április 25, 2007

Gnocchi kétféle spárgával

Tavaly kóstoltam először a spárgát vajban sütve, kicsit megkaramellizálva, azóta azt hiszem főve nem is csináltam, annyira meggyőző volt ebben a formában. Aki eddig idegenkedett a friss spárgától, mert az hitte, hogy túl komplikált elkészíteni, az bátran készítse el a sült verziót, nem fog csalódni!


A hozzávalók:

  • 40-50 deka kész gnocchi
  • 30 deka friss spárga vegyesen
  • 1 db 10 dekás mozarella
  • 3 ek. reszelt pecorino
  • olívaolaj, vaj
  • só, bors, cukor
  • friss oregánó és friss bazsalikom
  • 3 szelet serrano sonka, amelyet főzés közben gyorsan bekapok (ezáltal vega lesz az ebéd!)


A gnocchit forró vízben 3 percig előfőzöm, leszűröm, majd olívaolajjal összekeverem, hogy ne ragadjon össze. A spárgákat felaprítom, a fejeket külön félreteszem. Forró olívaolaj és vaj keverékén megsütötegem a felvágott szárakat, a fejeket csak 3-4 perc elteltével adom hozzá, sózom, borsozom, és kevéske cukorral megszórva picit megkaramellizálom. Amikor már átsült a spárga, hozzáadom a még meleg gnocchit, és együtt pirítom őket pár percig. A felaprított zöldfűszereket hozzádobom, végül az apróra vágott mozarellát és a pecorinot belekeverem, majd addig forgatom, amíg elolvadtak a sajtok.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ó, de remek! Lapul a hűtőben egy csomag gnocchi és némi kis spárga:)

Sandra írta...

I don't understand..but.... Slurps!!!
I love this!!
Bye from Turin!

Névtelen írta...

Hát kérem szépen!!! Eddig csak kedveltem a spárgát, mától már imádom! Megcsináltam ezt a fantasztikus spárgás gnocchit, és megvilágosult előttem a világ. A titok nyittttyyya a sütés és a karamellizálás. Ezentúl a levest is így készítem el, a karamellizálás után öntöm fel vízzel, és az eddigieknél is sokkal de sokkal finomabb lesz.
Ja! és megyek és veszek spárgát, a hétvégén jísoráz!!

Unknown írta...

Fakanál: összehoztad a kettöt?

Albana: Én is így voltam evvel. Sütve és grillezve nagyon bejön!
Örülök, hogy ízlett!
A levest illetö ötleted nagyon jól hangzik!

Mademoiselle írta...

csatlakozom Pirikenagyihoz, én is megcsináltam és húúúúúú!!!

Névtelen írta...

Maci, még nem volt érkezésem, tegnap egy tükörtojásra futotta vacsora gyanánt!:) de tönkreteszel ezekkel a meggyes, meg epres istentelen finomságokkal, tönkre teljesen!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails