április 24, 2007

Langyos krumplisaláta grillezett zöldspárgával

Tele vannak az üzletek spárgával, kétségtelenül elkezdődött a szezon. Szegény gyekekek, ilyenkor addig főzök itthon spárgát, amíg a fülükön ki nem jön. Meg szegény én, mert az istenért nem ízlik nekik, így kénytelen vagyok külön főzni, kedvükre valót.




A recept roppant egyszerű:

  • néhány szem főtt krumpli
  • fél csomag zöldspárga
  • olívaolaj
  • 1 keményre főtt tojás
  • 2-3 szál zöldhagyma
  • só, egy csipet cukor és bors
  • borecet
A meleg krumplit felszeletelem és egy tálba sorolom. Sózom, majd rászórom a vékonyra szeletelt zöldhagymát, és a felaprított tojást. A spárgát olívaolajjal bekenem, és forró grillserpenyőben meggrillezem, miközben néha átforgatom. Elkészítem az öntetet, amihez egy pici cukrot és sót ecetben feloldok, majd olívaolajjal kikeverem, és friss őrölt borssal fűszerezem. A spárgát még melegen srég darabokra vágom, a szárakat elosztom a krumpli tetején, a fejekkel pedig megdíszítem, és rálocsolom az öntetet. A zöld spárga tisztítása a fehérrel ellentétben rendkívül egyszerű: miután megmostam, letöröm a végét, ami mindig épp ott pattan el, ahol véget ér a fás rész. A grillezett és karamellizált spárgát sosem főzöm elő!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails