május 14, 2010

Epres-ricottás polentatorta

Hogy a polentatorta finom tud lenni, avval gondolom sokaknak   nem mondok újat, akinek meg mégis, az nyugodtan merítsen egy kis bátorságot, és próbálja ki maga is egyszer! Ezt a vajas, ricottás változatot azért mégsem nem nevezném egy könnyed ebéd utáni desszertnek, de neves ünnepek alkalmával, amilyen például  a mennybemenetel, meg a 100. bejegyzés a sütemények és torták kategóriában, igenis megvan a létjogosultsága. A massza már nyersen is nagyon finom, citromhéjas-vajas, ezt fokozandó még a tetejére is kerül egy kevés vaj, hogy még véletlenül se száradjon ki. Rendkívül dús és szaftos sütemény, a kukoricadara szemcséi megpuhultak és megduzzadtak benne, a ricottától pedig egy kicsit túrótorta szerű jelleget is kapott. Langyosan vágtuk meg, szuper finom!


Epres-ricottás polentatorta
  • 1 csésze kukoricadara
  • ½ csésze finomliszt
  • 1 tk sütőpor
  • 250 g ricotta
  • csésze víz (lemérve 70g)
  • 1 ½ csésze méz
  • 1 citrom reszelt héja
  • 10 deka olvasztott kihűlt vaj
  • 2 tojás
  • 1 csipet só
  • 1 darabka vaj a tetejére
  • 1 doboz eper


A vajat megolvasztom és hagyom kihűlni. Egy 22 cm-es csatos tortaformát sütőpapírral kibélelek. (utólag úgy gondolom, hogy egy 24-es vagy 26-os forma is megfelel) A kukoricadarát elkeverem a szitált liszttel és sütőporral. Egy másik edényben simára keverem a ricottát a vízzel, mézzel és a tojásokkal, végül a vajat és a citromhéjat is beledolgozom. Ezt a keveréket hozzáöntöm a száraz hozzávalókhoz és csomómentesre keverem. Beleöntöm az előkészített formába, kirakom a megmosott és leszárított eperrel, vajdarabkákat csipkedek rá, és 175°C fokra előmelegített sütőbe tolom kb. 40 percre. Természetesen más gyümölcsökkel, sőt aszalt gyümölcsökkel is meg lehet sütni, és ezeket nem csak a tetejére rakosgatni, de a tésztába keverni is lehet. Nyersen lepürézett friss eperbe mártogatva maga a mennybemenetel!
Forrás: Spatulas, Corkscrews & Suitcases

17 megjegyzés:

TavasziVirág írta...

Kedves Maci!
Nálunk a polenta sós változatban nem annyira menő, de az édessel most nagyon kacsintgatok.. :) biztos, hogy másfél csésze méz kell bele? Értem én, hogy a ricotta és a polenta semlegességét meg kell "édesíteni", de ez nekem rengetegnek tűnik.. Köszi! Eszter

Unknown írta...

Eszter! Nagyon jó, hogy említed a mézet, mert bár feltétlenül szerettem volna valamit hozzá írni, a végén mégis elfelejtettem: Az eredeti receptben ¾ csésze méz és ¾ csésze cukor szerepel, na én cukor helyett is mézet raktam bele, ami lemérve azt hiszem 250 g volt. Nyugodtan tegyél bele kevesebbet ízlésed szerint, én azt gondolom, hogy 150 g is böven megteszi, legközelebb én is kevesebbel fogok próbálkozni!

TavasziVirág írta...

;)Köszi! Csak elképzeltem, ahogy csurgatom-csurgatom és még mindig csurgatom a mézet :)) Így viszont meg is van a holnap külhonból hazaérkező Apus meglepi sütije.. majd beszámolok az eredményről! Szép és vidám napot!

Unknown írta...

Eszter, ha teheted, akkor még langyos legyen amikor tálalod, mert akkor a legfinomabb! Neked is szép napot :o)

Tündér írta...

Hűű! Köszi Maci! Nagyon tetszik!!!

Csibe írta...

Istenien néz ki, és nagyon jól hangzik a recept! Eddig még nem próbáltam, de most nagyon meghoztad a kedvem, köszi!

Limara írta...

Nekem újat mondtál! :) Ki fogom próbálni, csodásan néz ki! :)

Alexandra írta...

Nahát...! Már napok óta ricottás polentatortát akarok sütni, csak elfogyott a kukoricadarám, de ma végre vettem.
És még a recept is hasonló ahhoz, amit kigondoltam, épp csak nálam nem lesz benne liszt.
A gyümölcsök a tetejére jó ötlet, meg is csinálom holnap áfonyával.

Névtelen írta...

Szia Maci!

Nagyon örülüök, hogy visszatértél. Azóta már több tortádat megsütöttem pl. a japán sajttortát, szív alakban anyák napjára. Mennyei volt. A polenta tortád is istenien hangzik, megsütöm azonnal.
Üdv: Tünde

Niki írta...

Nagyon pazar...;oPPP Fenséges...

j.e.d. írta...

Szia,

a csésze alatt a cup mértékegységet érted? Az kb. mennyi grammban/dekában?

Köszi, üdv,
j.e.d.

Ottis írta...

Hát igen, a kukoricából eddig én is inkább sósat főztem, készítettem.Ki kellene próbáljam édes válatozatban is!Biztos finom volt ez a torta, nagyon jól néz ki!
Mi gyerekkorunkban a puliszkát nagymamánál eperrel és málnával ettük és nagyon szerettük.

chilii írta...

egy csésze mézzel és eper+rebarbara kombinációval is isteni ;) köszi!

Unknown írta...

José, 1 cup cukor, víz, vagy vaj=225 g, 1 cup liszt vagy porcukor =120 g. Ez kb. egy tejfölöspohárnyi mennyiség.

Ottis, most azt az ötletet adtad, hogy ordával is megsüssem, feltéve, ha sikerül beszerezni!

Chilii, nagyon szívesen! :o)

j.e.d. írta...

Köszi szépen, vasárnap megcsináltam (nem bírtam ki), kineveztem egy csészét és azzal arányoltam (itt is egy csésze mézzel készült). Oltári finom lett! :D Köszi még1x!

meecee írta...

Lányok, fiúk! Az IKEA-s színes műanyag pohár űrtartalma pontosan 1 cup vagy 1 csésze. Én ma vettem darát, este vagy holnap meg is sütöm.

Katina írta...

Megsütöttem, bár jóval kevesebb mézzel és vízzel kicsit kipótoltam, azt hiszem, túl vagy volt a cup-om, úgy emlékeztem, az 250 ml.
Amúgy fincsi, köszi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails