június 22, 2007

Tök(etlen)főzelék cukkiniből

Gomb volt a kapor, amihez kabátot kerestem, vagyis tököt. Sajnos se híre se hamva a spárgatöknek mifelénk, viszont cukkini szerencsére egész évben fellelhető, tehát jobb híján cukkiniből főzök tökfőzeléket. Elvégre egy családból származik mindkettő, tehát annyira nem fából vaskarika jellegű a dolog. De a lényeg mégis a kapor, ami nélkül a tökfőzelék nem sokat ér. Ahogy az orrom elé tartottam, semmi de semmi illatát nem éreztem, de miután kicsit szétmorzsoltam az ujjaim között csak úgy áradt belőle. Gyerekkoromból valahogy úgy emlékszem rá, hogy morzsolgatás nélkül is áthatóan kellemes, intenzív illata van, de aztán lehet, hogy csal az emlékezetem. Esetleg létezik többféle kapor is?


A recept:

  • 1 nagy fej hagyma finomra vágva
  • olaj
  • 1 mokkáskanál pirospaprika
  • 1 zöldpaprika
  • 1,5 kg cukkini
  • 1 doboz tejföl
  • 1 ek. liszt
  • só, bors
  • ecet
  • 1 csipet cukor
  • 1 csokor finomra vágott kapor

A cukkinit legyalulom, kicsit besózom, és 1-2 evőkanál ecettel meglocsolom. Fél óráig állni hagyom. A hagymát megdinsztelem az olajon, hozzáadok egy nagyon vékony csíkokra vágott zöldpaprikát, amivel még néhány percig pirítom. Félrehúzom a tűzről, leszórom pirospaprikával, felöntöm fél liter vízzel, és a 2/3-ára befőzöm, ezalatt a hagyma és a paprika is kellően megpuhul. A kinyomott cukkinit a paprikás lébe rakom, ha kell még annyi vizet öntök rá amennyi épphogy ellepi. Sózom,borsozom, és belekeverem a kaprot, majd alacsony lángon puhára főzöm. A tejfölből, lisztből és kevés vízből habarást csinálok, és a főzelékbe keverem. Kiforralom, majd egy csipet cukorral, sóval és pár csepp ecettel még ízesítem.

3 megjegyzés:

Nyárikonyha írta...

na és ízlett a töketlened? mert azt nem írtad. a kaporral ugyanez a meglátásom, semmi illat. vagy lehet, hogy már rég voltunk gyerekek, és igaz se volt?

Unknown írta...

Igen, még így töketlenül söt feltét nélkül is kifejezetten ízlett! Majdhogynem TÖKéletesen olyan volt mint a tökfözelék ;o)

Névtelen írta...

Kiprobàltam, mert itt sincs tök, nagyon finom lett!!! Köszi a receptet!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails