november 10, 2007

Gesztenyés gnocchi


  • 20 deka puhára főtt, áttört gesztenye
  • 1 fej nagyon apróra vágott hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma elkaparva
  • 2 evőkanál félfehér liszt
  • 2 evőkanál durumliszt
  • 1 ek. vaj
  • 2 pici tojás felverve
  • 1 tk. durva tengeri só, és bors
  • a sodráshoz, és leszóráshoz durumliszt
A pirított diós mártáshoz:
  • 15 deka dió
  • 4-5 ek. olívaolaj
  • 1 kanál vaj
  • 4-5 zsályalevél
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 darabka friss peperóni, vagy csili
  • só, bors
  • parmezán
A gesztenyét megfőzöm, krumplinyomón átnyomom és hűlni hagyom. Közben a vajon megdinsztelem a hagymát és fokhagymát, langyosra hűtöm, majd hozzáadom a gesztenyéhez, és összegyúrom a többi hozzávalóval. Hosszú kolbászkákat sodrok a tésztából, és felvagdosom kis gnocchikra. Villával megnyomkodom az egyik oldalukat (nekem ugyanis nincs olyan klassz recés deszkám mint a bácsinak) és durumliszttel leszórt deszkára rakosgatom őket, amíg elkészül a mártás, illetve felforr a főzővíz.

Mozsárban összezúzom az egyik gerezd fokhagymát a durva sóval, a zsályalevelekkel, néhány szem dióval, és az olajjal. Kikanalazom, majd elvegyítem a szintén mozsárban összetört maradék dióval. Serpenyőben, közepes lángon folyamatosan kevergetve világosra pirítom az egyveleget. (egy kanál vajat is tettem hozzá)
Hozzákeverem az apróra vagdosott petrezselymet, peperónit, a második gerezd felaprított fokhagymát, és borsozom.

Közben a gnocchikat a lobogó sós vízbe rakosgatom, és addig főzöm, míg feljönnek a víz tetejére+2 perc. Kicsit tovább főnek, mint a sima krumplis gnocchik, de ez a gesztenye miatt van. A főzővízből fél merőkanállal átmerek a dióhoz.

A gnocchikat kimerem, lecsepegtetem, és forró vajban átforgatom. A tányéron rákanalazom a fűszeres-diós mártást, és parmezánforgácsokkal megszórom. (narancshéjkaparóval nagyon klassz forgácsokat lehet csinálni!)

Az eredeti receptben 13 deka gesztenye, és 10 deka félfehér liszt áll a tésztánál. A liszt mennyiségét minimálisan csökkentettem, és több gesztenyét használtam, valamint durumliszttel kombináltam a félfehéret. Minden esetben a gesztenye víztartalmától, és a liszt minőségétől függően kell variálni a tésztát addig, amíg megfelelő állagú lesz.

4 megjegyzés:

Hegyi Zsolt írta...

maci, küldtem egy sürgős mailt, nézd meg kérlek.
zsolt

Ági, aki főz írta...

Mostanában nagyon keményen nyomod, te Medvebocs! Fantasztikus ötletek, gyönyörű képek. Én meg itt csendben álmodozok. Azért ezt a cassisos mustárt soha az életben nem találtam volna ki.

lamiacucina írta...

tolles Foto ! ich versteh zwar kein Wort, vermute aber, dass du den Käse mit dem Zestenreisser gerissen hast ?

Maci írta...

Bingo! Ist doch keine shlechte Idee nicht wahr?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails