május 21, 2007

Töltött paprika hagyományos módon



  • 50 deka darálthús (fele sertés, fele marha)
  • 1 fej finomra vágott hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma reszelve
  • 1 tojás
  • 1 kis csésze rizs
  • 1 kanál olaj
  • 2 tk. pirospaprika
  • só, bors
  • 5-6 tölteni való paprika
  • 5 dl sűrű paradicsomlé* (passata di pomodoro)
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • 1 szál zellerzöld
  • 1 ek. liszt
  • olaj
  • cukor
A rizst megpárolom, a hagymát olajon megdinsztelem, és miután kihűlt, összegyúrom a töltelék többi hozzávalójával. A paprikákat megmosom, kicsumázom és belegyömöszölöm a tölteléket. A maradékból gombócokat formálok.

A paradicsomlevet kevés vízzel felforralom, belerakom az egész hagymát, a zellerzöldet, és a paprikákat. A tetejére jönnek a gombócok. Közepes lángon kb. 50 perc alatt készre főzöm. Próbaként egy gombócot mindig félbe szoktam vágni, hogy átfőtt-e már.

Olajból és lisztből vékony, világos rántást készítek és hűlni hagyom. A mártásból kiszedem a gombócokat, paprikákat, a hagymát és a zellerzöldet, majd belerakom a rántást, miközben habverővel folyamatosan kevergetem. Alaposan kiforralom, cukorral ízesítem, végül visszateszem a töltelékeket és átmelegítem. Főtt krumplival, egy szelet friss kenyérrel, vagy ahogy most készült, petrezselymes újkrumplival nagyon szeretem.

*Ritkán, de előfordul, hogy paradicsomlevet használok, olyankor nem higítom vízzel a mártást. Sűrített paradicsommal is megpróbáltam már, de az sem az igazi. A tetrapackban kapható passata di pomodoro a kettő között van: selymes, krémes, de még folyékony paradicsomsűrítmény. Nekem ez vált be a leginkább.





3 megjegyzés:

Névtelen írta...

én is pont így készítem:)

Névtelen írta...

A töltött paprika nálunk a leglegeleg nyári étel. Hidegen, melegen, langyosan. Mindig elhatározom, hogy na most olyan sokat csinálok, hogy 3 napig ehessünk belőle. Általában 20-22 töltelék az adag, ezt még soha nem sikerült 2 napra eltenni, addig esszük, eszik, amíg van. A kisfiam 6-nál kevesebbet kis sem szed a tányérjára. Küldök is nekik csőpostán.

Unknown írta...

Ahogy mondod: hidegen,melegen,langyosan!:o)

Én most elöször csináltam ilyen kicsi adagot, különben elö kell ásni hozzá a NAGY fazekamat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails