március 04, 2007

Töltött paprika


  • 50 deka vegyes darált hús
  • 2 fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 3 szál halványító zeller
  • 2 ek. olívaolaj
  • bors
  • 1 teáskanál oregánó
  • 1 mokkáskanál római kömény
  • 2 csésze párolt rizs
  • 1 tojás
  • 5 deka fetasajt
  • 3 dl sűrű paradicsom ivólé
  • 2 ek. ketchup
  • 6-8 darab kicsumázott vastaghúsú paprika


A felaprított hagymát megfuttatom az olajon, rápréselem a fokhagymát és rádobom a húst. Fűszerezem, hozzáadom az apróra vágott zellerszárat és állandó kevergetés mellett "morzsásra" sütögetem.A paprikákat félbevágom (illetve csak a kalapjukat vágom le!!!) ;o), kivágom a csumájukat és az ereiket, majd a kés hegyével megszúrkálom őket kívül jónéhány helyen. Egy tűzálló tálba öntöm a paradicsomot és a ketchupot és belefektetem a paprikákat.
A húst összekeverem a párolt rizzsel, és a paprikába kanalazom. Fetát reszelek rá bőven, és kevés olívaolajjal meglocsolva, lefedve 200°C-os sütőbe tolom kb. 40 percre. Ezalatt a paprika és a töltelék ízét átveszi a paradicsommártás, és a sajt ráolvad a töltelékre. Köretet nem csináltam mellé külön, egy darab friss bagett viszont nagyon jól szolgál a mártás eltűntetésénél

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez a töltött paprika nagyon tetszetős. Csak azt nem értem, hol van ez kettévágva?

Unknown írta...

Hm....
Ezen én is elgondolkodtam most.

Biztos transzban voltam, amikor írtam a receptet ;o)
Persze, hogy nem kettévágtam, hanem csak a "kalapját" vágtam le!
Köszi, hogy figyelmes vagy

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails