március 08, 2007

Diós vendégváró

Barátnőmnél Amelánál kóstoltam először ezt a nem kiemelkedően mutatós, ellenben nagyon finom, omlós süteményt. Azonnal beleszerettem.

A tészta hozzávalói:

  • 50 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 5 evőkanál cukor
  • 5 tojás sárgája
  • 25 deka margarin.

A tojások sárgáját a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam apránként a puha margarint és addig kevertem, míg egy sima massza lett belőle, majd összedolgoztam a sütőporos liszttel. Megfeleztem a tésztát.
Az egyik felét 2 réteg folpack fólia között vékonyra kinyújtottam és kibéleltem vele egy kb. 40X30 cm-es tepsi alját, melyet előzőleg kivajaztam. (sütőpapírral kibélelni még egyszerűbb)
A maradék tésztát kétfelé osztottam, fóliába csomagolva ellapítva a mélyhűtőbe tettem. Azért kell ellapítani, mert így nagyon hamar megdermed.

A töltelék hozzávalói:

  • 5 tojásfehérje
  • csipet só
  • 20 deka cukor
  • 5 evőkanál baracklekvár
  • 20 deka durvára vágott dió

A töltelékhez a tojások fehérjét először egy csipet sóval majd apránként 20 deka cukorral nagyon keményre habbá vertem. 5 evőkanál megturmixolt baracklekvárt és 20 deka durvára vágott diót adtam hozzá. A krém felét a tésztára simítottam.

A mélyhűtőből kivettem a 2 csomag tészta egyikét, és durva reszelőn a diós habra reszeltem. Erre kentem a hab második felét, végezetül a második csomag mélyhűtött tésztát reszeltem rá. 180°C fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt aranybarnára sütöttem. Tálalás előtt leporcukroztam és 3x4 centis darabkákra vágtam.

Még egyszer a rétegezés menete:
1. vékony tésztaréteg
2. diós hab
3. reszelt tészta
3. diós hab
4. reszelt tészta

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon érdekes, mert ezt az összeállítást évek óta készítem, de
az alaptésztára kent krémre csak egy rétegben kerül a reszelt tészta.
Mindenesetre hét végén így fogom elkészíteni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails