május 15, 2008

Gyümölcsleves


Az orvosi várók meditatív csendjében való üldögélés kínját sokszor a kirakott friss magazinok és újságok olvasgatása enyhíti. Néha annyira belemerülök egy-egy lapba, hogy azt se bánom, ha előttem hívják be az utánam érkezőket, viszont az nagyon bosszantó, amikor egy érdekes cikk olvasása közben rám kerül a sor. Van, hogy ilyenkor az orvostól egyenesen az újságoshoz rohanok, és már csakazértis végigolvasom amit elkezdtem. A legutóbb egy női magazin receptes részében jónéhány klassz desszertleírást találtam, és nagyon megfogtak a hozzájuk tartozó ragyogó ételfotók is. Nem volt mese, meg kellett vennem a lapot. Ez a gyümölcsleves volt az egyik legszimpatikusabb benne, és ezt csináltam meg legelsőként, néhány változtatással. Szó se róla, én továbbra is nagyon szeretem a tejföllel habart gyümölcsleveseket, de ez sokkal könnyebb és legalább olyan üdítő, mint a hagyományos.

A hozzávalók 4 személyre:
  • 7 dl vérnarancslé
  • 1 ek. étkezési keményítő
  • 1-2 evőkanál cukor
  • fél zöldcitrom leve
  • 1 érett papaya
  • 2-3 narancs
  • néhány szem eper
A narancsléből 5-6 evőkanálnyit kiveszek egy pohárba, a többit pedig megforrósítom. A keményítőt simára keverem a hideg narancslével. Amikor felforrt a narancslé, beleöntöm a keményítős keveréket és a cukrot, (ha édes a narancslé, fölösleges cukrozni) majd 1 percnyi főzés után azonnal félrehúzom. Elkeverem benne a zöldcitrom levét, és miután kihűlt, a hűtőbe teszem még néhány órára. Tálalás előtt kifilézem a narancsot, megfelezem az epreket, és kis gömböket szúrok ki a félbevágott, kimagozott papayából. A tányérba szedett hideg levesbe rakom a gyümölcsöket, és fehér csokimousseból galuskákat kanalazok.





4 megjegyzés:

Beatbull írta...

ezek a dokik tuti ingyen kapják a lapokat reklám céljából a kiadóktól ;) egyébként én is így vagyok ezzel a fogorvosomnál - olyan tök jó spanyol és olasz szakácskönyv van kitéve a váróba, hogy nem gond, ha 5 perccel tovább kell várni ;) sajnos/szerencsére elég pontosan kerülök mindig sorra ... ;)

anita írta...

Hü de gusztusos.Nagyon szeretem a gyümölcslevest,finomat sokszor ettem, de szepet?? Ha ilyen mutatos csak fini lehet!!

Ági, aki főz írta...

Bezzeg az én nődokimnál csak 2000 előtti Kismamák meg Kiskegyedek vannak. De én mindig viszek könyvet, ha-ha.
Viszont ez a keményítős sűrítés nagyon-nagyon jó öltet! Ki fogom próbálni hamarosan!

fakanal írta...

Csodaszép!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails