november 30, 2014

Adventi csokitorta



Most pedig jöjjön egy nagyon finom csokitorta, első advent alkalmából. Mindamellett, hogy tényleg nagyon nagyon finom, még elkészíteni is egyszerű. Egy icipicit a Sacher tortára hasonlít, de szerintem ez még finomabb!

A tésztához:
  • 100g keserűcsoki
  • 200g puha vaj
  • 200g kristálycukor
  • 6 egész tojás
  • 100g kétszersült
  • 1 csipet só
  • 200g darált dió (vagy mogyoró, esetleg mandula)
  • 2 tk sütőpor
  • 1 stampedli rum

A csokimázhoz:
  • 200g csoki
  • 1 ek olaj
  • 2 ek baracklekvár

A sütőt 160°C-ra előmelegítem és sütőpapírral kibélelek egy kerek tortaformát. A kicsire tördelt csokit megolvasztom. Hozzámérem a cukrot és a vajat, és egyenként belekeverem a tojásokat. A kétszersültet és a diót ledarálom, hozzáadom a sütőport, és alaposan elkeverem a csokis masszával. Mehet a sütőformába, és irány a sütő. Kb. 40-45 perc kell neki, de nem árt egy tűpróbát csinálni mielőtt kivesszük a sütőből. Még forrón átkenem a lekvárral és mikor langyosra hűl, mehet rá az olajjal simára kevert olvasztott csoki.

8 megjegyzés:

Kiddy írta...

Maci, ezt nem hiszem el.
Most jövök az Aldiból, ahol láttam Zimtsterne ízesítésű tejcsokit. Felvillant egy nagyon ködös emlék, hogy mintha neked lenne egy recepted itt a blogon. Ezer éve nem is jártam nálad már, és puff, közel két év után épp ma írsz... =D
Megyek, megkeresem.

Mézeskalácsos írta...

De jó,hogy újból itt vagy !!!

ILDIKO írta...

Draga Maci!

Halleluja!!!!! Isten hozott ujra vissza!NAGYON hianyoztal! NE csak unnepekre irj egyszer, jo lenne ha ujra elgyonyorkodtetnel bennunket a finomabbnal finomabb sutikkel! Varunk am vissza!!!!!!

Sok puszi! Regi tisztelod: ILDIKO

ILDIKO írta...

Szia Maci!

Hany cm -es atmeroju totaformaval keszitetted? /24cm?/

Szia! ILDIKO

Imecs írta...

Mingyá alájulok! Gondoltam, nézek nálad valami jó kis karácsonyi sütit, és nem akartam hinni a szememnek. Megörültem, de sajna azt is láttam, hogy ez megint csak egy épphogy bejelentkezés hosszú-hosszú hallgatás után. vagy mégsem? jó lenne tévedni! Boldog karácsonyt és új évet, minden szépet és jót. Pirikenagyi

ILDIKO írta...

Kedves Maci!

Boldog, meghitt Karacsonyi unnepeket es egeszsegben gazdag , boldog, bekes Ujesztendot kivanok ! Remeljuk mindannyian hogy visszajossz es ujra egyutt sutogethetunk.

Szia!

Maci írta...

Kedves Pirikenagyi, Mézeskalácsos, Kiddy és Ildikó!

Nagyon jól esik, hogy még mindig emlékeztek rám:)

Remélem nálatok is kellemesen teltek az ünnepnapok! Kívánok mindannyiotoknak nagyon boldog és békés új esztendöt!

Maci

Névtelen írta...

Maci Kedves!
Én is mindig "nézelődök", hátha találok friss bejegyzést.....!!!!
A tortát elkészítettem karácsonyra finom lett.
A csokimázt pedig chiliporral ízesítettem. - Jó tett neki! -
Köszönjük a receptet.
Várunk szeretettel:
Edit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails