március 27, 2007

Mogyorós kalács -Abgeguckt bei Zorra


 Zorra blogjáról összeszedett kalácsrecept, néhány kis változtatással. 

A tészta hozzávalói:
  • 40 deka liszt
  • 8 deka olvasztott vaj
  • 2 deka friss élesztő (én 1 csomag szárított élesztőt használtam)
  • 125-150 g langyos tej
  • 8 deka cukor
  • 1/4 teáskanál só
  • 1 tojás
A töltelékhez:

  • 20 deka fnomra darált mogyoró
  • 6,5 deka cukor
  • 1 alma lereszelve
  • 1 tojás
  • 10 deka ricotta (én ehelyett mascarponét vettem)
  • 6 kanál baracklekvár (szirup hiányában)
  • a kenéshez 1 felvert tojás
A tészta hozzávalóit a vaj kivételével egy keverőtálba teszem, és a kézi mixerrel összedolgozom. Mikor már összeállt a tészta, hozzáöntöm adagonként az olvasztott vajat, és szép simára dagasztom. Letakarva egy óráig kelni hagyom.

Ha megkelt a tészta, 3 részre osztom és hosszú, kb. 10x35 cm-es csíkokká nyújtom. A töltelék hozzávalóit összekeverem -az originál recept szerint a lekvár kivételével, mert az a töltelék alá kerül- és a tésztára kenem. A csíkokat feltekerem, összefonom és egy sütőpapírral kibélelt kerek tortaformába fektetem. További fél óráig kelni hagyom, lekenem a felvert tojással és 200°C fokra előmelegített sütőben kb. 50 percig sütöttem hőlégkeverés nélkül.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails