június 03, 2007

Utolsó csigaprojekt, becsszó!


Egy kis tálka maradék pesto sorsát fontolgatva jutottam arra a döntésre, hogy csigába töltöm! Részemről evvel lezárul az idei csigaszezon, miután több édes; valamint egy originál változatról is szót ejtettem az elmúlt egy hónap alatt.


Alapnak egy sima kenyértésztát dagasztottam be a kenyérsütővel. Receptet nem használtam, -de szerintem biztos mindenkinek van egy jól bevált kifli, zsemle vagy kenyérreceptje- tehát szemmértékre adagoltam a lisztet, élesztőt, sót, langyos vizet, olívaolajat, csipet cukrot, és egy tojássárgáját is adtam hozzá. A megkelt tésztát addig feleztem, amíg pingpong méretű gombócok lettek belőle. Ezeket egyenként kb. 4x30 cm-es hosszú csíkokra nyújtottam ki, egy teáskanálnyi pestoval megkentem, feltekertem, és vajjal kikent tűzálló tálba soroltam. 20 perc kelés után forró sütőbe toltam, és aranybarnára sütöttem. Az utolsó 5 percben sóval ízesített tojásfehérjével kentem le.

2 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Csúcs:))) ez a fénykép a kész csigákról! Gratulálok!

Névtelen írta...

örülök, hogy nem csak én szenvedek csiga függőségben :)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails