május 02, 2007

"Chorizo borracho"

Mamma "Chorizos al vino tinto" receptje nagyon beindította a fantáziám, aztán egy óvatlan pillanatban nyakát szegtem egy üveg bornak, amivel megitattam a chorizót és egy fél szekér hagymát. Olyan ízkavalkád kerekedett a serpenyőben, amit nem lehet körbeírni, meg kell kóstolni nincs mentség. A hozzávalók könnyű beszerezhetősége azt hiszem nem okoz akadályt, csupán egy darab spanyol paprikás kolbász , vöröshagyma, vörösbor, és egy fej fokhagyma szükségeltetik hozzá. Kész élvezet a besűrűsödött mártást -ami már szinte eszenciának nevezhető- egy darab letört kenyérrel mártogatni, hozzá egy karika kolbász és egy gerezd puha fokhagyma....

4 féle hozzávaló, meg egy kevéske olaj, semmi több!



  • 25 deka chorizo
  • 4 fej szeletelt hagyma
  • 1 kanál olívaolaj
  • 1 fej fokhagyma
  • 2-3 dl vörösbor
A hagymát az olívaolajon kicsit megsütögettem, rádobtam a kolbászt, és alacsony lángon néha megkevergetve kisütöttem a zsírját. Felöntöttem a borral, és beleraktam egészben fokhagymafejet, amelynek a vastag közepét késsel kikerítettem, hogy könnyebben puhuljon. Lassú tűzön, úgy kb. 20-25 perc alatt finom sűrűre főztem be a szaftját.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails