hiszem, ezek közül a képek közül küldök neki! :-) Hátha kedvet kap a süticsináláshoz is!
Gratulálok a bloghoz, örülök, hogy idetévedtem. Jövök máskor is!

Névtelen írta...

Kedves maci,
Gratulalok a blogod-hoz, csodalatos dolgokat talaltam rajta. Eddig csak a "marisom" es aliz receptjeit csinaltam de most el vagyok ragadtatva a Te receptjeidtol.
It,Los Angelesben sokkal nagyobb orom ilyeneket sutni, mint otthon.Halasan koszonom az igazi hazai izeket es a gyonyoru fotokat.
Ezutan gyakori latogato leszek.....
Koszonettel, Annamarie

Anna írta...

Maci, eddig is terveztem, hogy elszeretlek a férjedtől, de ez a rózsás végleg betett. Amint szerzek leveles tésztát, megsütöm.

Szemi írta...

Ez meseszép lett! Almával már én is próbáltam, de eszembe sem jutott,hogy szilvával is lehetne...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails