március 28, 2010

Krumplikrémleves


Vendégségben kóstoltam ezt a krumplikrémlevest, aminek a beharangozásakor ugyan nem csillantak fel a szemeim, de meglepetésemre mégis nagyon ízlett. Pontos receptet nem kaptam, de elmondások alapján megpróbáltam hasonlóra megfőzni:

Krumplikrémleves
6 személyre
  • 50 deka szétfővős krumpli
  • 1 ek olaj
  • 1 szál póréhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 darab zeller
  • 1 ágacska kakukkfű
  • 1-1,5 l zöldségleves*
  • 2 dl tejszín

  • szerecsendió
A finomra aprított vöröshagymát és a pórét üvegesre dinsztelem az olajon, rádobom a felkockázott krumplit a répát, zellert és fokhagymát, majd felöntöm a zöldséglevessel. Hozzáteszem a kakukkfüvet, sózom és lefedve kb.30 percig főzöm. Amikor puha a krumpli, kiszedem a kakukkfüvet, félrehúzom az edényt a tű zről és a botmixerrel simára turmixolom. Tejszínt öntök hozzá, összeforrósítom még egy pillanatra, végül sóval és szerecsendióval ízesítem.

1 kanálka olajon apróra vágott füstölt sonkát és zsemlekockákat pirítok, az utolsó fél percben néhány karika pórézöldet is hozzádobok, és ezt kanalazom a levesre tálaláskor.

* Vitam zöldségpasztát használok régóta, friss zöldségekből készült leves pótlékaként. Ez egy nagyon jóízű , zöldségekből, élesztőkivonatból, olajból és tengeri sóból előállított sűrű paszta. Levesekbe és gyakran szószokba is teszek belőle. Ebbe az adag krumplikrémlevesbe 2 teáskanálnyit raktam. Bioboltokban érdemes keresni!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails