június 30, 2007

Risotto con radicchio VKF! VI.




A lágy ízű krémes rizottó ideális kiegészítője (szerintem) a fűszeres, enyhén kesernyés radicchio, kevés vörösborral és leheletnyi balzsamecettel. Bevallom most semmivel sem készültem a kiírásra. Főzés közben jutott eszembe, hogy ha egy szemem behunyom felette, akár komplementernek is nevezhetem ezt a rizottót, illetve a hozzávalóit.

Így készült:
  • 1 fej hagyma
  • 1 nagy csésze rizs (arborio)
  • olívaolaj, vaj
  • 1 dl fehérbor
  • 1-1,2 l húsleves
  • 2 babérlevél
  • só, bors
  • egy darab pecorino romano
  • 1 kisebb radicchio
  • 1 dl vörösbor
  • 1 dl tejszín
  • balzsamecet
Az apróra vágott hagyma felét vaj és olívaolaj keverékén világosra pirítom, hozzáadom a rizst, 2-3 percig pirítom, majd felöntöm a borral és beledobom a babérleveleket. 2 merőkanál forró húslevessel elkezdem állandó kevergetés mellett főzni a rizottót. Amint beszívta a rizs a folyadékot, 1-1 merőkanállal pótlom mindaddig, amíg krémes lesz, és puha. Akkor jó, amikor a közepe még egy icipicit kemény.

Közben egy másik edényben kevés olajon megdinsztelem a hagyma másik felét, rádobom a vékony csíkokra vágott radicchiot és átkeverem. Felöntöm a tejszínnel és a vörösborral (utóbbi nem feltétlenül szükséges, de szerettem volna egy kicsit színezni a radicchiot) és puhára párolom. Pár csepp balzsamecettel, sóval és borssal ízesítem, végül hozzákeverem a rizshez. Reszelt sajtot és egy darabka vajat keverek hozzá a legvégén, és sajttal megszórva, 1 kanálka párolt radicchioval a tetején tálalom.

A VKF! hatodik fordulójának házigazdája Lorien, akinek ezúton is jó munkát kívánok az összesítéshez!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gyönyörű fotó és szép lett a blogod új ruhája is! :)

Unknown írta...

A ruha nekem is tetszik (egyelöre) de a kép nagyon nem akaródzott. Na mindegy, inkább finom legyen és ronda, mint fordítva ;o)

Nyárikonyha írta...

a risotto nem fotogen, de igazán szép lett sztem is

Unknown írta...

Nemsokára sikerül meggyöznötök! ;o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails